جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سازمان ملل حکومت «حفتر» را به رسمیت نشناخت

چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 726008
سازمان ملل اعلام کرد که ژنرال حفتر را به رسمیت نمی‌شناسد و تنها دولت قانونی در لیبی، دولت وفاق ملی است.
سازمان ملل حکومت «حفتر» را به رسمیت نشناخت
به گزارش جهان نيوز، سازمان ملل متحد در واکنش به اقدام ژنرال خلیفه حفتر در معرفی خود به عنوان حاکم لیبی، گفت که تنها دولت وفاق ملی لیبی را به رسمیت می‌شناسد نه فرد دیگری.
 
خانم «استیفانی ویلیامز»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی به خبرگزاری رسمی آلمان گفت که امروز سه‌شنبه با «فایز السرّاج»، رئیس دولت وفاق ملی لیبی تلفنی گفت‌وگو و با وی در مورد تحولات اخیر در این کشور رایزنی کرده است.

او با حمایت از دولت سراج که براساس توافق الصُخیرات مغرب در سال ۲۰۱۵ تشکیل شده، گفت: «توافق سیاسی (صخیرات) و مؤسسات برآمده از این توافق تنها چارچوبی خواهند بود که حکومت در لیبی به رسمیت شناخته می‌شوند و هرگونه تغییر سیاسی باید با ابزارهای دموکراتیک محقق شود».

فرستاده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور لیبی بار دیگر خواستار اعمال آتش‌بس انسانی فوری به مناسبت ماه مبارک رمضان در لیبی شد و گفت که این اقدام می‌تواند راه را برای آتش‌بس دائمی هموار کند.

ژنرال خلیفه حفتر که فرمانده نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» را فرماندهی می‌کند، بعد از نزدیک به یک سال و یک ماه حملات مداوم به شهر طرابلس و تلاش برای سرنگونی دولت وفاق ملی، دوشنبه شب اعلام کرد که حاکم این کشور است. او طی این مدت نتوانست پایتخت رسمی و محل استقرار این دولت را به دست بگیرد.

حفتر دیروز در نطق تلویزیونی خود توافق صخیرات را عامل نابودی لیبی دانست و گفت که این توافق دیگر منسوخ شده و او حاکم لیبی خواهد بود.

این اقدام او واکنش برخی کشورها از جمله روسیه را در پی داشت. وزیر امور خارجه روسیه که از حفتر حمایت می‌کند، امروز گفت که از اقدام او حمایت نخواهد کرد.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *