جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

آخرین وضعیت مصدومان زلزله تهران

جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب: 727012
در شرایط بحران باید امدادهای پهبادی را برای هلال احمر و اورژانس در نظر بگیریم زیرا چنین لحظاتی پروازهای هلی‌کوپتری دشوار است.
آخرین وضعیت مصدومان زلزله تهران
به گزارش جهان نيوز، محسنی بندپی استاندار تهران در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: شب گذشته پیش لرزه‌ای با شدت 2.9 دهم ریشتر در تهران به وقوع پیوست و زلزله دوم با شدت بیشتری شهر تهران را تحت تاثیر خود قرار داد، از بدو وقوع زلزله تیم‌های امدادی وارد کار شدند و بلافاصله اکیپ‌های امداد و نجات به روستاهای محل وقوع زلزله که اطراف گسل مشا بوده اعزام شدند.

وی گفت: خوشبختانه خسارات مالی و جانی نداشتیم، 2 نفر به دلیل فرار و اضطراب ناشی از زلزله جان باختند، 2600 نفر تیم اورژانس و 6 اکیپ هلال احمر به شهرستان دماوند اعزام شدند و با آماده بودن همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری و آتش نشانی شرایط خوبی را مهیا کردند، تمام مصدومان درمان شده‌اند تنها دو نفر در بیمارستان بستری هستند.

بندپی گفت: پس از زلزله حدود بیش از 40 پس لرزه را داشتیم، تیم‌هایی که موظف به امداد و نجات و خدمت رسانی هستند از آمادگی لازم برخوردارند، اماکن اضطراری برای اسکان موقت وجود دارد، مخازن آب ذخیره و انبارهای هلال احمر آماده هستند و شب گذشته 17 مرکز رو باز تهران برای اسکان موقت دربهایشان باز شد منتهی تهران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد باید اقدامات ویژه‌تری را در دراز مدت در نظر بگیریم.

وی گفت: در شرایط بحران باید از امدادهای پهبادی برای هلال احمر و اورژانس در نظر بگیریم و در چنین لحظاتی پروازهای هلی‌کوپتری شاید دشوار باشد، نرم افزار شهروند آگاه و شهر آماده برای آگاه سازی مردم و حفاظت مردم در مقابله با چنین پدیده‌ةایی آماده باشند.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *