شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

گرسنگی یک پنجم کودکان انگلیسی در قرنطینه

يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 726496
بعد از تعطیلی شهرها و محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا و با توجه به میلیون‌ها نفری که در انگلیس تلاش می‌کنند برای خانواده خود خوراک تهیه کنند، شمار کودکانی که در این خانوارها گرسنگی می‌کشند، دوبرابر شده است.
گرسنگی یک پنجم کودکان انگلیسی در قرنطینه
به گزارش جهان نيوز، بر اساس آمار منتشر شده از «بنیاد تغذیه» بریتانیا، در پنج هفته گذشته، تقریباً یک پنجم کودکان در خانواده‌های انگلیسی به غذای کافی دسترسی نداشته‌اند. همزمان که خانواده‌های آسیب‌پذیر در انگلیس، با قرنطینه و کمبود درآمد دست و پنجه نرم می‌کنند، این کودکان وعده‌های مختلف غذایی را از دست می‌دهند.
 
به نوشته پایگاه گاردین، فشار بر خانواده‌های پرجمعیت‌تر، خانواده‌هایی که تنها یک سرپرست دارند و خانواده‌هایی که کودکان معلول دارند بیش‌تر بوده است. بر اساس گزارشی، 30 درصد از خانواده‌های تک سرپرست و 46 درصد از خانواده‌هایی که کودک معمول دارند غذای کافی در اختیار ندارند و نیازهای پایه غذایی خود را به سختی برطرف می‌کنند.

گاردین در ادامه این گزارش نوشت، با توجه به اینکه مدارس در کشور انگلیس دیگر صبحانه‌ها و نهارهای رایگان به دانش‌آموزان ارائه نمی‌دهند، خانواده‌های فقیرتر در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند. طرح دولت انگلیس برای ارائه کوپن‌های غذایی دانش‌آموزان به ارزش 15 پوند در هفته نیز به مشکلات آنان افزوده است؛ زیرا بسیاری از مادران و پدران نمی‌توانند این کوپن را دانلود و یا آنان را در سوپر مارکت‌ها به کار ببرند.

بر اساس گزارش بنیاد تغذیه بریتانیا، از 621 هزار کودکی که قبل از شیوع ویروس کرونا به وعده‌های صبحانه رایگان دسترسی داشته‌اند، تنها به 136 هزار نفر از آنان، گزینه دیگری غیر از این وعده رایگان ارائه شده است. اما 31 درصد از کودکانی که وعده‌های غذایی رایگان در مدارس دریافت می‌کنند همچنان هیچ جایگزینی برای آن ندارند، بنابراین بیش از 500 هزار از این کودکان نیز بدون این وعده‌های غذایی زندگی می‌کنند.

روزنامه «آبزرور» امروز نوشت، سال گذشته یکی از نویسندگان این روزنامه به کمپین «سفیران مواد غذایی جوان» و «حقوق کودکان برای غذا» در انگلیس پیوست و از مرکز تغذیه کودکان مستقل خواستار کمک برای کاهش فقر غذایی برای کودکان و نظارت بر تغذیه کودکان در کشور بریتانیا شد. سال بعد، دولت انگلیس هیچ پاسخی در این باره ارائه نکرد.

روزنامه گاردین در ادامه نوشت، در زمان تعطیلی شهرهای مختلف در انگلیس، تقاضا از مراکز ذخیره مواد غذایی نیز افزایش یافته است. بر اساس گزارش مرکز خیریه «تروسل تراست» در انگلیس مردم نیازمند به مواد غذایی از این مراکز، نسبت به سال گذشته 81 درصد افزایش یافته است. تقاضای کودکان از خدمات این مراکز ذخیره مواد غذایی نیز 121 درصد افزایش داشته است. شبکه مستقل تغذیه در انگلیس نیز آمار مشابهی را منتشر کرده و نوشته تقاضا برای غذاهای ضروری بین ماه‌های فوریه تا مارس 59 درصد افزایش داشته است.

گاردین در پایان این گزارش نوشت، مدیر اجرایی بنیاد تغذیه بریتانیا، از دولت این کشور خواسته است یک طرح حمایتی درآمد اضطراری را اجرا کند و حقوق و مزایا برای کودکان در این کشور نیز دوبرابر شوند و این حقوق هر دو هفته یک بار به آنان پرداخت شود.  

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *