پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۳

رشد ۱۶۷ درصدی ترافیک تهران در روزهای اخیر

سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 727407
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: تصمیم گرفته شد که طرح ترافیک به‌گونه‌ای طراحی شود که میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش نیابد و متناوب‌سازی صورت بگیرد.
رشد ۱۶۷ درصدی ترافیک تهران در روزهای اخیر
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به در پیش‌رو بودن شب‌های قدر اظهار کرد: در این زمینه پروتکل‌ها در حال تهیه و رایزنی و انجام مراحل نهایی است که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از بازگشایی‌های اخیر در تهران برای اینکه بار کمتری به حمل و نقل عمومی تحمیل شود، طرح ترافیک لغو شد، خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجهی در سطح شهر هم در زمینه آلودگی هوا و هم در زمینه ایجاد ترافیک به خصوص در مرکز شهر را شاهد بودیم و در روزهای اخیر در مرکز شهر بالغ بر ۱۶۷ درصد رشد ترافیکی را شاهد بوده‌ایم.

زالی ادامه داد: برخی از ترددها ممکن است ضروری نباشند و میزان تجمعات درون شهری می‌تواند ناوگان عمومی را با مشکلاتی روبه‌رو کند؛ یعنی جریان ترافیک ایجاد شده می‌تواند حمل و نقل عمومی را با چالش مواجه کند بنابراین تصمیم گرفته شد که طرح ترافیک به‌گونه‌ای در حوزه شورای عالی ترافیک طراحی شود که میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش نیابد و متناوب‌سازی صورت بگیرد؛ یعنی کارمندان قبل از شروع طرح ترافیک بتوانند در محل کار حضور یابند و ساعات حضورشان تغییر یابد و خروج از طرح نیز مجاز شود و همچنین برای کادر درمانی این طرح آزاد باشد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه بخشی از این طرح به مصوبات شورای شهر تهران نیاز دارد قرار شد که بخش‌های هزینه‌ای و تخفیف‌های آن برآورد شود و پس از تصویب شورای شهر احتمالاً پس از لیالی قدر این طرح اجرا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
همیشه فکر میکردم اگه طرح ترافیک برداشته بشه هم الودگی زیاد میشه و هم ترافیک سطح شهر به حد قفل شدن میره
ولی دیدیم نه واقعا اینطور نیست درسته کمی ترافیک ایجاد شده ولی به حدی نیست که قابل کنترل نباشه و ازار دهنده باشه
البته کمی علت این ترافیک هم به خاطر بی تدبیری وعدم اصلاح صحیح معابر و یا ایجاد معابری دوچرخه رو (که عملا کسی ندیده برای این منظور استفاده بشه )هست که خود این کار باعث ایجاد ترافیک بیشت شده
و در نهایت به این نتیجه میرسیم هدف از محدودیت های طرح ترافیک و طرح کاهش الودگی فقط وفقط ایجاد درامد برای شهرداریه
منکر این نیستم که در شرایط الودگی حتما نیاز طرح های ترافیکی هست ولی نه برای همه ی سال
Iran, Islamic Republic of
خب مشخصا شهرداری هم باید درآمد داشته باشه تا بتونه شهر رو آباد کنه ... چطور انتظار دارید بدون درآمد حقوق کارگرانش رو بده؟
United States
کرونا ......