کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کسری 50000000000 پرسپولیس برای فرار از بحران

7 ارديبهشت 1399 ساعت 14:15

با اینکه خیلی‌ها در این مدت تلاش کرده‌اند که بدهی‌های پرسپولیسس به خارجی‌ها را کمتر از دو میلیون دلار برآورد کنند، اما مطابق اسناد و مدارک موجود این عدد بالاتر از دو میلیون دلار است.


به گزارش جهان نیوز، پرونده‌های شکایت خارجی‌های پیشین پرسپولیس در فیفا یکی‌یکی از راه می‌رسند و روند کش‌دار کردن این پرونده‌ها و اعتراض‌های بی‌سروته که تنها باعث بیشتر شدن مبلغ بدهی می‌شود نیز همچنان ادامه دارد.
 

پرونده‌های شکایت خارجی‌های پیشین پرسپولیس در فیفا یکی‌یکی از راه می‌رسند و روند کش‌دار کردن این پرونده‌ها و اعتراض‌های بی‌سروته که تنها باعث بیشتر شدن مبلغ بدهی می‌شود نیز همچنان ادامه دارد و جالب‌تر اینکه هیچ‌کس حاضر نیست صحبت کند و بگوید که قرار است چه اتفاقی برای تامین این پول‌ها بیفتد و با کدام دخل قرار است این همه خرج صورت بگیرد. با اینکه دیروز پیشکسوتان سرخ در باشگاه حضور پیدا کرده و با رسول‌پناه جلسه داشتند و عنوان کرده‌اند که رسول‌پناه بدهی‌ها را پرداخت کرده و از برانکو برای پرداخت طلبش فرصت گرفته، باید دید این طلب‌های پرداختی کدام موارد بوده و برای طلب برانکو چه منبع درآمدی را درنظر گرفته‌اند.

بدهی‌های خارجی؛ بیشتر از ۲ میلیون دلار
با اینکه خیلی‌ها در این مدت تلاش کرده‌اند که بدهی‌های پرسپولیسس به خارجی‌ها را کمتر از دو میلیون دلار برآورد کنند، اما مطابق اسناد و مدارک موجود این عدد بالاتر از دو میلیون دلار است.

برانکو و دستیارانش حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو بابت سال‌هایی که در پرسپولیس کار کرده‌اند طلب دارند، ضمن اینکه پروفسور مبلغ ۵۰۰ هزار یورو هم بابت غرامت امسال از سرخ‌ها طلب کرده است.

به این مبالغ باید مبلغ ۴۷۵ هزار دلاری بودیمیر که از فیفا حکم قطعی گرفته است را نیز اضافه کنیم. شایان ذکر است که کالدرون و دستیارانش هم حدود ۵۰۰ هزار دلار از پرسپولیس طلب دارند و همچنین ۳۰۰ هزار دلار غرامت نیز خواسته‌اند که البته باید به تمام این مبالغ ۵ درصد سود سالانه هم اضافه کرد.

از طرفی هنوز پرونده نیلسون در جریان است و بدهی به رسن، اوساگونا، رادوشویچ و استوکس را هم باید اضافه کرد.

بدهی‌های داخلی دست کمی از بدهی‌های خارجی ندارد
پرسپولیس علاوه بر پرونده‌های سنگین به مربیان و بازیکنان خارجی، با بحران پرداختی به بازیکنان داخلی هم مواجه است که این روزها شنیده می‌شود اگر پرداختی به بازیکنان داخلی به‌زودی صورت نگیرد، ممکن است که شروع تمرینات سرخ‌ها با حواشی جدیدی همراه باشد. بحث بدهی حدود پنج میلیاردی به شهرخودرو بابت رضایتنامه یحیی گل‌محمدی و همچنین جریمه دیرکرد این مبلغ را هم باید درنظر گرفت. شاید با یک حساب سرانگشتی بتوان متوجه شد که بدهی به داخلی‌ها هم چندان کم نیست.

ادعای معاون حقوقی و تکذیب از سوی باشگاه
دیروز مهدی خواجه‌وند معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود که درآمد سرخ‌ها در فیفا به اندازه‌ای هست که آن‌ها بتوانند بدهی‌های خود را پراخت کنند. ادعایی که خیلی عجیب به‌نظر می‌رسید چرا که طبق اعلام باشگاه، سرخ‌ها حدود ۶۵۰ هزار دلار در فیفا پول بلوکه شده دارند و البته اینکه فیفا بپذیرد این پول را به حساب طلبکاران پرسپولیس واریز کند یا خیر هم خودش یک معضل است.

هرچند باشگاه پرسپولیس در ادامه این ادعا را تکذیب و عنوان کرد که از صحبت‌های معاون حقوقی باشگاه سوءبرداشت شده است و با این پول تنها می‌توان بخشی از بدهی‌های باشگاه را پرداخت کرد و پرونده‌های باز در فیفا به‌مراتب مبلغ بیشتری می‌خواهد.

پول اعتراض هم نداشتند
اوضاع در پرسپولیس آنقدر وخیم است که آن‌ها حتی برای اعتراض به رای بودیمیر پول لازم را نداشته و این مبلغ را از یک واسطه قرض کرده و با ارز فرانک به حساب فیفا واریز کرده‌اند و البته معادل ریالی آن را هم به حساب شخص واسطه نریخته‌اند. جالب‌تر وقتی می‌شود که بدانیم این اعتراض فقط برای سرخ‌ها ۱۷ میلیون تومان آب می‌خورده و سرخ‌ها حتی این مبلغ ناچیز را هم در خزانه باشگاه نداشته اند!

یک علی بیرو و دیگر هیچ
سوال این است که سرخ‌ها از چه راه‌هایی می‌توانند درآمدزایی کنند؟ پرسپولیسی‌ها از یک‌سو به‌تازگی با کارگزار برند به‌صورت یک‌طرفه فسخ قرارداد کرده‌اند و این یعنی خبری از درآمدزایی نیست و ۱۵ میلیارد قرض این شرکت نیز باید پس داده شود.

بانک گردشگری هم گزینه دیگر درآمدزایی بود که در زمان مدیرعاملی انصاری‌فرد به باشگاه اضافه شد و قرار بود هشت میلیارد به باشگاه بپردازد، اما این توافق هم با حضور مدیران جدید در باشگاه برهم زده شد تا باشگاه پرسپولیس عملا هیچ اسپانسری نداشته باشد و تنها سامانه پیامکی بماند که ظاهرا این روزها چندان مورد استقبال هواداران باشگاه نیست.

می‌گویند سیدمهرداد هاشمی در حال مذاکره با ریحان فیلم برای قبول اسپانسری باشگاه است (ظاهرا هاشمی با مدیران این شرکت از گذشته در ارتباط بوده!)، اما شاید این موضوع هم خیلی زود به نتیجه نرسد و نتواند گره‌ای از کار سرخ‌ها باز کند.

در این بین تنها منبع درآمد پرسپولیس پولی است که قرار است باشگاه آنتورپ بابت انتقال بیرانوند به پرسپولیسی‌ها بدهد که آن هم در دو مرحله به حساب باشگاه می‌رسد، یک مرحله بعد از تست پزشکی و مرحله دیگر بعد از صدور ITC بازیکن که باتوجه به وضعیت کرونایی در دنیا مشخص نیست که این مبلغ چه زمانی به سرخ‌ها می‌رسد ضمن اینکه این پول هم مبلغی در حدود ۵۵۰ هزار دلار است که با جمع آن با ۶۵۰ هزار دلار بلوکه شده در فیفا متوجه می‌شویم که قرمزها کمتر از ۱۹ میلیارد تومان بودجه دارند و بدهی خارجی‌شان بیش از ۳۰ میلیارد تومان است و اگر به این مبلغ بدهی به بازیکنان داخلی، پول رضایتنامه یحیی، بدهی به آتیه، بدهی به یک مسئول سابق استقلال، بدهی به ریحان فیلم و ... را هم اضافه کنیم رقمی حدود ۷۰ میلیارد تومان بدهی دارند و این یعنی دخل سرخ‌ها خیلی خالی‌تر از خرجی است که باید برای فرار از محرومیت‌ها کنند و حدود ۵۰ میلیارد تومان کسری دارند.

منبع: خبرآنلاین


کد مطلب: 725733

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/725733/کسری-50000000000-پرسپولیس-فرار-بحران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com