جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷

قیمت مسکن در تهران کاهش یافت

جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 726996
بررسی جدیدترین آمار رسمی از بازار مسکن حاکی از آن است که طی فروردین ۹۹ قیمت مسکن در تهران نسبت به اسفندماه ۹۸ کاهش یافته است.
قیمت مسکن در تهران کاهش یافت
به گزارش جهان نيوز، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در فروردین ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه تهران با کاهش 72 صدم درصدی در مقایسه با آخرین ماه سال 98 به 15 میلیون و 545 هزار تومان رسید.

در اسفندماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران 15 میلیون و 658 هزار تومان بود. همچنین در اولین ماه امسال 1096 فقره قرارداد در سامانه املاک و مستغلات ثبت شد که در مقایسه با 9077 فقره اسفندماه سال گذشته حاکی از کاهش 87 درصدی دارد.

بیشترین متوسط قیمت مناطق 22 گانه تهران مربوط به منطقه یک با 31 میلیون و 920 هزار تومان بوده که نسبت به اسفند 98 بالغ بر 3.9 درصد کاهش یافته است.

کمترین متوسط قیمت نیز مربوط به منطقه 18 با 7 میلیون و 118 هزار تومان بوده است. در اسفندماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 7 میلیون و 479 هزار تومان بود. به عبارت دیگر در فروردین امسال متوسط قیمت مسکن در این منطقه نسبت به ماه پیش از آن 4.83 درصد رشد منفی داشته است.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه 12 با 7 میلیون و 714 هزار تومان برای هر مترمربع بیشترین کاهش را در مقایسه با آخرین ماه زمستان 98 داشته است. در اسفندماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 9 میلیون و 205 هزار تومان بود که نشان از کاهش 16.2 درصد قیمت مسکن در منطقه مذکور دارد.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ی قرون دو زار ک‌نمیشه کاهش قیمتها باید حدقل ۴۰ درصد بیاد پایین
Iran, Islamic Republic of
مثل اينكه شما تو اين مملكت زندگي نميكنيد از اسفند تا الان حداقل بيست درصد رفته رو قيمت مسكن
Iran, Islamic Republic of
کمتراز یک درصد ارزان شده اینهمه هیاهو داره؟!
Iran, Islamic Republic of
این اسمش کاهش قیمته ؟ یه خونه ۷۰ متری تو جنوب شهر تهران الان بالای یک میلیارد قیمتشه..........
United States
......
Iran, Islamic Republic of
... ملک از متری چهل میلیون شده ، متری سی نه میلیون نهصد نود هزار. این ارزان شدنه
Iran, Islamic Republic of
........