پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ارتش یمن حمله زمینی ائتلاف سعودی را دفع کرد

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 727095
ارتش یمن روز جمعه از دفع حمله زمینی گسترده‌ ائتلاف سعودی در منطقه صراوح خبر داد.
ارتش یمن حمله زمینی ائتلاف سعودی را دفع کرد
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حمله نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی را در استان مأرب (مرکز) دفع کرده‌اند.
 
سرتیپ یحیی سریع امروز جمعه طی توییتی نوشت که نیروهای یمن حمله گسترده و شدید نیروهای ائتلاف سعودی علیه مواضع خود را در منطقه صراوح استان مأرب دفع کرده‌اند.

این حمله به گفته وی، از نیمه‌شب گذشته از چند جهت آغاز شد و تا عصر امروز پنجشنبه ادامه داشته است.

او گفت که ائتلاف سعودی همزمان با حمله زمینی، تلاش کرد با ۱۸ حمله هوایی نیروهای مزدور خود را پوشش داده و زمینه پیشروی آن‌ها را فراهم کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که در این حمله دشمن نه‌تنها موفق به کسب دستاورد نشد، بلکه متحمل خسارت‌های زیاد انسانی و تجهیزاتی شد و ده‌ها تن از متجاوزان کشته یا زخمی شده‌اند و در بین کشته‌ها، چند فرمانده نیز وجود دارد.

ائتلاف عربستان سعودی ۲۱ فروردین مدعی شد که در راستای «کمک به مقابله با کرونا» در یمن، حملات خود را تا دو هفته متوقف می‌کند و در صورت استقبال قابل تمدید است.

ارتش و دولت نجات ملی یمن این آتش‌بس را رد کردند و گفتند که آتش‌بس، باید با لغو محاصره بیش از پنج سال این کشور همراه باشد؛ چرا که صرف توقف حملات در سایه تداوم محاصره دریایی، زمینی و ‌هوایی کمکی به مقابله با کرونا نمی‌کند بلکه باعث تشدید آن می‌شود؛ چرا که زیرساخت‌های یمن در بیش از پنج سال گذشته، نابود شده یا آسیب دیده است.

به رغم مخالفت دولت نجات ملی و ارتش یمن، ائتلاف سعودی هفته گذشته این آتش‌بس ادعایی را برای یک ماه دیگر تمدید کرد ولی از زمان اعلام این توافق، حملات ائتلاف سعودی در شرق و شمال یمن تشدید شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *