سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
در ماه مارس

نرخ بیکاری ژاپن به بالاترین سطح یک ساله رسید

سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 725952
نرخ بیکاری ژاپن در ماه مارس به بالاترین سطح ۱ ساله رسیده است، در حالی که تعداد شغل‌های موجود و در دسترس به پایین‌ترین میزان در ۳ سال اخیر رسیده است.
نرخ بیکاری ژاپن به بالاترین سطح یک ساله رسید
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری رویترز بر اساس داده‌های رسمی گزارش داد که نرخ بیکاری ژاپن در ماه مارس به بالاترین سطح ۱ ساله رسیده است، در حالی که تعداد شغل‌های موجود و در دسترس به پایین‌ترین میزان در ۳ سال اخیر رسیده است.

در این گزارش آمده است که نرخ بیکاری ژاپن در این ماه به ۲.۵ درصد افزایش یافته، در حالی که نسبت شغل به استخدام به ۱.۳۹ کاهش یافته است.

در حالی که میزان بیکاری ژاپن در مواجهه با بحران کرونا ممکن است در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ جهان پایین به نظر برسد، اما همین آمار می‌تواند فشار مضاعفی را بر نخست‌وزیر این کشور، شینزو آبه، برای تزریق بسته‌های تشویقی بیشتر به اقتصاد ژاپن، وارد کند.

دولت ژاپن تا به حال یک بسته مشوق اقتصادی به ارزش ۱۰۸ تریلیون ین (معادل ۹۹۰ میلیارد دلار) یا ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور، برای حمایت از اقتصاد تصویب کرده است.

دولت ژاپن اعلام کرد که وضعیت اضطراری سراسری برای مقابله با ویروس کرونا تا ۶ می در ۷ منطقه این کشور، شامل توکیو و اوساکا برقرار می‌باشد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *