پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۷

پرداخت اختیاری اقساط وام مسکن صحت ندارد

يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 726429
روز گذشته یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس از اختیاری شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن تا خرداد ۹۹ خبر داده بود که مدیر امور ارتباطات بانک مسکن این خبر را تکذیب کرد.
پرداخت اختیاری اقساط وام مسکن صحت ندارد
به گزارش جهان نيوز، مسعود ایزدی مدیرامور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن اظهار کرد: بانک مسکن در تمامی مقاطع تابع ضوابط و مقررات ابلاغی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و براساس آخرین دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی در تاریخ ۹۸/۱۲/۱۵ به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا و مشکلات حادث شده مقررشد، برای صاحبان کسب و کار‌ها به ویژه کسب و کار‌های کوچک که تحت شرایط جدید با مشکلات مالی مواجه شده اند؛ تسهیلاتی فراهم شود.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی تمامی دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه این بانک که به دلیل شرایط به وجود آمده قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات خود در مواعد مقرر نیستند باید درخواست خود را به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی ارایه دهند مشروط بر آن که بدهی آنان تا تاریخ ۹۸/۱۰/۱ در طبقه فعلی قرار داشته باشد؛ بانک و موسسات اعتباری غیر بانکی می‌توانند اقساط آنان در ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ را پس از پایان دوره بازپرداخت اقساط دریافت کنند.

او افزود: تمامی دریافت کنندگان قرض الحسنه فارغ از این که امکان پرداخت یا وصول اقساط از آن‌ها وجود داشته باشد و نیز قطع نظر از نوع کسب و کار و فعالیت دریافت کننده قرض الحسنه، مشمول استفاده از مزایای تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات هستند که این موضوع با توجه به لزوم کاهش حضور مشتریان در شعب بانک به دلیل شیوع ویروس کرونا، بدون نیاز به درخواست از سوی ایشان توسط ادارات مرکزی بانک به صورت متمرکز تحت اقدام است.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت با اشاره به این موضوع بیان کرد: این بخشنامه علاوه بر مشمولیت تمام وام‌های قرض الحسنه، مشمول استفاده کنندگان از تسهیلات در رسته‌های کسب و کار‌هایی که مصادیق آن‌ها از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام گردیده و درخواست استفاده از مزایای تعویق سه ماهه اقساط خود را به شعبه مربوطه ارائه نمایند نیز است.

ایزدی به مصادیق بخش‌ها و رسته‌های کسب و کار اشاره کرد و گفت: از جمله این کسب و کار‌ها می‌توان به مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری؛ دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری؛ مجتمع‌های ورزشی و تفریحی؛ مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و... اشاره کرد.

روز گذشته یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس از اختیاری شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن تا خرداد ۹۹ خبر داده بود که مدیر امور ارتباطات بانک مسکن این خبر را تکذیب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
United States
دروغ می گن
با اینکه من دو قسط رو داده بودم
به من دیروز زنگ زدند گفتند اقا سه میلیون مونده ها زود بیار بده و الا....
.
علی
Iran, Islamic Republic of
من که دوماه ندادم به امید این خبر، دیگه هم نمیدم، یکی باید این بانک مرکزی و مسکن رو حالی کنه ملت بیچاره شدن رفت....
Iran, Islamic Republic of
.... اقساط پرداخت کنید بانک گوشش به این حرفا نیست
Iran, Islamic Republic of
........
Tina
Iran, Islamic Republic of
لطفا لطفا پیگیری کنید عملی بشه، تا الان هرچی گفتن تعویق کنید بانک مرکزی مسکن قبول نکرده و فقط قرض الحسنه تعویق میندازه، کی بجز کارمندای خود بانک، وام قرض الحسنه گیرشون میاد؟
اگر بشه خیال قشر ضعیف بی درامد راحت میشه.
Iran, Islamic Republic of
............
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا اقساط را به تعویق نمی اندازید ازکجا قسط بدیم وقتی کسب وکارمون تعطیله یه کم به فکرقش کارگر باشید نداریم نداریم بفهمید