پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲۷
روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا:

در برخی از کشورها مسوولان دچار سردرگمی شده‌اند/ باید برای روز قدس امسال از شیوه های متنوع تر استفاده کنیم/ پیشنهادات درباره برگزاری نماز عید فطر شنبه بررسی خواهد شد/ دستورالعمل های خاص بازگشایی حرم های مطهر بعد از تصویب اعلام خواهد شد

پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 727676
شاهدیم در برخی از کشورها مسوولان دچار سردرگمی شده و فضای دو قطبی در این کشورها پدید آمده است.این اختلاف و دودستگی از جمله در بازگشایی و بازفعالیت مشاغل و کسب و کارها سبب شده که مدیریت ویروس کرونا را با مشکل مواجه نماید.
در برخی از کشورها مسوولان دچار سردرگمی شده‌اند/ باید برای روز قدس امسال از شیوه های متنوع تر استفاده کنیم/ پیشنهادات درباره برگزاری نماز عید فطر شنبه بررسی خواهد شد/  دستورالعمل های خاص بازگشایی حرم های مطهر بعد از تصویب اعلام خواهد شد
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج‌شنبه در جلسه کمیتة های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، با استناد به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا، از همکاری خوب و صمیمانه مردم در رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی قدردانی کرد و گفت: گروه‌های ناظر از جمله مسوولان مساجد و بسیج برای راهنمایی مردم و اجرای این دستورالعمل‌ها کمک‌های شایانی کردند.

رئیس جمهور افزود: بارها تاکید کرده‌ام که انسجام و وحدت مسوولان در سطوح مختلف و در سراسر کشور و همراهی خوب مردم، از مهمترین عوامل اصلی موفقیت در مدیریت و کنترل ویروس مرگبار کرونا بوده است و باید آن را پاس داشت و قدردان بود.

دکتر روحانی با اشاره به اختلاف نظر موجود بین مسوولان برخی کشورهای توسعه یافته که همواره در مدیریت به عنوان الگو و معیار توسعه یافتگی شناخته می‌شدند، اظهارداشت:

شاهدیم در برخی از کشورها مسوولان دچار سردرگمی شده و فضای دو قطبی در این کشورها پدید آمده است.

رئیس جمهور افزود: این اختلاف و دودستگی از جمله در بازگشایی و بازفعالیت مشاغل و کسب و کارها سبب شده که مدیریت ویروس کرونا را با مشکل مواجه نماید.

دکتر روحانی با قدردانی از انسجام و وحدت موجود در کشور تاکید کرد: همگان با رعایت وحدت و انسجام بیشتر برای عبور از این شرایط سخت موظف و مکلف هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به نامشخص بودن زمان برای پایان کرونا و پیش‌بینی و اظهارنظر متخصصان جهان مبنی بر آموزش و آمادگی مردم برای زندگی با این ویروس گفت: باید از تمامی راه‌ها و امکانات برای آموزش دایمی و در دسترس قرار دادن اطلاعات دقیق در این زمینه به مردم استفاده شود که یکی از این راه‌ها پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و رسانه‌ها است.

دکتر روحانی افزود: باید زمینه دریافت اطلاعات از علایم بروز این بیماری و حالات گوناگون مبتلایان و چگونگی مقابله با این ویروس در مراحل مختلف فراهم و آگاهی‌های لازم به مردم داده شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت و ضرورت زنده نگه داشتن روز جهانی قدس به بررسی‌های انجام شوده توسط مسوولان کمیته‌های امنیتی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: در عین حال که این روز در محکومیت‌ رژیم اشغالگر قدس و حمایت از فلسطین مظلوم اهمیت دارد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی نیز ضروری است که البته این موضوع نیز به وضعیت شهرهای مختلف و نسبت به میزان کنترل بیماری کرونا بستگی دارد.

دکتر روحانی وظیفه رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغی را در این زمینه بیشتر و سنگین‌تر خواند و تصریح کرد: باید نسبت به سال‌های گذشته با استفاده از شیوه‌های متنوع و تاثیرگذارتر در مسیر محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین گام برداشت.

رئیس جمهور همچنین به بررسی چگونگی و شرایط برگزاری نماز عید سعید فطر در کمیته‌های امنیتی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد این مراسم باشکوه معنوی، مشورت و رایزنی‌هایی با مسوولان مربوطه انجام شده و پیشنهادهای ارائه شده در این زمینه در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا بحث و بررسی خواهد شد تا بتوانیم در شهرهای سفید و زرد و با حفظ شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی نماز عید برگزار شود.

دکتر روحانی همچنین به بازفعالیت و بازگشایی بقاع متبرکه اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع در کمیته امنیتی و اجتماعی در هفته‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس جمهور اضافه کرد: مشورت‌هایی با متولیان حرم‌های مطهر انجام گرفته و آنان شرایط و مراحلی را به همراه دستورالعمل‌های خاص، تدوین و تاریخ آن را نیز مشخص کرده‌اند که پس از تصویب در جلسه آینده ستاد مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.

دکتر روحانی گفت: آنچه اهمیت دارد این است که بازگشایی‌ها باید با رعایت فاصله‌گذاری‌های هوشمند اجتماعی صورت گیرد و چنانچه از این موضوع غفلت شود قطعا موجب بازگشت و شیوع دوباره بیماری می‌شود و ناگزیر از اجرای مجدد محدودیت‌ها خواهیم شد. بنابراین به طور پیوسته و مداوم باید به مردم یادآور شد که شرایط اصلی رسیدن به مرحله سفید رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد با افزایش تعداد شهرهای سفید و نزدیک شدن به مرحله مهار ویروس، بتوان سایر مشاغل و مراکز پررفت و آمد نظیر ورزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی را نیز بازگشایی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
فریاد مرگ بر اسرائیل در روز قدس طنین انداز خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
و.....
ارتش روحانی
Iran, Islamic Republic of
تدبیر تو امید مرا استوار کرد
خخ
Iran, Islamic Republic of
کدام تدبیر ؟! کدام امید ؟!
چه تدبیری
Iran, Islamic Republic of
چه تدبیری چه امیدی.....
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها جنایتکار شماره یک از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، توافق هسته ای و برجام، سوء استفاده کردند و می کنند و هر روز شاهد دخالت و مداخله آمریکایی ها جنایتکار شماره یک درامور داخلی ایران هستیم.
نظامی
Iran, Islamic Republic of
از سرجوخه ی قلم چندی است مطلبی منتشر نکرده اید!
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اقتصادی مردم و کشور با توافق هسته ای، برجام، حرف شعار و سخنرانی حسن روحانی حل خواهد شد و حل نمی شود.
رضاااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی ازسال 1392 تاکنون فقط حرف شعار و سخنرانی می کند هیچ کاری هم از دستش بر نمی آید.
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
داعش چگونه متولد شد؟ حامیان داعش چه کسانی هستند؟ دوستان آمریکا حامی داعش هستند!.....
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل اصلی گرانی مسکن، خودرو و... وجود واسطه‌ها و سرمایه‌گذاری آنها در این موارد است که باید با قدرت این دست‌ها را کوتاه کرد تا افزایش قیمت‌ها بر اساس عرف و قانون صورت گیرد نه اینکه به یک‌باره با افزایش 200 تا 300 درصد روبه‌رو شویم!
Iran, Islamic Republic of
پرتاب ماهواره نظامی نور سپاه به فضا این پیام را داشت که جریان حق پیروز است و باطل نابودشدنی است. آمریکا هر کاری بکند نمی‌تواند از غرق شدن خود جلوگیری کند. سنت الهی تغییرناپذیر می‌باشد.
Iran, Islamic Republic of
رهروان مکتب عاشورایی شهید حاج قاسم عزیز در مسیر سوگند‌نامه‌ای که در پاسداشت خون شهدا خورده‌اند، حقا و ایضاً پیمان‌نامه خود را با این افتخارآفرینی در عرصه فضا تثبیت کردند. امروز حدیث نبوی که فرمودند: اگر علم در ثریا هم باشد مردانی از پارس بدان دست می‌یابند، نمود پیدا کرده است.
Iran, Islamic Republic of
سوریه بزرگ‌ترین مشکل پروژه آمریکایی، اسرائیلی و سعودی است
Iran, Islamic Republic of
انقلاب گرسنگان عربستان رژیم آل‌سعود را تهدید می‌کند
Iran, Islamic Republic of
یک سئوال برگزاری لیگ برتر اشکالی ندارد ولی برگزاری روز قدس و نماز رز عید اشکال دارد.؟یعنی کرونا اگر بروند فوتبال بازی کنند با انها کاری ندارد.اما اگر بروند نماز یا راهپیمایی روز قدس انها را بیمار می کند.بعد می گویند بدونه تماشاگر است.خوب درست اما وقتی مثلا تیم پرسپلیس یا استقلال می روند شهری ایا هواداران برای دیدن انها جلوی هتل جمع نمی شوند.خوب مجبورید به قوه قهریه با انها برخورد کنید تا بروند.یا هواداران تراکتور و سپاهان و نساجی.شهر خودرو این تیمهایی که در شهر خودشان هوادار دارند روز بازی در شهر خودشان ارام می نشینند؟ حداقل درب هتل و ورزشگاه نمی روند؟خوبه کرونا هوشمند شده.راهیپمایان روز قدس.نمازگزاران مساجد و روز عید.زیارت کنندگان حرم امام رضا را بیمار می کند .ولی با کسانی که بانک می روند.یا ادارات دولتی .یا فوتبال بازی کنند کاری ندارد
Iran, Islamic Republic of
چه کسی به صدام دیکتاتور سلاح های ممنوعه و سلاح شیمیایی داده است؟ مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار شماره یک به سرکردگی کاخ سفید!.
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
علی
Iran, Islamic Republic of
مثلا جنابعالی سر در گم نشدی که همه همسایگان یاری کنند که شما ریاست کنید ......?!!!
Iran, Islamic Republic of
در برخی از کشورها مسوولان دچار سردرگمی شده‌اند اما در کشور ما مسوولان دچار سردرگمی نشده‌اند !!!!!!!!!!