کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره اقدام در خور تحسین دکتر زاکانی

حجت الله ابراهیمیان

17 ارديبهشت 1399 ساعت 11:15

مردم از منتخبان خود همین انتظار را دارند که با نصب العین قرار دادن رهنمودهای امام خود ، از هوی و هوس سیاسی به دور باشند و مصلحت مردم را بر هیچ مصلحت دیگر ترجیح ندهند.


جهان نيوز - دکتر حجت الله ابراهیمیان :پس از قال و قیل های فراوان در خصوص تصدی مسوولیت "ریاست مجلس شورای اسلامی" ، دکتر علی رضا زاکانی ، یکی از گزینه های مطرح در این زمینه در صفحه توییتر خود ، با مهم جلوه دادن هدف والاتر که همان ایجاد تحول و کارآمد سازی مجلس است ، عملا، کناره گیری از نامزدی برای تصدی مسوولیت " ریاست مجلس " را اعلام نمود.

ضمن تحسین این اعلام ، که بیانگر اوج وظیفه شناسی این نیروی مومن انقلابی است ،  بیان چند مطلب در این خصوص شایسته به نظر میرسد :

یکم: رهبر فرزانه انقلاب و امام امت ، در مناسبت های مختلف ، ویژگی های مهمی را در حال و هوای انتخابات برای نمایندگی مجلس ، بیان می فرمودند که اهم آن ویژگی ها ،عبارت بودند از :
تدین و تقوا
توان مدیریتی
تنفر از فساد
حفظ عزت ملت
یکی بودن شعار و عمل
اخلاق و احساس مسوولیت
مرزبندی روشن با دشمن
ترجیح مصالح کلی نظام بر مصالح منطقه ای
صبر و بصیرت
ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری

اکنون پس از انتخابات و آنگاه که نوبت به تبلور عملی مافی الضمیر منتخبان میرسد، در می یابیم که چقدر واژه های به کار برده شده از آن حکیم فرزانه ، حساب شده و باعنایت ، انتخاب گردیده اند. نماینده منتخب اگر هر یک از ویژگی های بالا را نادیده بگیرد ، در حقیقت وکیل امین نخواهد بود چه رسد به نماینده انقلابی موقعیت شناس.
تشخیص وظیفه با نگاه بصیرت گونه همراه با شکیبایی و تحمل بر ناملایمات و نیز صبر بر هواهای نفسانی ، از اهم صفاتی است که در بزنگاه ها خود را نشان میدهد.

افکار عمومی با چشم های بینا و جستجو گر نیز، با دقت همه منتخبان را رصد میکنند که چقدر بر عهد اعلام شده در زمان انتخابات و نیز وفاداری به امام و انقلاب و رهبری، پای بند هستند.

به طور قطع نماینده منتخب شهر قم جناب آقای دکتر علی رضا زاکانی همچنانکه تاکنون و قبل از شروع کار مجلس، در سطح استان در جهت کمک به بیماران کرونایی در قالب " تشکیل قرارگاه " درخشیدند ، اکنون، با اعلام این انصراف ، در اولین اقدام در سطح ملی با تشخیص اهم بر مهم و توجه به اهداف والاتر ،  درخشش دیگری خلق نمودند.

دوم: دکتر زاکانی با ویژگی هایی چون:
سابقه موثر ، موفق و شاخص در  سه دوره نمایندگی مجلس .( دوره های هفتم ، هشتم و نهم)
دارای روحیه انقلابی و جهادی .
نداشتن حتی نقطه خاکستری منفی سیاسی و مالی در طول زندگی.
برنامه محور بودن در اداره امور کشور.
.جانباز ۵۰ درصد جنگ و سابقه بیش از ۶۰ ماه حضور در جبهه .
عملا در دل بسیاری از منتخبان جای گرفت و بی آنکه خود، به روش و لابی های غیرصحیح برای ریاستش کاری انجام دهد ، یکی از نامزدهای مطرح " ریاست مجلس " قرار گرفت ؛ اما این نیروی مخلص از این اقبال منتخبان ، نهایت استفاده را در این روزها برای ایجاد همدلی و برادری بکار برد و به عنوان محور وحدت ، کار خود را به نحو شایسته انجام داد و در نهایت با اعلام انصراف ، حق مطلب را ادا کرد.

سوم: نسیم مفرح جمع نیروهای انقلابی با محوریت دکتر زاکانی از آغازین ساعات اعلام انصراف ایشان ، شروع به وزیدن کرد ؛ چرا که آقای دکتر قالیباف در آغازین ساعات پس از آن اعلام ، در صفحه توییتر شخصی خود نوشت:
" به لطف خدا ، این مجلس ، مجلس کار ، همکاری و برادری در حل مسائل مردم خواهد بود ".

مردم از منتخبان خود همین انتظار  را دارند که با نصب العین قرار دادن رهنمودهای امام خود ، از هوی و هوس سیاسی به دور باشند و مصلحت مردم را بر هیچ مصلحت دیگر ترجیح ندهند.

به امید حل مشکلات و عزت ملت ایران .
 


کد مطلب: 726805

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/726805/درباره-اقدام-خور-تحسین-دکتر-زاکانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com