جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

علت «کاهش مبتلایان به کرونا» در تهران

يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 725650
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افت آمار مبتلایان به کرونا، گفت: خوشبختانه بازتاب شکل‌گیری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در میزان مراجعان بستری و تعداد مبتلایان کاملا مشهود است.
علت «کاهش مبتلایان به کرونا» در تهران
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۰ مورد جدید در بخش‌های عادی بیمارستان‌های پایتخت بستری شده‌اند، اظهار کرد: مواردی که به عنوان مورد جدید در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند نیز بالغ بر ۸۶ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۵۲ بیمار بهبود یافته از بیمارستان‌های کلان شهر کشور مرخص شده‌اند، افزود: بیمارانی که در بخش‌های عادی بستری هستند، منفی ۵ درصد کاهش را تجربه کرده‌اند که این عدد در مقایسه با تخت‌های بستری ویژه نسبت به روزهای گذشته تفاوت چندانی نداشته است.

 زالی گفت: بیمارانی که در بخش‌های ویژه بستری می‌شوند، بیماران بدحالی هستند که میزان ترخیص این بیماران از سایر مبتلایان باروند کندتری پیش می‌رود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا یکی از اصلی‌ترین دلایل افت آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و در ادامه میزان بیماران بستری را مربوط به مداخلات اصلی دولت و سیستم بهداشت و درمان کشور در دو هفته فروردین دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازتاب شکل‌گیری طرح  فاصله گذاری اجتماعی امروز در میزان مراجعان بستری و تعداد مبتلایان کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه از زمانی که فرد به کرونا مبتلا می‌شود این بیماری حدود ۱۴ روز دوران نهفتگی دارد، اظهار کرد: پس از گذشت  پنج روز از شروع علائم بالینی بیماری به بالاترین سطح خود می رسد که فرد مبتلا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و یا احیانا در بیمارستان بستری خواهد شد.

زالی تصریح کرد: اگر چنانچه امروز بخواهیم ترددها و میزان چگالی حضور مردم در مجموعه شهروندی را مورد ارزیابی قرار دهیم، طبیعی است با بررسی آمار یکروزه تحلیل این مهم، واقعی و مستند نیست و نیازمند بازه زمانی بیشتری است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: به طور کلی نتایج مداخلات امروز و تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ نیازمند فرصت دو هفته‌ای است تا بتوانیم آمار درستی از کاهش و یا افزایش مبتلایان به کرونا را ارائه دهیم.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *