جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۲

افزایش ۲۵ درصدی قیمت لوازم خانگی در بازار

جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب: 727741
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: علی رغم تایید سازمان حمایت تولیدکنندگان قیمت محصولات خود را بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش دادند.
افزایش ۲۵ درصدی قیمت لوازم خانگی در بازار
به گزارش جهان نيوز، مرتضی میری درباره وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: تقاضا در بازار کم است و اولویت مردم به سمت خرید اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا و مواد غذایی رفته است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: به علت شیوع کرونا تمام مراسم عقد و عروسی لغو شده و همین امر تقاضا را به شدت کاهش داده است.

وی درباره قیمت لوازم خانگی گفت: دو ماه از سال جدید گذشته، اما سازمان حمایت هنوز قیمت جدیدی را به ثبت نرسانده است و قیمت‌های درج شده در سامانه قیمتی این سازمان مربوط به آذر سال گذشته است.

میری تصریح کرد: تولیدکنندگان لیست قیمت‌های جدید خود را عرضه کردند البته این قیمت‌ها مورد تایید اتحادیه، سازمان حمایت و تعزیرات نیست و باید هر چه زودتر وضعیت قیمت‌ها مشخص شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه بر اساس لیست جدید، تولیدکنندگان قیمت محصولات خود را بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش دادند، خاطرنشان کرد: قیمت اجاق گاز حدود ۱۰ درصد، یخچال، تلویزیون، لباسشویی ۲۰ درصد، ظرفشویی و جاروبرقی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

میری گفت: در حال حاضر قیمت ارزانترین یخچال سایدبای ساید ایرانی در بازار  ۱۲ میلیون تومان و گران‌ترین آن حدود ۲۲ میلیون تومان است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره کالا‌های خارجی در بازار بیان کرد: به دلیل اینکه حدود دو سال است کالای وارد نمی‌شود بیشتر این کالا‌ها قاچاق است و مردم باید در هنگام خرید مراقب باشند کالایی که خریداری می کنند خدمات پس از فروش داشته باشد تا در آینده دچار مشکل نشوند.

وی تاکید کرد: ۸۰ درصد لوازم خانگی خارجی موجود در بازار قاچاق است و ۲۰ درصد مابقی یا از گذشته در بازار وجود داشته یا به تازگی از گمرک ترخیص شده است.

میری درباره موجودی در بازار افزود: کالای داخلی به اندازه کافی در بازار وجود دارد و کمبودی از این نظر وجود ندارد و هر کالایی که مردم نیاز داشته باشند به راحتی در بازار پیدا می شود.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
قیمت لوازم خانگی هم مانند قیمت خودرو، کالا، اجناس، گوشت و... ازسال 1397 تاکنون غیرقانونی است.
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
آیا حقوقها از اول سال انقدر اضافه شد لوازم خانگی دیگه ماشین نیست بشه نخرید بخاطر گرانی
Iran, Islamic Republic of
سال ۹۸ چهارصد درصد گران شد و امسال هم بیست و پنج درصد روی چهار درصد گران شده. یک یخچال ۸ میلیونی سای بای ساید شده ۳۵ میلیون تومان.
جعفر
Iran, Islamic Republic of
هر چقدر دوست دارید افزایش بدید . ما که توان خرید نداریمو همچنان با افزایش کالا و اجناس مواجهیم. شما را بخدا قسم بسه دیگه مردم دیگر توان خرید و امرار معاش زندگی را ندارند.انصاف هم خوب چیزیه اگه در شما پیدا بشه.والسلام
........
United States
مردم میتوانند اجناس دست دوم و دست سوم را هم با قیمتهای خیلی کمتر تهیه کنند و نگرانی در این مورد وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
بدون عقل ومنطق صحبت نکنید لطفا مثلا منی که الان جهیزیه میخوام تهیه کنم برم جنس دست دو وسه بخرم ..؟!
Iran, Islamic Republic of
این افزایش نیست این رونق وعده داده شده است!
m
Iran, Islamic Republic of
عروسی و ازدواج رو لغو کردین بابام میخاد یخچال و تلویزویون بخره کل بازار و مترو بازه مردم دهن تو دهن میچرخن ولی تالار که همه تر تمییز میرن کرونا داره یعنی همه چی تو این مملکت اشتباهه
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام، من خودم فروشنده لوازم خونگی هستم ولی خدایی با این اوضاع کاسبی ما هم تخته شده مثلا فلان چیزو 900میخریم 950 میفروشی میری دوباره بخری تا یه شبه شده 1500 اصلا معلوم نیست آخرش قراره چی سرمون بیاد من که خودم سرمایه ام دقیقا نصف شده که کاش مغازه رو میبستم و تو خونه میخابیدم لااقل الان جنسامو داشتم