پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۹

درباره اقدام در خور تحسین دکتر زاکانی

حجت الله ابراهیمیان
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 726805
مردم از منتخبان خود همین انتظار را دارند که با نصب العین قرار دادن رهنمودهای امام خود ، از هوی و هوس سیاسی به دور باشند و مصلحت مردم را بر هیچ مصلحت دیگر ترجیح ندهند.
جهان نيوز - دکتر حجت الله ابراهیمیان :پس از قال و قیل های فراوان در خصوص تصدی مسوولیت "ریاست مجلس شورای اسلامی" ، دکتر علی رضا زاکانی ، یکی از گزینه های مطرح در این زمینه در صفحه توییتر خود ، با مهم جلوه دادن هدف والاتر که همان ایجاد تحول و کارآمد سازی مجلس است ، عملا، کناره گیری از نامزدی برای تصدی مسوولیت " ریاست مجلس " را اعلام نمود.

ضمن تحسین این اعلام ، که بیانگر اوج وظیفه شناسی این نیروی مومن انقلابی است ،  بیان چند مطلب در این خصوص شایسته به نظر میرسد :

یکم: رهبر فرزانه انقلاب و امام امت ، در مناسبت های مختلف ، ویژگی های مهمی را در حال و هوای انتخابات برای نمایندگی مجلس ، بیان می فرمودند که اهم آن ویژگی ها ،عبارت بودند از :
تدین و تقوا
توان مدیریتی
تنفر از فساد
حفظ عزت ملت
یکی بودن شعار و عمل
اخلاق و احساس مسوولیت
مرزبندی روشن با دشمن
ترجیح مصالح کلی نظام بر مصالح منطقه ای
صبر و بصیرت
ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری

اکنون پس از انتخابات و آنگاه که نوبت به تبلور عملی مافی الضمیر منتخبان میرسد، در می یابیم که چقدر واژه های به کار برده شده از آن حکیم فرزانه ، حساب شده و باعنایت ، انتخاب گردیده اند. نماینده منتخب اگر هر یک از ویژگی های بالا را نادیده بگیرد ، در حقیقت وکیل امین نخواهد بود چه رسد به نماینده انقلابی موقعیت شناس.
تشخیص وظیفه با نگاه بصیرت گونه همراه با شکیبایی و تحمل بر ناملایمات و نیز صبر بر هواهای نفسانی ، از اهم صفاتی است که در بزنگاه ها خود را نشان میدهد.

افکار عمومی با چشم های بینا و جستجو گر نیز، با دقت همه منتخبان را رصد میکنند که چقدر بر عهد اعلام شده در زمان انتخابات و نیز وفاداری به امام و انقلاب و رهبری، پای بند هستند.

به طور قطع نماینده منتخب شهر قم جناب آقای دکتر علی رضا زاکانی همچنانکه تاکنون و قبل از شروع کار مجلس، در سطح استان در جهت کمک به بیماران کرونایی در قالب " تشکیل قرارگاه " درخشیدند ، اکنون، با اعلام این انصراف ، در اولین اقدام در سطح ملی با تشخیص اهم بر مهم و توجه به اهداف والاتر ،  درخشش دیگری خلق نمودند.

دوم: دکتر زاکانی با ویژگی هایی چون:
سابقه موثر ، موفق و شاخص در  سه دوره نمایندگی مجلس .( دوره های هفتم ، هشتم و نهم)
دارای روحیه انقلابی و جهادی .
نداشتن حتی نقطه خاکستری منفی سیاسی و مالی در طول زندگی.
برنامه محور بودن در اداره امور کشور.
.جانباز ۵۰ درصد جنگ و سابقه بیش از ۶۰ ماه حضور در جبهه .
عملا در دل بسیاری از منتخبان جای گرفت و بی آنکه خود، به روش و لابی های غیرصحیح برای ریاستش کاری انجام دهد ، یکی از نامزدهای مطرح " ریاست مجلس " قرار گرفت ؛ اما این نیروی مخلص از این اقبال منتخبان ، نهایت استفاده را در این روزها برای ایجاد همدلی و برادری بکار برد و به عنوان محور وحدت ، کار خود را به نحو شایسته انجام داد و در نهایت با اعلام انصراف ، حق مطلب را ادا کرد.

سوم: نسیم مفرح جمع نیروهای انقلابی با محوریت دکتر زاکانی از آغازین ساعات اعلام انصراف ایشان ، شروع به وزیدن کرد ؛ چرا که آقای دکتر قالیباف در آغازین ساعات پس از آن اعلام ، در صفحه توییتر شخصی خود نوشت:
" به لطف خدا ، این مجلس ، مجلس کار ، همکاری و برادری در حل مسائل مردم خواهد بود ".

مردم از منتخبان خود همین انتظار  را دارند که با نصب العین قرار دادن رهنمودهای امام خود ، از هوی و هوس سیاسی به دور باشند و مصلحت مردم را بر هیچ مصلحت دیگر ترجیح ندهند.

به امید حل مشکلات و عزت ملت ایران .
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
..............
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکترزاکانی عزیز
علی
Iran, Islamic Republic of
با این حال آتش سنگینی از تهمت و انگ علیه مجلس یازدهم به راه انداخته اند.
لقمان
Iran, Islamic Republic of
راست می گویی فقط یک نگاهی به خبر آنلاین و... بی انداز هر روز چندتا گزارش و خبر از دعوا بر سر پست ها علیه مجلس یازدهم منتشر می کنند.!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جالب همه حملات علیه مجلسی که هنوز تشکیل نشده از سوی مدعیان روشنفکر صورت می گیرد.
عماد
Iran, Islamic Republic of
بهترین پاسخ به آن ....مدعی آزادی بیان عملکرد خوب و پیگیری خواسته ها از سوی مجلس یازدهم است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
مجلس باید ارتباط مستقیم و ملموسی با ملت داشته باشد تا در دل ملت هم در راس باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مطهری لطفا یک نامه هم خطاب به ترامپ بنویسید چرا از برجام خارج و بعد وارد شدند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بی زحمت به آقای مطهری بگید یک نامه هم به فیفا بزند یک جوری جریمه های مالی پرسیولیس و استقلال را بطور مسالمت آمیز حل کند.