پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

دریافت کد بورسی راحت شد

سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 726667
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام مردم در دفاتر پیشخوان گفت: بنا بر مصوبه شورای‌عالی بورس سامانه "سجام" برای احراز هویت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی عمل کرده و کد بورسی مجازی صادر می‌شود.
دریافت کد بورسی راحت شد
به گزارش جهان نيوز، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شورای‌عالی بورس گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان، در شورای‌عالی بورس مقرر شد تا بورس و سامانه "سجام" برای احراز هویت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی عمل کرده و کد بورسی به صورت مجازی صادر شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به آزادسازی سهام نیز شاره کرد و گفت: شورای‌عالی بورس در جلسه فوق العاده خود سازوکار آزادسازی سهام عدالت را بررسی کرد. بنابر فرمایشات و ابلاغیه مقام معظم رهبری، تصویب مقررات مورد نیاز آزادسازی سهام عدالت به شورای‌عالی بورس واگذار شده و این شورا نیز در جلسه دیروز به این امر مهم رسیدگی کرد تا مقررات مورد نیاز را تصویب کند. بر این اساس مقرر شد تا شورای عالی بورس در جلسه هفته آینده نیز به بررسی موارد تکمیلی در این راستا بپردازد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مدیریت سهام عدالت بر عهده شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است، در این راستا سهامدارانی که تمایل دارند خودشان مدیریت سهام عدالت را بر عهده گیرند، باید در سامانه مزبور این نوع مدیریت مستقیم را انتخاب کنند.
 
وزیر اقتصاد افزود: برای رعایت حقوق سهامداران سهام عدالت و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، وکالت برای سهامداری ممنوع بوده و این موضوع به دفاتر اسناد و واحد‌های استانی نیز ابلاغ می‌شود.

به گفته فرهاد دژپسند، سایر مصوبات لازم آزادسازی سهام عدالت از سوی سازمان بورس و نهاد‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی در خصوص احتمال تکانه‌های بورسی نیز گفت: بورس در مقابل بازار‌های دیگر یک بازار پر ریسک است و ما بار‌ها توصیه کردیم تا کسانی که تازه وارد هستند حتماً با مشاوره به سراغ معامله بروند.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: اگر کسی تخصص لازم را در این رابطه ندارد می‌تواند از کارگزاری‌ها کمک بگیرد؛ چرا که در خرید و فروش و معاملات آن کار بسیار حساسی است و مثل معاملات دیگری نیست که فورا به نتیجه خاص برسد.

وی در پایان گفت: نتیجه گیری در بازار سرمایه نیازمند یک دوره زمانی است و این بازار افت و خیز دارد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از اول صبح امروز که این خبر نحس را زدید، سامانه سجام قفل شده و باز نمی شود!
میثم
Iran, Islamic Republic of
الان یه هفته دارن میگن از فردا غیرحضوری احراز هویت میشه