جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آماده‌باش حشدالشعبی برای دفاع از حرم امامین عسکریین در سامراء

يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 726484
فرماندهی الحشد الشعبی در سامراء خواستار آماده‌باش کامل برای دفاع از حرم «امامین عسکریین (علیهما السلام)» در قبال حملات احتمالی داعش شد.
آماده‌باش حشدالشعبی برای دفاع از حرم عسکریین
به گزارش جهان نيوز، فرماندهی الحشد الشعبی عملیات «سامراء» امروز، (یک‌شنبه ۳ می) از تلاش‌های گاه و بی‌گاه داعش برای رسیدن به اماکن مقدس در این منطقه هشدار داد و از نیروهای تحت فرمان خود خواست تا برای دفاع از  حرم «امامین عسکریین (علیهما السلام)»، در آماده باش کامل به سر برند.

در بیانیه این فرماندهی که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: «ابوحسن الحلفی» فرماندهی عملیات محور سامراء دو نشست جداگانه با فرماندهان تیپ‌های ۳۱۳ و ۳۱۴ و مقامات مسئول بررسی تحولات اخیر  برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست‌ها چندین نکته مهم، کلیات طرح‌های نظامی، روند تحولات اخیر، پیشنهاداتی در خصوص حمله اخیر داعش و آمادگی به نحو احسن در قبال هرگونه وضعیت فوق‌العاده‌ای بررسی شد.

الحلفی در این نشست‌ها بر ضرورت تمرکز تمام تلاش‌ها برای مقابله با گروه جنایتکار داعش و دفع هرگونه خطر احتمالی علیه شهر سامراء تاکید کرد و خواستار آماده‌باش کامل نیروها به ویژه برای دفاع از مرقد امامین عسکریین (ع) شد.

وی افزود: دشمن داعشی گاه و بی‌گاه به دنبال تحقق اهداف پست خود در تعدی به مقدسات ما است اما پایداری نیروهای قهرمان ما و پیروزی‌های آنها، مانع تحقق این اهداف خبیث می‌شود.

سوم بهمن‌ماه سال ۱۳۸۴ تکفیری‌ها با ۲۰۰ کیلو تی ان تی به حرم امامین عسکریین(ع) وارد ‌شدند و گنبد این حرم مطهر را تخریب کردند اما اکنون بزرگترین گنبد اعتاب مقدسه عراق، در این حرم مطهر ساخته و نصب شده است.

طی چند روز اخیر، هسته‌های خاموش داعش با حمایت آمریکا و عربستان چندین حمله تروریستی در استانهای صلاح الدین، ذی قار و دیالی انجام داده‌اند که به شهادت ومجروحیت شماری از نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی منجر شده است.

«سرایا السلام» از زیرمجموعه‌های سازمان الحشد الشعبی عراق که وابسته به جریان صدر است، در پی حملات روز ذشته داعش از چند محور به استان صلاح‌الدین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که امنیت در مناطق تحت حمایت این نیروها در اطراف سامراء کاملا برقرار است و مناطق سامراء، الاسحاقی، جزیره سامراء، الجلام، جزیره الاسحاقی، شهرستان بلد و سورسناش در امنیت کامل هستند و هیچ شکاف امنیتی در این مناطق به وجود نیامده است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *