جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵

شورای نگهبان به طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات ایراد گرفت

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 727143
شورای نگهبان طی نامه‌ای به رئیس مجلس ایراد خود نسبت به طرح دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات را اعلام کرد.
ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات
به گزارش جهان نيوز، شورای نگهبان طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نظر خود نسبت به طرح دو فوریتی مجلس در خصوص اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی را اعلام کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

عطف به نامه شماره  719/5335 مورخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۹ طرح دوفوریتی اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور مصوب جلسه مورخ 14 اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به شرح زیر به شرح زیر اعلام ام نظر می‌گردد:

صرف نظر از ایرادات و ابهامات متعدد در طرح مذکور فرایند نظارتی پیش‌بینی شده به موجب این مصوبه از جهات مختلف از جمله نسبت به نحوه رسیدگی به اعتراض داوطلبان و تکالیف مراجع نظارتی مربوطه در این مصوبه با تکالیف مندرج در قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب ۲۲ اردیبهشت ماه ۷۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین از حیث نسبت ترتیبات اجرایی مقرر با قوانین موجود انتخاباتی واجد ابهام شناخته شد. پس از رفع ابهام توسط مجلس شورای اسلامی اظهار نظر خواهد شد.

عباسعلی کدخدایی
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع علی اقای مطهری و فراکسیون امید حالا بروید 3 فوریتی بیاورید
Iran, Islamic Republic of
سه فوریتی نمیخواد مجلس اصرار به مصوبه خود میکنه بعد بم مجمع تشخیص میره
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
....