جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

ناکامی داعش در تکرار «اشغال موصل» در عراق

جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 726968
یکی از رهبران سازمان الحشدالشعبی گفت که گروه تروریستی داعش در اجرای مجدد سناریوی «یورش به موصل» در دیگر استان‌های عراق ناکام ماند.
ناکامی داعش در تکرار «اشغال موصل» در عراق
به گزارش جهان نيوز، «صادق الحسینی» از رهبران الحشد الشعبی گفت که حملات اخیر داعش در صلاح‌الدین، دیالی و دیگر استان‌ها بدون برنامه نبود بلکه از قبل برای اجرای این حملات در زمان‌های مشخص با استفاده از سلاح‌های مدرن و حمایت لجستیک برنامه‌ریزی شده بود.

الحسینی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که تعداد افرادی که در این حملات شرکت کرده بودند، کم نبودند.

او افزود که ماهیت این حملات و اهداف تعیین شده برای آن نشان می‌دهد که داعش تلاش داشت نسخه سناریوی اشغال موصل را در دیگر استان‌ها اجرا کند اما برای دومین بار شکست خورد؛ نخستین تلاش این گروه به دنبال عملیات آزادسازی در سال ۲۰۱۶ در مناطق تل کصیبه، علاس و عجیل بود که به تهاجم رمضان معروف است و این گروه سعی داشت موقع افطار و سحر به نقاط امنیتی و الحشدالشعبی حمله کند.

الحسینی همچنین گفت که داعش با مشاهده واکنش سریع الحشدالشعبی و دیگر نیروهای امنیتی غافلگیر شد و تعامل مثبت و به موقع با حوادث باعث شد که راه را به روی داعش بسته و فورا نیروهای امنیتی و الحشد العشائری به خصوص در پرونده المکیشیفه، ابتکار عمل را به دست گیرند.

او تأکید کرد که الحشد الشعبی طی روزهای گذشته تحولی بزرگ  در مقابله با داعش و تعقیب عناصر آن و پایان دادن به خطرات این گروه با وجود برخورداری از سلاح‌های مدرن را ثابت کرد.

دیالی، صلاح‌الدین و دیگر استان‌های عراق طی چند روز گذشته شاهد چندین حملات تروریستی داعش بود که در نتیجه آن ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی، الحشدالشعبی و الحشدالعشائری به شهادت رسیده یا زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
............