پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
با اشاره به تفاوت دیدگاه‌ها؛

اتحادیه اروپا: نسبت به چین «ساده لوح» بودیم!

سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 726699
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تغییر رویکرد این اتحادیه در قبال چین و اختلاف نظر با پکن در نحوه مدیریت جهان خبر داد.
اتحادیه اروپا: نسبت به چین «ساده لوح» بودیم!
به گزارش جهان نيوز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی است اروپایی‌ها اندکی در قبال چین ساده لوح بوده‌اند حال آنکه اکنون قصد دارند رویکردی به مراتب عملگرایانه‌تر را در قبال این کشور اتخاذ کنند.

به ادعای وی، چین و اتحادیه اروپا در حمایت از «چندجانبه‌گرایی» در یک جبهه هستند حال آنکه این لزوماً به معنای هم‌عقیده بودن آنها در باب مدیریت جهانی نیست.

بورل همچنین مدعی شد: چین بر خلاف اروپایی‌ها، رویکردی گزینشی به چندجانبه‌گرایی دارد که مبتنی بر فهمی متفاوت از نظم بین‌المللی است. باید ببینیم چه چیزی پشت این کلمه (چندجانبه‌گرایی چینی) نهفته است.

وی با اشاره به اینکه بحران کرونا، رقابت چین و آمریکا را افزایش داده است، گفت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به چندجانبه‌گرایی به چشم بازی با حاصل جمع صفر نگاه می‌کند که در آن آمریکایی‌ها همه چیز خود را می‌بازند؛ حال آنکه این رویکرد اشتباه است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با اظهارات ترامپ که می‌کوشد کرونا را محصول یکی از آزمایشگاه‌های چین جلوه دهد؛ مخالفت کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد اخیر ترامپ مبنی بر خوردن مواد بهداشتی برای درمان کرونا، به کنایه افزود: باید با احتیاط با اظهارات ترامپ برخورد کرد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *