جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۹

هشدار رئیسی درباره نفوذی بودن برخی خیریه‌ها

دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 727297
امروز برخی دشمنان دنبال این هستند که در قالب امور خیریه، مجموعه‌هایی را برپا کنند که ریشه خیرخواهی و توجه به مردم ندارد و اهداف بدخواهانه پشت آن است.
هشدار رئیسی درباره نفوذی بودن برخی خیریه‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست هم‌اندیشی با نهاد‌های مردمی و آیین تجلیل از گروه‌های جهادی، محوری‌ترین ویژگی گروه‌های جهادی به تأسی از بزرگان دین را خداباوری و اخلاص دانست و از اعتمادبه‌نفس و خودباوری، تحقق «ما می‌توانیم» و بن‌بست‌شکنی به‌عنوان دیگر شاخصه‌های این گروه‌ها یاد کرد.

آیت‌الله رئیسی گفت: در جبهه‌ها، نیرو‌های جهادی بسیاری از موانع را با بن‌بست‌شکنی برداشتند و این روحیه، روحیه‌ای است که در آن خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری ارکان اصلی است. رئیس قوه قضائیه، خدمت بی‌منت به مردم، خود را بدهکارِ انقلاب، نظام و مردم دانستن و حفظ کرامت انسانی را از شاخصه‎های حرکت جهادی عنوان کرد و گفت که جهادگران در حرکت جهادی خود نمی‌گذارند کوچک‌ترین خدشه‌ای به کرامت انسانی وارد شود.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به ادغام نهاد جهاد سازندگی اشاره کرد و یادآور شد: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، نهادی با عنوان جهاد سازندگی وجود داشت که در جبهه‌ها از آن به‌عنوان سنگرسازان بی‌سنگر تعبیر می‌شد ولی این نهاد به‌مرور زمان و در حرکتی نادرست حذف شد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی امروز می‌توانستند با یک سازماندهی درست، تحت‌عنوان جهاد سازندگی شکل جدیدی پیدا کرده و بسیاری از کار‌های نشدنی را در کشور انجام دهند. رئیسی با بیان اینکه نباید جریان جهاد سازندگی در کشور ادغام می‌شد، افزود: این نهاد یک حرکت خودجوش، مردمی و انقلابی برای شکل‌دادن اقدامات عمران و آبادانی در کشور و انجام کار‌هایی بود که به‌ظاهر عنوان می‌شد انجام آن‌ها امکان ندارد. رئیس قوه قضائیه، روحیه تشکل و سازماندهی نیرو‌های جهادی و خودجوش در سراسر کشور را از اقدامات ضروری دانست که باید در شهر و روستا نتایج آن دیده شوند. رئیس دستگاه قضایی بُعد دیگر ایفای نقش سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی را اصلاح و بازاجتماعی‌شدن مجرمان دانست و تأکید کرد: کسانی که به هر دلیل دچار آسیب اجتماعی شده‌اند، باید اصلاح شده و به جامعه بازگردند که نهادهای مردمی به‌خوبی می‌توانند قوه قضائیه را در این زمینه یاری دهند. آیت‌الله رئیسی در ادامه با تأکید بر این‌که آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام اسلامی نیست و مردم را رنج می‌دهد، افزود: گروه‌های جهادی، دانشجویان و طلاب در هر نقطه‌ای از شهر و روستا می‌توانند دستگاه قضایی را در بازاجتماعی‌کردن افراد آسیب‌دیده یاری دهند. وی تأکید کرد: هرجا مردم به میدان آمدند و روحیه جهادی ظهور و بروز کرد، بسیاری از مسائل سامان یافت و خیلی از مشکلات حل شد.

آیت‌الله رئیسی افزود: امروز برخی دشمنان دنبال این هستند که در قالب امور خیریه، مجموعه‌هایی را برپا کنند که ریشه خیرخواهی و توجه به مردم ندارد و اهداف بدخواهانه پشت آن است. یکی از رویکرد‌هایی که کشور‌های امریکایی و اروپایی در کشور‌های در حال توسعه و جهان سوم دنبال می‌کنند، این است که با گسترش بنیاد‌های خیریه، اهداف سیاسی و پلیدشان را دنبال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نفوذي يعني كسي كه خودرو پرايد را يك شبه صد ميليون كرد و انرا در پاركينگ قايم نمود ....
Iran, Islamic Republic of
احسنت ادرس نزديك است...!!
Iran, Islamic Republic of
نفوذی همه جا جا خوش میکنه ،بخصوص جاهای با ظاهر خوش اب رونگ.کجاش عجیبه ؟!
.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به موضوع داشت.
Iran, Islamic Republic of
خیریه فقط باید پاسداران جهادی باشند و بس
Iran, Islamic Republic of
هزران خیریه خرد وکلان بدون هیچ نظارتی دارند کار میکنند ومعلوم نیست خیرات مردم رو چه کار میکنند.همه جای دنیا نظارت روی انهاست ،غیر از ایران.
Iran, Islamic Republic of
....
کارگرساده
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه این به اصطلاح انجمن های خیریه با نفوذی که در مجموعه های بزرگ دارند هرماه مبلغی رو از فیش حقوقی کارکنان کم میکنن. البته اختیاری هست ولی جماعت زحمتکش از همه جا بیخبر...