چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۲
۱

بررسی ترافیک تهران پس از قرنطینه

چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 726827
به گفته رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت، با اجرا نشدن طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر، ترافیک هر روز سنگین است.
بررسی ترافیک تهران پس از قرنطینه
به گزارش جهان نيوز، پیش‌تر گفته شد ترافیک اسفندماه سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، به طور میانگین ۷۲ درصد کاهش یافته است. همچنین مقایسه حجم تردد در ۱۵ روز اول فروردین ماه سال ۹۸ با فروردین ماه سال ۹۷ نشان می‌دهد، تهران کاهش ۹۵ درصدی ترافیک را تجربه کرده است. 
 
سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با میزان در تشریح وضعیت ترافیکی تهران پساقرنطینه گفت: از ۲۴ فروردین ماه مقرر شد برخی صنوف آغاز به کار کنند، اما برای رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند، استفاده از خودروی شخصی توصیه و طرح ترافیک لغو شد.
 
وی افزود: در گذشته با اجرایی شدن طرح‌های ترافیکی، ترافیک تهران به صبح و عصر محدود می‌شد، اما با اجرا نشدن طرح ترافیک، ترافیک بی سابقه‌ای در تهران ایجاد شد. به طوریکه علاوه بر بار ترافیکی صبحگاهی و عصرگاهی، در طول روز نیز شاهد ترافیک سنگین در محور‌های مرکزی شهر تهران بودیم.
 
این مقام انتظامی اظهار کرد: در این ایام همه مردم بدون هیچ محدودیتی، با خودروی شخصی وارد محدوده مرکزی شهر شده که باعث تردد خودرو بیش از ظرفیت خیابان‌ها شدند و ترافیک از ۷ صبح آغاز و تا ۷ غروب ادامه داد.
 
وی با اشاره به فراسیدن ماه مبارک رمضان گفت: تصور می‌شد با آغاز ماه رمضان، حجم تردد‌ها کاهش یابد، اما این مسئله رخ نداد، زیرا هنوز به شهروندان توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، به جای حمل و نقل عمومی از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.
 
 
سرهنگ رازقی افزود: این روز‌ها طول ترافیکی در محدوده مرکزی به ۲۰ کیلومتر می‌رسد که خیابان‌های تهران اینچنین ظرفیتی را ندارند.
 
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور پایتخت ادامه داد: کرونا در ابتدا باعث کاهش ترافیک و در ادامه باعث افزایش تردد در محدوده مرکزی شهر تهران شد. به نظر می‌رسد در شرایط عادی، این سطح از کاهش و افزایش دیگر در پایتخت رخ ندهد.

منبع:میزان
برچسب ها: پلیس کرونا ترافیک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبی
Iran, Islamic Republic of
سلام
شما میگید نظر بدید بعد ما 1ساعت تایپ میکنیم ولی شما ثبت نمیکنید!
دلیلش چی هست؟