جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۸۹
تغییر در کابینه؛

روحانی وزیر صمت را برکنار کرد/ عضو هیئت‌رئیسه مجلس: مردم بدانند روحانی به خاطر مشکلات شما و یا قیمت خودرو وزیر را برکنار نکرده/ افشاگری وزیر معزول از تهدید واعظی/ دولت روحانی چه زمانی از حد نصاب می‌افتد؟

دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 727394
رئیس جمهور با صدور حکمی حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.
روحانی وزیر صمت را برکنار کرد/ عضو هیئت‌رئیسه مجلس: مردم بدانند روحانی به خاطر مشکلات شما و یا قیمت خودرو وزیر را برکنار نکرده/ افشاگری وزیر معزول از تهدید واعظی/ دولت روحانی چه زمانی از حد نصاب می‌افتد؟
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با صدور حکمی حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

متن حکم حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس حسین مدرس خیابانی

براساس اصل 135 قانون اساسی و با عنایت به مراتب تعهد و سوابق مدیریتی ارزشمندتان در حوزه صنعت و بازرگانی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سرپرستی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌نمایم.

انتظار دارد نظر به ضرورت توجه ویژه به جهش تولید که در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب ارتقاء اقتدار و عزت ملی خواهد بود، ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل مؤثر با دستگاه‌های ذیربط اعم از بخش دولتی و غیردولتی و صرف تمام توان و وقت خود را نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه همکاران و آرای صاحب‌نظران نسبت به مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، رفع موانع تولید و تعمیق ساخت داخل، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار اقدام نمایید.

توفیق شما را در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت دارم.

حسن روحانی        
رئیس جمهوری اسلامی ایران

روایت یک نماینده مجلس از پشت پرده برکناری وزیر "صمت"

احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی روایتی از برکناری رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس‌جمهور را مطرح کرده است.

متن یادداشت امیرآبادی به شرح زیر است:

«مردم عزیز بدانند آقای روحانی به خاطر مشکلات شما و یا قیمت خودرو آقای رحمانی وزیر صنعت را برکنار نکرد. چهارشنبه به رحمانی ابلاغ شداگر مجلس به وزارت بازرگانی (بخوانید وزارت واردات و رانت‌خواری) رأی ندهد باید استعفا دهید، وزیر هم استعفا را نپذیرفته و برکنار شد. علی برکت‌الله.»

نامه افشاگرانه وزیر سابق صمت به حسن روحانی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حتماً مستحضرید در تاریخ ۱۷ /۲جناب آقای واعظی با اینجانب تماس و تهدید کردند در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی نمایندگان؛ خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع و برای این طرح رای بگیرید، بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و بنده مشکلی با موضوع ندارم.

امروز ۱۳۹۹/۲/۲۲که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتن مجدد جناب آقای واعظی تماس گرفتند و اعلام نمودند استعفا بدهم.


به استحضار می‌رسانم اینجانب حجت شرعی برای استعفا نمی بینم و کماکان مثل ۱۹ ماه و سالیان گذشته با تمام توان آماده خدمت گذاری بوده و به ویژه در شرایط سخت کشور و تجربیات گرانبهایی که اندوخته ام، کماکان آماده فداکاری و خدمتگذاری شبانه روزی به مردم عزیزمان هستم.

از اینکه در دوره حدود ۱۹ ماه مسئولیت اینجانب علی رغم برنامه‌ریزی های دشمنان نظام و انقلاب برای تعطیلی تولید کشور به مدد الهی و تلاش شبانه‌روزی همکاران صدیق من ثبت به حفظ افزایش و رونق تولید و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی کشور به ویژه عبور از تحریم ها و حوادث مختلف و علی الخصوص بحران کرونا که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است به خود میبالم و در تعجب هستند که چرا علیرغم حصول نتایج درخشان و قابل افتخار می بایست این گونه بنا به انگیزه‌های سیاسی تحت فشار قرار گیرم در هر حال هر تصمیمی بگیرید برای این جان محترم است و کماکان خود را خدمتگزار کوچک و عاشق ملت بزرگ ایران و سرباز ولایت می‌دانم رضا رحمانی جناب آقای واعظی با اینجانب تماس و تهدید کردند در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی نمایندگان خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع و برای این طرح رای بگیرید بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و بنده مشکلی با موضوع ندارم امروز ۱۳۹۹/۲/۲۲ که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتن مجدد جناب آقای بازی تماس گرفتند و اعلام نمودن استعفا بدهم به استحضار می‌رساند اینجانب حجت شرعی برای استعفا نمی بینم و کماکان مثل ۱۹ ماه و سالیان گذشته با تمام توان آماده خدمت گذاری بوده و به ویژه در شرایط سخت کشور و تجربیات گرانبهایی که انداختن کماکان آماده فداکاری و خدمتگزاری شبانه روزی به مردم عزیزمان هستند از اینکه در دوره حدود ۱۹ ماه مسئولیت اینجانب علی رغم برنامه‌ریزی های دشمنان نظام و انقلاب برای تعطیلی تولید کشور به مدد الهی و تلاش شبانه‌روزی همکاران صدیق من ثبت به حفظ، افزایش و رونق تولید و تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی کشور به ویژه عبور از تحریم ها و حوادث مختلف و علی الخصوص بحران کرونا که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است به خود میبالم و در تعجب هستم که چرا علیرغم حصول نتایج درخشان و قابل افتخار می بایست این گونه بنا به انگیزه‌های سیاسی تحت فشار قرار گیرم.

در هر حال هر تصمیمی بگیرید برای این جانب محترم است و کماکان خود را خدمتگزار کوچک و عاشق ملت بزرگ ایران و سرباز ولایت می‌دانم .

رضا رحمانی ۱۳۹۹/۲/۲۲
 

 
واکنش روابط عمومی دفتر رئیس جمهور به نامه وزیر سابق صمت/ تکذیب ادعای رحمانی

 روابط عمومی دفتر رییس جمهور در بیانیه ای خاطر نشان کرد: پیرو انتشار نامه‌‌ای از سوی جناب آقای رحمانی، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت و طرح برخی ادعاهای خلاف واقع در خصوص رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور که به منظور گمراه‌سازی و تشویش اذهان عمومی بیان شده، نکات ذیل را به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند.

یک- به هیچ وجه از جناب آقای رحمانی خواسته نشده از لایحه دولت حمایت کنند، بلکه تاکید شده از فعالیت‌ها و رایزنی‌های فشرده سه نفر از نزدیکان‌شان-که در صورت لزوم نام آنها اعلام خواهد شد- در مجلس و رسانه‌ها علیه لایحه دولت، ممانعت بعمل آورند؛ همچنین از طرف رئیس‌جمهور به ایشان گوشزد شد که تداوم این روند تخلف است و قطعا با این تخلف برخورد خواهد شد.

دو- امروز نیز بر خلاف آنچه ادعا شده، از ایشان خواسته نشده استعفا دهند، بلکه تصمیم رئیس‌جمهور برای جایگزینی به ایشان اطلاع‌رسانی و از وی درباره نحوه اعلام این خبر استمزاج شد که در خواست ملاقات حضوری داشتند و نهایتا نامه مذکور را منتشر کردند.

در پایان لازم به ذکر است که دلایل تصمیم رئیس‌جمهور به تغییر در وزارت صنعت، معدن و تجارت نه فقط منحصر به تلاش وزیر سابق برای رد لایحه دولت در مجلس، که مربوط به موارد متعدد دیگری نیز بود که افکار عمومی ، فعالان اقتصادی ، صاحبان کسب و کار و تجارت به خوبی از آن آگاهند. ضمنا این تصمیم اگرچه به دلیل برآورده نشدن انتظارات رئیس‌جمهور اتخاذ شده اما نافی تلاشهای مجموعه همکاران وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در طی ماههای گذشته در مقابله با تحریم‌ها و همیاری در مبارزه با کرونا نیست و دولت قدردان این تلاشهاست.
 
دولت روحانی چه زمانی از حد نصاب می‌افتد؟

حسن روحانی رئیس جمهور با عزل رضا رحمانی از مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت ، حسین مدرس خیابانی را به سمت سرپرستی این وزارت خانه منصوب کرد.

این اقدام در حالی اتفاق افتاد که این اولین عزل در دولت یازدهم و دوازدهم رقم خورد؛ برخی از کارشناسان عدم حمایت رضا رحمانی در متقاعد کردن نمایندگان مجلس برای رای به طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی و اوضاع نابسامان در کنترل قیمت ها را دلیل عزل او می‌دانند.

*چه کسانی دولت را در مرحله دوازدهم ترک کردند

با رفتن رضا رحمانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت بدلیل عزل، محمود حجتی از وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد بطحایی از وزارت  آموزش و پرورش، سیدحسن قاضی‌زاده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  محمد شریعتمداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی بدلیل استعفا و مسعود کرباسیان از وزارت امور اقتصادی و دارایی و علی ربیعی از وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی بدلیل استیضاح در کابینه دوازدهم و با توجه به اصل ۱۳۶ قانون اساسی که تاکید دارد رئیس جمهور می‌تواند وزرا را عزل کند و در این صورت باید برای وزیر یا وزیران جدید از مجلس رای اعتماد بگیرد و در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت نیمی از هیأت وزیران تغییر نماید باید مجدداً از مجلس شورای اسلامی برای هیأت وزیران تقاضای رأی اعتماد کند، این تغییرات ادامه دارد، روحانی با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

*احتمال رای اعتماد مجدد کابینه از مجلس یازدهم

 نصف کابینه با دارا بودن ۱۹ وزارتخانه، رقم ۹/۵ است و تنها با دو تغییر دیگر اعضای هیات وزیران باید مجدداً از بهارستان یازدهم رای اعتماد بگیرند.

نیم نگاه به اصل ۱۳۶ قانون اساسی مسبوق به سابقه است. در دولت میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد نیز مجدداً این اصل بر سر زبان‌ها افتاد. متن پرسش و پاسخی که در سال ۶۲ و در دوران نخست وزیری موسوی با شورای نگهبان شده نشان‌دهنده نص صریح قانون نسبت به این اصل است.

*تفسیر قانون اساسی توسط شورای نگهبان با نامه نخست‌وزیر

نخست وزیر وقت در سال ۶۲ در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان نوشت:

شورای محترم نگهبان 
احتراما نظر به این که در اجرای اصل ۱۳۶ قانون اساسی ابهاماتی ایجاد شده است علیهذا خواهشمند است با عنایت به اصل ۹۸ در خصوص موارد ذیل اعلام نظر فرمایند که آیا قسمت ذیل اصل ۱۳۶ که مقرر نموده است:

«در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت، نیمی از اعضای هیات وزیران تغییر نمایند دولت باید مجددا از مجلس تقاضای رای اعتماد کند. ناظر به موردی است که تغییر نیمی از اعضای هیئت وزیران دفعتا واحده صورت پذیرفته باشد یا به هر ترتیبی که این تغییر از زمان ابراز رای اعتماد مجلس به دولت حاصل گردد مشمول اصل فوق الذکر خواهد بود؟ 

در صورت اخیر چنانچه تعداد اعضای هیئت وزیران پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت افزایش یافته باشد ملاک احتساب تغییر نیمی از اعضای هیئت وزیران چیست؟

 اما پاسخ شورای نگهبان به سئوال نخست‌وزیر وقت با امضای قائم مقام دبیر شورای نگهبان حسین مهرپور این چنین بود:

جناب آقای میرحسین موسوی، نخست وزیر

عطف به نامه شماره ۸۳۳۴/م ن مورخ ۷/۹/۱۳۶۲ راجع به سئوال از اصل ۱۳۶ قانون اساسی موضوع در جلسه رسمی شورای نگهبان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و نظر اکثریت اعضای شورا (بیش از سه چهارم) به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱- ذیل اصل ۱۳۶ قانون اساسی که مقرر نموده است (... و در صورتی که پس از ابراز اعتماد مجلس به دولت، نیمی از اعضای هیئت وزیران تغییر نماید دولت باید مجددا از مجلس تقاضای رای اعتماد کند) منحصر به موردی نیست که تغییر نیمی از اعضای هیئت وزیران دفعتا واحده صورت پذیرفته باشد بلکه به هر ترتیبی پس از زمان ابراز اعتماد مجلس به دولت، این تغییر حاصل شود مشمول اصل فوق الذکر است و دولت باید مجددا از مجلس تقاضای رای اعتماد کند.

۲- در صورتی که تعداد اعضای هیئت وزیران افزایش یافته باشد ملاک احتساب تغییر نیمی از اعضا، وضع حاضر هیات وزیران است. یعنی هر زمان با توجه به تعداد اعضای هیئت وزیران در همان حال چنان چه ملاحظه شد نیمی از اعضای آن تغییر یافته اند تقاضای رای اعتماد مجدد از مجلس لازم است.

*دولت حواس جمع‌تر شود
علی بهادری جهرمی استاد حقوق عمومی و کارشناس مسائل حقوقی نیز در گفت‌و گو با فارس به نکته حائز اهمیتی اشاره کرد و تاکید کرد ماهیت دولت به وزرای آن است. با اجرای اصل ۱۳۶ قانون اساسی رئیس جمهور موظف می‌شود وزرای خود را مجدداً به مجلس برای رای اعتماد معرفی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بیماری امروز صنعت کشور به سو مدیریت افرادی چون نعمت زاده و شریعت مداری بود.
به گمونم واسه انتخاب یک مدیر لايق دیر شده باشد.
....
اصلاح طلب پشیمان
Iran, Islamic Republic of
.هر روز یک حاشیه ...!!!
غضنفر پریشان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
مخالف اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت اصلاح طلبان در بدنه دولت است و با این روند تا 1400 رکود و تورم و بیکاری و کرونا ادامه دارد.
Canada
افکار عمومی جامعه ایران بخوبی آگاهند که دولت حسن روحانی و کابینه دولتش ناکارآمد و پرهزینه هستند. لذا لطف فرموده و برکناری ها را از وزیر صمت به تمامی دولت و کابینه اش تعمیم دهید.!!!!
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس یادش نرفته که همین اصلاح طلبان میگفتن :
اگه رئییسی رای بیاره ایران میشه ونزوآلا!!
اگه رئیسی رای بیاره وسط خیابون ها پرده میکشن زن و مردجدا تردد کنن!!
حرف های به ظاهر قشنگشون: آزادی بیان، تحمل مخالف، فضای باز انتقاد...

بابا یه حرف و شعار و ادعاشون درست از آب در نیومد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
به کجا چنین شتابان...
Iran, Islamic Republic of
.....
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می‌رسد...
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
پراید 100 میلیونی و دلار 16000 تومانی و سکه 6/5 میلیونی و تورم 400 درصدی همان گلابی برجام است.
Iran, Islamic Republic of
نوش داروی که بعداز.........پراید100میلیون
United States
زحمت کشیدن برای کم کردن قیمت خودرو چند درصد افزایش قیمت دادن!!!
Iran, Islamic Republic of
دریغ از یک تشکر خشک و خالی !
...
Iran, Islamic Republic of
....
Australia
بهترین کار را کرد....
Iran, Islamic Republic of
زاکانی بره مجلس پراید میشه ۲۰ تومن !!!!!!!!!!!!!
دانیال
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله با تشکیل مجلس جدید و یک دولت متعهد و انقلابی در سال 1400 شاهد شکوفایی اقتصادی و مهار تورم خواهیم بود.
Iran, Islamic Republic of
با این دولتی که امسال تو انتخاب کردن ، اگه یک اتوبوس هم مثل زاکانی برن مجلس مملکت درست نمیشه.
در واقع تا افکار و ذهن تو و امثال تو درست نشه و بی بصیرت و چشم بسته رای بدید همین آشه و همین کاسه...
Iran, Islamic Republic of

بنده به هر کسی که رئیس محترم و عزیز دولت اصلاحات ، آن سید دلها بفرمایند رای خواهم داد عزیزم/!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
حتما پراید مجانی میشه!!!!!!!!!!!!!!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
خوب شد رئیسی رای نیاورد که دلار ۵۰۰۰تومن بشه !!!!.
Iran, Islamic Republic of
...........
United States
......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت خودرو ازسال 1397 تاکنون درکشورغیرقانونی بوده است و همچنان نیزادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
وزیری که قربانی شد!!!!
Oman
قربانی؟ مگر اصلا وزیر صمت داشتیم؟ پس چرا اوضاع صمت اینگونه بود؟
آریا
Iran, Islamic Republic of
...........
ناظناس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
لطفا معنی لابی رو درست بنویسید لابی=زو و بند، بده بستون، .......
Iran, Islamic Republic of
وزیرصنعت از سال 1397 تاکنون عامل اصلی افزایش قیمت خودرو بوده است/ .........
Iran, Islamic Republic of
دولت در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ثبت نام جدید سهام عدالت ندارد/ واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی به خاطر سیاست های نادرست، غلط و اشتباه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
Iran, Islamic Republic of
نارضایتی و نگرانی مردم به خاطر حذف قیمت مسکن از سایت‌های خرید و فروش
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
وضعیت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت
ندادن سهام عدالت به بازنشستگان مخابرات خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است
وضعیت سهام عدالت بازنشستگان شرکت مخابرات استان تهران به کجا رسید؟
قراربود بعد از واگذاری ادارات ها و شرکت های مخابراتی وابسته به شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی به بازنشستگان شرکت مخابرات منطقه تهران وابسته شرکت مخابرات ایران سهام عدالت به دهند ولی متاسفانه ازسال 1388 تاکنون هنوز هم خبری نیست چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
من یک اصولکرا تمام عیار هستم امروز دو غم کلافم کرد شهادت دلیرمردان نیروی قهرمان ارتش و برکناری وزیر صمت درود برشهدا ووزیر بر کنار شده
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
قیمت خودرو صفر در ترکیه چند است؟
Iran, Islamic Republic of
بشار اسد وزیر تجارت سوریه را برکنار کرد
Iran, Islamic Republic of
............
Iran, Islamic Republic of
روحانی به خاطر مشکلات اقتصادی مردم، کشور، گرانی و افزایش قیمت ها و... تاکنون هیچ کس برکنار نکرده است/ ....
Iran, Islamic Republic of
............
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
دشمنان درجه یک داخلی و خارجه به دنبال ضربه اقتصادی به مردم ایران هستند.
Iran, Islamic Republic of
دشمن درجه قيمتش از درجه دو بيشتر است چطور به اين درجه بندي رسيدي عزيز دل برادر ر
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
.....
ملت
Iran, Islamic Republic of
.. یک وزیر صادق و مردمی هم که در دولت بود را برکنار کردند.
Iran, Islamic Republic of
.........
Netherlands
مردمی بود که قیمت پراید شد 100 میلیون و ....هیچ کاری را نداشت
Iran, Islamic Republic of
قیمت خودرو از نظر مصرفکننده غیرمنطقی است
Iran, Islamic Republic of
هزینه خرید خانه ۵۰ تا ۷۰ متری در مناطق مختلف تهران چه قدر است چه قدر است؟
Iran, Islamic Republic of
یک نماینده مجلس: برکناری وزیر صمت فاصله مردم و دولت را کاهش می‌دهد
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
........
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
...........
صدای ایران
Iran, Islamic Republic of
................
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یکی از طرفداران سابق اصلاح‌طلبان عرض می‌کنم طبق کلام الهی، کسانی که پیرو رهبر الهی‌اند به رشد فکری اجتماعی می‌رسند نمونه‌اش عزیزان سپاهی که ماهواره و ماهواره‌بر ساختند و دنیا را متحیر عمل خویش قرار دادند. ولی کسانی که شیفته غرب‌اند فقط ماهواره نومیدی به فضا می‌فرستند! آیا بهتر نیست به دامن قرآن کریم برگردیم تا هدایت شویم و از تحلیل‌های غرب‌پسند تبری جوییم؟
.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مردم ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده و آلوده را داخل سطل‌های زباله می‌اندازند. در این شرایط خطر جدی افراد زباله‌گرد و کارگران شرکت‌های بازیافت را تهدید می‌کند و این قشر بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار گرفته‌اند. کاش دولت برای سلامت این افراد، کاری بکند.
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشد نقل و انتقال خودرو در سامانه سازمان ثبت، نگهداری نشود و پاسخگوی استعلام‌های قوه قضائیه نباشد چرا باید مردم را بیهوده به خاطر چندرغاز عوارض و مالیات سرگردان دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف کنیم؟!
Iran, Islamic Republic of
..............
Iran, Islamic Republic of
آمریکا: برجام به زودی محو خواهد شد!
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
آیا باید منتظر گرانی در بازار خودرو بود؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
چرا سکه به مرز ۷ میلیون تومان رسید؟
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هیچ کشوری تو دنیا آدمهای فدایی اسلام و کشورش و رهبر کشورش مثل ایران نداره .....
.
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
نحوه مدیریت یا بهتر بگویم سو مدیریت دولت بر ارز ۴۲۰۰ تومانی خیلی چیزها را روشن کرد. در ضمن مافیای خودرو هم خیلی قدرت دارد
محمود
Iran, Islamic Republic of
به نظر من دلیل اصلی بر کناری وزرایی مانند رضا رحمانی را باید در یک طرح بزرگتر دولت برای مهندسی مجلس یازدهم جستجو کرد. با توجه به این که دولت با تغییر دو وزیر دیگر باید رای اعتماد مجدد از مجلس دریافت کند که قطعا هزینه هایی دارد دولت برای حفظ وزرای اصلی و مورد اعتماد خود مانند زنگنه، ظریف، آذری جهرمی و... قصد دارد پیشقدم شده و قدرت مانور مجلس آینده را کاهش دهد
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - با برکناری و یا جابجایی وزیر چیزی درست نمی شود باید از ریشه مدیریت دولت عوض شود . وزیر زیر مجموعه دولت است امکان ندارد کاری بدون هماهنگی رئیس جمهور و یا معاونین او انجام دهد .
مجید
Iran, Islamic Republic of
اقای واعظی ایا اخوندی انتظارات روحانی را براورده کرده بود ؟اقای شریعتمدار چی ؟.............
Iran, Islamic Republic of
تمام وزيران را هم فدا كنيد بي فايده است
Iran, Islamic Republic of
مشكل جاي ديگر است تعرفه بالاي واردات و انحصار ان دست چند خانواده و سپر انساني شدن كارگران دو خودرو ساز براي گرفتن وام هاي كلان ريالي و ارزي
Netherlands
......
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
ما که متوجه نشدیم جهان نیوز از عملکرد روحانی ناراضی هست یا وزیر صمت
Iran, Islamic Republic of
عضو هیئت‌رئیسه مجلس: مردم بدانند روحانی به خاطر مشکلات شما و یا قیمت خودرو وزیر را برکنار نکرده

.
Iran, Islamic Republic of
......
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
.........
علی گرگاتی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم عزیز بدانند آقای روحانی به خاطر مشکلات شما و یا قیمت خودرو آقای رحمانی وزیر صنعت را برکنار نکرد.
شما بعنوان نماینده برای این بازار آشفته خودرو چه طرح واقدامی انجام داده اید
Iran, Islamic Republic of
...
علی گرگانی
Iran, Islamic Republic of
.
... روحانی ...پراید90میلیونی شد وخیلی دیگه دولت روحانی را بین مردم سرافکنده وسبب شرمندگی دولت تدبیر وامید! شد وزیر صمت را برکنار کرده ؛چرا همین وزیر مسکن را که قیمت خانه و آپارتمان سربه فلک کشیده وباز از پایان سال سال98 تا کنون 30درصدافزایش داشته یا دلار دیگه قیمتش از دست در رفته وزیر اقتصاد را برکنار نمیکنه؟! مگر تنها قیمت خود رو گران شده ؟ وزیرخارجه هم باید به خاطر دقیق ننوشتن برجام و پیش بینی نکردن خروج آمریکا از آن و پایبند نبودن اروپا به برجام برکنار میشد !!...
Iran, Islamic Republic of
وزیر مردمی.
United Arab Emirates
.....
Netherlands
...خدایی وزارت برای رحمانی خیلی بزر گ بود...
Iran, Islamic Republic of
.....