کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشد ۱۶۷ درصدی ترافیک تهران در روزهای اخیر

23 ارديبهشت 1399 ساعت 7:26

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: تصمیم گرفته شد که طرح ترافیک به‌گونه‌ای طراحی شود که میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش نیابد و متناوب‌سازی صورت بگیرد.


به گزارش جهان نیوز، علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به در پیش‌رو بودن شب‌های قدر اظهار کرد: در این زمینه پروتکل‌ها در حال تهیه و رایزنی و انجام مراحل نهایی است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از بازگشایی‌های اخیر در تهران برای اینکه بار کمتری به حمل و نقل عمومی تحمیل شود، طرح ترافیک لغو شد، خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجهی در سطح شهر هم در زمینه آلودگی هوا و هم در زمینه ایجاد ترافیک به خصوص در مرکز شهر را شاهد بودیم و در روزهای اخیر در مرکز شهر بالغ بر ۱۶۷ درصد رشد ترافیکی را شاهد بوده‌ایم.

زالی ادامه داد: برخی از ترددها ممکن است ضروری نباشند و میزان تجمعات درون شهری می‌تواند ناوگان عمومی را با مشکلاتی روبه‌رو کند؛ یعنی جریان ترافیک ایجاد شده می‌تواند حمل و نقل عمومی را با چالش مواجه کند بنابراین تصمیم گرفته شد که طرح ترافیک به‌گونه‌ای در حوزه شورای عالی ترافیک طراحی شود که میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش نیابد و متناوب‌سازی صورت بگیرد؛ یعنی کارمندان قبل از شروع طرح ترافیک بتوانند در محل کار حضور یابند و ساعات حضورشان تغییر یابد و خروج از طرح نیز مجاز شود و همچنین برای کادر درمانی این طرح آزاد باشد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه بخشی از این طرح به مصوبات شورای شهر تهران نیاز دارد قرار شد که بخش‌های هزینه‌ای و تخفیف‌های آن برآورد شود و پس از تصویب شورای شهر احتمالاً پس از لیالی قدر این طرح اجرا شود.


کد مطلب: 727407

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/727407/رشد-۱۶۷-درصدی-ترافیک-تهران-روزهای-اخیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com