جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴

پنج حدیث مهم در ارزش شناخت و احیاء شب قدر

سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب: 727500
مقدّرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم ماه [رمضان] امضا می‌‏شود.
پنج حدیث مهم در ارزش شناخت و احیاء شب قدر
به گزارش جهان نيوز، از مناسبتهای ماه مبارک رمضان، روز هجدهم ماه مبارک و اولین شب قدر است. 

پنج حدیث مهم در ارزش شناخت و احیاء شبهای قدر

1. قال رسول الله(ص): مَن أحیی لَیلَةَ القَدرِ حُوِّلَ عَنهُ العَذابُ إلَی السَّنَةِ القابِلَةِ (اقبال الأعمال، ج1، ص 345) هر کس شب قدر را احیا بدارد ، تا سال آینده عذاب از او بر داشته می‏شود.

2. قال رسول الله(ص): مَن قامَ لَیلَةَ القَدرِ إیماناً وَ احتِساباً ، غُفِرلَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ(فضائل الأشهر الثلاثه، ص 136) هر که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی ، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته‏اش آمرزیده می‏شود.  

3. قال الصادق‏(ع): قَلبُ شَهرِ رَمَضانَ لَیلَةُ القَدرِ (بحار الأنوار، ج 58، ص 376) قلب ماه رمضان ، شب قدر است.  

4. قال الصادق‏(ع): مَن عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعرِفَتِها فَقَد أدرَکَ لَیلَةَ القَدرِ (بحار الأنوار، ج 43، ص 65) هر که فاطمه را ، آن گونه که سزاوار است ، بشناسد ، بی‏تردید شب قدر را درک کرده است.

5. قال‌الصادق‏(ع): التَّقدیرُ فی لَیلَةِ تِسعَ عَشرَةَ و الإبرامُ فی لَیلَةِ إحدی و عِشرینَ و الإمضاءُ فی لَیلَةِ ثلاثَ و عِشرینَ(الکافی، ج 4، ص 159) مقدّرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم ماه [رمضان] امضا می‏‌شود./
برچسب ها: ماه رمضان شب قدر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *