جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کرونا در انگلیس؛ تعویق بیش از ۲ میلیون عمل جراحی و بازگشت جانسون به «خانه شماره ۱۰»

دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 725826
انگلیس از بحران زده ترین کشورهای قاره اروپا در روزهای اخیر شاهد مشکلات جدی تری است که از سیاست های نادرست مقابله ای دولت این کشور پدید آمده است.
بوریس جانسون به محل کارش بازگشت
به گزارش جهان نيوز، به موازات افزایش شمار مبتلایان به بیماری «کرونا» در سراسر جهان به مرز ۳ میلیون نفر، انگلیس از بحران بهداشتی گسترده و وخیمی رنج می‌برد.

براساس جدیدترین آمارها، تاکنون ۱۵۲ هزار و ۸۴۰ نفر در انگلیس به بیماری کرونا مبتلا شده اند و ۲۰ هزار و ۷۳۲ نفر جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند.

اما مهم‌ترین خبر‌ها از وضعیت این کشور در مواجهه با بحران کرونا عبارتند از:

- بازگشت جانسون به «خانه شماره ۱۰»: «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، یکشنبه شب به دفتر نخست وزیری بازگشت.
 
وی که به دلیل ابتلا به کرونا مدتی در بیمارستان بستری شده بود، پس از گذراندن دوره نقاهت در محل کار خود حاضر شد.

- افزایش تحرکات گروه‌های افراطی راستگرا: بحران شیوع کرونا فرصتی مناسب برای گروه‌های افراطی راستگرا فراهم کرده تا ضمن تبلیغ عقاید خود، فعالیت‌های ضد اقلیتی خود را افزایش دهند.
 
آنها در این مدت توانسته اند، حامیان جدیدی را نیز به خود ملحق کنند.
 
مهاجران اصلی‌ترین هدف این گروه‌های افراطی هستند.

همزمان گزارش‌ها از افزایش فعالیت اسلام هراسان و سخنرانی‌های نفرت محور در انگلیس حکایت دارند.

ضمن این که براساس داده‌های منتشر شده در مورد قربانیان کرونا در انگلیس، افراد سیاهپوست تقریبا ۲ برابر سفیدپوستان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست می‌دهند.
 
باید توجه داشت که سیاهپوستان در حالی که ۳.۴ درصد جمعیت انگلیس را تشکیل می‌دهند، سهمی ۶.۴ درصدی در مرگ و میر‌های ناشی از کرونا دارند.

- تعویق بیش از ۲ میلیون عمل جراحی به دلیل شیوع کرونا: انجام بیش از ۲ میلیون جراحی‌ها مانند جراحی مفصل، زانو، آب‌مروارید،... با هدف خالی نگه داشتن تختخواب‌های بیمارستانی برای بیماران مبتلا به کرونا، به تعویق افتاده است.
 
دستورالعمل تعویق انجام عمل‌های غیر ضروری تا سه ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
 
در حال حاضر در انگلیس تنها یک سوم عمل‌های جراحی انجام می‌شوند.
 
این امر نگرانی‌های زیادی را در مورد بیمارانی که در مراحل اولیه سرطان هستند و جراحی آنها غیر ضروری اعلام شده، برانگیخته است.

براساس گزارش‌ها، حدود ۴۰۰ مورد تشخیص سرطان در هفته به دلیل دستورالعمل مذکور از دست رفته است که این امر هزینه‌های زیادی برای فرد بیمار و سیستم درمانی انگلیس در پی خواهد داشت.

- انتقاد گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد فقر در انگلیس: گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فقر، اقدامات دولت انگلیس در مورد سیاست‌های ریاضت اقتصادی و کاهش بودجه بخش عمومی ریاکارانه و براساس تئوری «بقای داروین»، خواند.

وی ضمن انتقاد از دولت انگلیس، آسیب‌های ناشی از اقدامات این کشور در پی بحران کرونا را متوجه انسجام جامعه و زیرساخت‌های اجتماعی دانست.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *