پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۱۰

واکنش رهبرانقلاب به تعیین حد و مرز برای کمک‌های بنیاد مستضعفان

پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب: 727691
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: من از رهبر انقلاب درباره حد و حدود کمک‌های بنیاد سوال کردم و ایشان به من فرمودند که هیچ حدی برای کمک کردن ندارد.
واکنش رهبرانقلاب به تعیین حد و مرز برای کمک‌های بنیاد مستضعفان
به گزارش جهان نيوز، سید پرویز فتاح با اشاره به هدیه ۵۰۰ هزار تومانی بنیاد مستضعفان به تمام ایتام و کودکان دارای سرپرست ناتوان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور اظهار کرد: در مسیر رسیدگی به اقشار آسیبدیده از کرونا، با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در این شب‌هایی که مصادف است با لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین (ع)، بنیاد مستضعفان هدیه‌ای ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۶۶ هزار فرزند یتیم دختر و پسر سراسر کشور که تحت پوشش این دو نهاد هستند، پرداخت کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: بنیاد مستضعفان مجموعاً مبلغ ۸۳ میلیارد تومان را برای این موضوع به حساب کمیته امداد و سازمان بهزیستی واریز کرده و بر اساس آماری که شب گذشته از استان‌های مختلف گرفتم، این مبلغ به حساب همه این افراد واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که در ادامه خدمت رسانی به مردم توانستیم این خدمت را در ایام شهادت ابوالایتام انجام دهیم.

فتاح با اشاره به تسهیلات ۳۲۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان که به صورت قرض الحسنه در اختیار اقشار آسیب دیده از کرونا قرار خواهد گرفت، گفت: بنیاد مستضعفان در بانک سینا، بانک رسالت و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، این مبلغ را سپرده گذاری کرده و قرار است این مبلغ برای جبران بخشی از خسارت وارد شده به اقشار آسیب دیده از کرونا، به صورت قرض الحسنه در اختیار این اقشار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای هر یک از اقشار مورد نظر، سهیمه خاصی از این تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته شده است، افزود: بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده، افراد معرفی شده از سوی دستگاه‌های مرتبط، وام قرض الحسنه بدون کارمزد و تا سقف ۵ میلیون تومان دریافت خواهند کرد که بازپرداخت آن نیز پس از چند ماه تنفس، طی مدت ۲۴ ماه خواهد بود.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بخشی از تاکسیرانان و تعداد قابل توجهی از زندانیان نیازمند، از جمله این اقشار هستند.

فتاح در ادامه با تأکید بر اینکه اقدامات حمایتی بنیاد مستضعفان در پساکرونا نیز ادامه خواهد داشت، گفت: ما تصور می‌کنیم که تبعات اقتصادی شیوع کرونا، پس از فروکش کردن این بیماری خودش را به طور کامل نشان خواهد داد لذا با توجه به اینکه اقشار ضعیف جامعه بیش از دیگر اقشار، از این تبعات اقتصادی نامطلوب، آسیب می‌بینند، بنیاد مستضعفان در دوران پسا کرونا نیز اقدامات حمایتی خود از اقشار آسیب پذیر را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به واکنش رهبر انقلاب درباره تعیین حد و مرز کمک‌های بنیاد مستضعفان برای حمایت از اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا گفت: من از رهبر انقلاب درباره حد و حدود کمک‌های بنیاد مستضعفان سوال کردم و ایشان به من فرمودند که هیچ حدی برای کمک کردن وجود ندارد و هر چقدر که توان دارید، برای امداد رسانی به اقشار ضعیف کمک کنید.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بر همین اساس ما اعلام می‌کنیم که هیچ حد و مرزی برای کمک‌هایمان به اقشار ضعیف و آسیب دیده وجود ندارد و هر چقدر که وسعمان باشد، البته با اطلاع دولت و هماهنگی با مسئولان اجرایی کشور، به این اقشار کمک خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سردار فتاح تنها سرداری است که رفتار و‌گفتارش ما را به یاد سردار شهید سلیمانی می اندازد
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
............
طاهر
Luxembourg
سلام علیکم اقای دکتر فتاح....خسته نباشید...ما گروهی از کارگران در مجموعه شما وابسته به شرکتهای بنیادی هستیم ۲۰ سال داریم کار میکنیم گروه پیمانکاری شرکتها هستیم...متاسفانه نه خونه داریم...و نه شغل ما در این شرکتها ثابت است...متاهل دارای دوتا بچه...الانه هم دنبال مسکن ملی هستیم...آنها هم میگویند ۱۵۰ میلیون پول میخواهیم....هر استخدامی در مجموعه شما شرکتها ۱۰ جوری وام میگیرند....بما هیچ وامی تعلق نمیگیرد...خواهش میکنم یه دستور بدید که کارگران پیمانکاری را از مجموعه شرکتهای بنیادی تبدیل وضعیت کنند...حداقل یه کمی دیده شوند........متشکرم
Iran, Islamic Republic of
ببخشید جناب طاهر شما کارگر بنیادمستضعفان هستیدو ساکن هلند؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای فتاح پول به حساب کمیته و بهزیستی می‌ریزید از مردم بپرسید پرداخت شده یا خیر دوربرمون پنج تا بچه یتیم که این شرایط را داشتند پرسیدم به هیچ کدام ندادند چرا از خود مردم تحقیق نمی کنید ؟!
Iran, Islamic Republic of
اطراف شما واقعا 5 تا بچه یتیمه؟ ...
Iran, Islamic Republic of
سلام مستاجرم کمیته امدادوام نمیدن برای رهن خانه
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام خدمت اقای فتاح من دوتا پسر دارم که یتیم هستند تو شرایط خیلی سختی قرار دارم تو وضعیت کرونا گفتید که پانصد تومن واریز شد خوشحال شدم ولی تو حساب بچه هام هیچی واریز نشد نمیدونم چرا واقعا خیلی خیلی درگیرم بچه هام اعصاب اوردند .خواهشا کمک کنید .
Iran, Islamic Republic of
....
هادی پورسعید
Iran, Islamic Republic of
....