کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جدایی لژیونر ایرانی از شارلروا قطعی شد

27 ارديبهشت 1399 ساعت 7:43

باشگاه شارلروا قادر به حفظ بهترین گلزن و ستاره ایرانی‌اش نیست و احتمالا این مهاجم به کلوب بروژ برمی‌گردد.


به گزارش جهان نیوز، در شرایطی که هنوز وضعیت تعطیلی کامل یا ادامه مسابقات ژوپیر لیگ بلژیک به طور رسمی مشخص نشده و یوفا با اتمام بازی‌های این کشور و تعیین کلوب بروژ به‌عنوان قهرمان مخالفت کرده، اما بازار نقل و انتقالات به صورت غیررسمی در این کشور آغاز شده که چنین شرایطی به بازیکنان ایرانی هم مرتبط می‌شود.
 
کاوه رضایی بعد از درخشش و حضور یک ساله در بازی‌های داخلی و به ویژه آسیایی استقلال، در فصل ۱۸-۲۰۱۷ لژیونر شد و به شارلروا پیوست که در فصل نخست بازی برای تیم بلژیکی نیز فوق‌العاده ظاهر شد و با به ثمر رساندن ۱۶ گل، در رده چهارم جدول برترین گلزنان ژوپیر لیگ قرار گرفت و با ۶ پاس گل، بهترین پاسور تیمش بود که این عملکرد موجب شد مورد توجه تیم قهرمان این رقابت‌ها قرار بگیرد.

این مهاجم بلند قامت فصل ۱۹-۲۰۱۸ را نیز با شارلروا آغاز کرد، اما بعد از گذشت چهار هفته و به ثمر رساندن ۳ گل طی این مدت، قراردادش با کلوب بروژ را با مبلغ ۵ میلیون یورو به امضاء رساند که در آن مقطع، رکورد نقل و انتقالات ژوپیر لیگ بلژیک را هم شکست.
 
در شرایطی که انتظار می‌رفت کاوه بتواند روزهای خوب در شارلروا را در کلوب بروژ نیز ادامه دهد، اما روی دور بدشانسی افتاد و با آسیب دیدگی‌های پیاپی نتوانست تا پایان فصل خودی نشان دهد تا با این شرایط تیم ملی و جام ملت‌های آسیا را هم از دست دهد.

رضایی بعد از پیوستن به کلوب بروژ، در سه مسابقه پیاپی ژوپیر لیگ حضور ثابت در ترکیب داشت و موفق شد یک گل هم مقابل زولته وارگم به ثمر رساند ولی مصدومیت بدموقع قبل از نخستین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برابر دورتموند، اجازه نداد او تجربه بازیِ هیجان انگیز مقابل زنبورها را به دست آورد و در دیدار برگشت هم برابر این تیم نیمکت‌نشین بود.
 
او بعد از غیبت در ۶ مسابقه پیاپی، در هفته یازدهم ژوپیر لیگ به ترکیب کلوب بروژ بازگشت و مقابل واسلند بورن که به تساوی یک بر یک رسیدند، پاس تک گل تیمش را داد و همین اتفاق موجب شد تا در دیدار بعدی در لیگ قهرمانان برابر موناکو فرانسه از ابتدا به میدان برود، اما او بعد از همان مسابقه، دیگر تجربه حضور در ترکیب بروژ را به دست نیاورد و به یک نیمکت‌نشین ثابت و البته بازیکنِ همیشه مصدوم تبدیل شد.

مهاجم سابق استقلال در ۶ مسابقه بعدی برای کلوب بروژ، یک بار نیمکت‌نشین و در پنج دیدار دیگر یار جانشین تیم‌اش بود و در این بین دو بازی هم برای تیم ملی ایران مقابل ترینیدادوتوباگو و ونزوئلا انجام داد، اما پس از آن مقطع و قرار گرفتن جزو نفرات ذخیره تیمش برابر دورتموند و استاندارد لیژ، ۸ بازی را به علت آسیب دیدگی از دست داد.

بعد از آن کاوه رضایی تنها در سه دیدار حضور کوتاه مدت به‌عنوان بازیکن تعویضی داشت و از هفته سوم مرحله پلی‌آف ژوپیر لیگ تا پایان فصل ۱۹-۲۰۱۸ باز هم مصدوم شد تا با زدن یک گل در ۱۱ مسابقه، سال کابوس‌وار خود را به پایان برساند و به درهای خروج از کلوب بروژ نزدیک شود.

او در ابتدای فصل ۲۰-۲۰۱۹ عضو کلوب بروژ بود، اما در سه دیدار نیمکت‌نشین ژوپیر لیگ و در یک دیدار نیمکت‌نشین بود؛ کاوه در دو بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا هم جزو نفرات ذخیره قرار داشت ولی پس از آنکه در مرحله نهایی همین رقابت به‌عنوان بازیکن تعویضی برابر لاسک اتریش به میدان رفت، دوباره به جمع گورخرها(لقب شارلروا) بازگشت.

بازگشت رایگان و قرضی کاوه رضایی با دریافت یک چهارم دستمزدی که در کلوب بروژ می‌گرفت، شاید از نظر مالی برای او منفعت چندانی نداشت، اما او را احیاء کرد و شرایطی رقم زد تا این بار و در آستانه‌ی اتمام فصل، عدم تمایل بروژی‌ها تبدیل به علاقه‌مندی آنها شود.

کاوه رضایی در ۱۸ حضور ثابت و ۴ حضور تعویضی در این فصل ژوپیر لیگ بلژیک، موفق شد برای شارلروا ۱۲ گل به ثمر رساند تا اکنون در رده سوم جدول برترین گلزنان بایستد و در کنار آن با ثبت ۴ پاس گل، موثرترین بازیکن تیمش در تعداد گل‌های این فصل شارلروا و قرار گرفتن‌شان در جایگاه سوم جدول باشد.
 
اکنون که به پایان لیگ‌های فوتبال و پنجره نقل و انتقالات تابستانی نزدیک می‌شویم، کاوه رضایی مثل دو سال قبل دوباره از شارلروا جدا می‌شود و احتمالا باز هم به کلوب بروژ برمی‌گردد.

عملکرد درخشان کاوه موجب شده تا مسؤولان باشگاه و هواداران کلوب بروژ تمایل زیادی برای بازگشت رضایی داشته باشند و از طرف دیگر شارلروا و مهدی بیات، مالک ایرانی این باشگاه که بخاطر کمبود منابع مالی در حفظ این ستاره ایرانی ناتوان هستند، قادر به جذب دائمی او از صدرنشین ژوپیر لیگ نیستند.
 
با وجود احتمال زیادی که برخی از رسانه‌های بلژیکی از جمله RTBF مبنی بر بازگشت کاوه به کلوب بروژ می‌دهند، اما بسیاری از هواداران فوتبال در سایت voetbal نیز معتقد هستند او به باشگاه دیگری و حتی خارج از بلژیک خواهد رفت و بعد از سه سال بازی در این رقابت‌ها، قصد دارد فضای جدیدی را تجربه کند.
 
مدیر اجرایی باشگاه رسما اعلام کرده در تابستان قصد حفظ تمام بازیکنان را دارند، اما نمی‌توانند کاوه رضایی که به‌عنوان بازیکن قرضی به این تیم آمده بود را حفظ کنند و به همین دلیل این مهاجم ایرانی بعد از یک فصل درخشان به کلوب بروژ برمی‌گردد.

این مهاجم ۲۸ ساله و گران قیمت فوتبال بلژیک، بدون تردید یکی از مهم‌ترین چهره‌های فوتبال ایران در نقل و انتقالات تابستانی خواهد بود و هواداران او امیدوار هستند تا اگر به تیم بهتری در کشورهای اروپایی انتقال پیدا نمی‌کند، به کلوب بروژ برگردد تا فصل آینده دوران تلخ حضورش در این تیم را جبران کند و در لیگ قهرمانان اروپا نیز خوش بدرخشد.

منبع: ورزش سه


کد مطلب: 727754

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/727754/جدایی-لژیونر-ایرانی-شارلروا-قطعی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com