چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

انفجار در شرق افغانستان با ۵ کشته و ۱۹ زخمی

پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 727672
یک کامیون حاوی مواد منفجره امروز (پنج‌شنبه) نزدیک دادگاهی در شهر گردیز، واقع در شرق افغانستان منفجر شد و دست‌کم پنج تن کشته شدند.
انفجار در شرق افغانستان با ۵ کشته و ۱۹ زخمی
به گزارش جهان نيوز، حمله امروز در شرق افغانستان دو روز پس از آن رخ می‌دهد که افراد مسلحی به یک بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در کابل حمله کرده و جان چندین زن و دو نوزاد را گرفتند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی یک دادگاه نظامی در شهر گردیز که منطقه پر ترددی است، منفجر شد. گمان می‌رود ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شده باشند.

سخنگوی نظامی در استان پکتیا که شهر گردیز در آنجا واقع شده است، گفت این حمله با استفاده از یک کامیون مملو از مواد انفجاری انجام شد. به گفته او، پنج تن کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شدند.

هنوز هیچ شخص یا گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. سخنگوی نظامی در استان پکتیا شبکه حقانی را که ارتباطاتی با شبه‌نظامیان طالبان و گروه شبه‌نظامی لشکر طیبه مستقر در پاکستان دارد، به اجرای این حمله متهم کرد.

پکتیا در شرق افغانستان از ولایات نسبتا ناامن در این کشور است.

در موج تازه‌ای از خشونت‌ها در چند روز اخیر چندین حمله و انفجار خونین در افغانستان رخ داده است. دو روز پیش در کابل، حمله افراد مسلح به یک بیمارستان زنان و زایمان در غرب کابل ۱۴ کشته و ۱۶ زخمی بر جای گذاشت. در شرق افغانستان نیز در همان روز در ولایت ننگرهار، در نتیجه یک حمله انتحاری در یک مراسم تدفین دست‌کم ۲۴ تن کشته و ۶۸ تن زخمی شدند.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *