چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد

۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر سهام عدالت دارند/ ارزش هر برگ سهام بیش از ۱۱ برابر شده است/ ایران بزرگترین بورس جهان خواهد شد

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 726107
امسال ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های سهام عدالت را در بورس می‌بریم و بورس ایران با ۶۰ میلیون فعال، بزرگترین بورس دنیا می‌شود.
هر برگ سهام عدالت چقدر ارزش دارد؟
به گزارش جهان نيوز، نشست خبری علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری خود که برای تشریح جزئیات آزادسازی سهام عدالت هم اکنون در محل این سازمان در حال برگزاری است، گفت: ۲۲ سرور برای سامانه سهام عدالت در نظر گرفته ایم؛ امروز صبح ساعت ۱۰:۳۰ سامانه بالا امد و اولین مشمول بدون مشکل وارد سامانه شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به وضعیت سهام عدالت، افزود: سال ۸۵ با اجازه رهبری، سهام عدالت ایجاد شد که برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد که باید ظرف ۱۰ سال اقساط سود شرکت‌ها به خزانه واریز می‌شد پس از گذشت این مدت یعنی در سال ۹۵ برای مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی سهام یک میلیون تومانی و برای سایر افراد سهام ۵۳۰ هزار تومانی در نظر گرفته شد که در مجموع تعداد سهام‌داران عدالت به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات مشمولان شامل اسم، شماره ملی، میزان سهام و … ثبت شده است، ادامه داد: تاکنون ۳ دوره سود به سهام‌داران عدالت واریز شده است. برای سال ۹۹ نیز پس از جمع‌اوری سود شرکت‌ها به حساب افراد واریز خواهد شد.

سهامداران عدالت در سه سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان سود گرفتند
وی گفت: طی این ۳ سال بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان به مردم سود واریز کرده ایم. البته بخشی از سودها نزد ما امانت مانده است زیرا ۵ میلیون نفر هنوز شماره شبای خود را وارد نکرده‌اند و در صورت وارد کردن شماره شبا، هر ۳ سود را یکجا دریافت خواهند کرد.

نحوه معامله سهام عدالت را شورای عالی بورس تعیین می‌کند
صالح با اشاره به آزادسازی سهام عدالت، افزود: برای این فرایند اعلام شد که باید مالکیت سهام به افراد واگذار شود و به همین لحاظ چون ایجاد سهام عدالت با اذن رهبری بود تغییرات هم باید با اذن انجام می‌شد. پس از ارائه لایحه آزادسازی به مجلس، ایرادی مبنی بر فقدان اذن رهبری مطرح شد که رئیس‌جمهوری با رهبری مطرح کردند و دیشب رهبری اجازه این موضوع را به ما دادند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: از صبح که سامانه رونمایی شد، تا به این لحظه ۵۰ هزار نفر وارد سامانه شده‌اند.

صالح افزود: مشمولان ۳۰ روز فرصت دارند که در مورد نحوه مدیریت سهام خود تصمیم‌گیری کنند که آیا خود مالکیت سهام را می‌خواهند یا اینکه مدیریت را غیرمستقیم از سوی شرکت سرمایه‌گذاری استان‌ها می‌خواهند داشته باشند. اگر فردی وارد سامانه نشود، مدیریت غیرمستقیم برای این فرد در نظر گرفته خواهد شد.

صالح تصریح کرد: افرادی که به صورت مستقیم مالکیت سهام را می‌خواهند به صورت محدود می‌توانند معامله داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید. ظرف یک ماهی که کار انتقال سهام عدالت انجام می‌شود، با اعلام شورای عالی بورس سازوکار فعالیت و نحوه مبادله افراد در بورس مشخص خواهد شد.

مشمولان در انتخاب نحوه مدیریت سهام دقت کنند
وی با بیان اینکه در صورت تصویب شورای عالی بورس، مزایای هر دو روش مدیریت سهام را اعلام می‌کنیم، گفت: اگر کسی مالکیت مستقیم سهام را انتخاب کند دیگر نمی‌تواند مالکیتش را پس بدهد و مشمول معاملات ثانویه و مالیات می‌شود.
صالح افزود: افراد با دقت کامل انتخاب خود را انجام دهند.

ایران بزرگترین بورس جهان خواهد شد / ‏‬ورود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی سهام عدالت به بازار سرمایه
وی ادامه داد: امسال ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های سهام عدالت را در بورس می‌بریم و بورس ایران با ۶۰ میلیون فعال، بزرگترین بورس دنیا می‌شود.
صالح با اشاره به اینکه ۳۵ میلیون نفر ارزش سهام ۴۸۰ تا ۵۳۰ هزار تومان و مابقی سهام یک میلیون تومانی دارند، گفت: ظرف ۱۰ سال گذشته ارزش هر برگ سهام بیش از ۱۱ برابر شده است.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *