جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۷

اهمیت بازدید سردار سلامی از خلیج فارس/مروری برعقب‌نشینی های ترامپ

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 725630
واکنش ایران به تهدیدات ترامپ موجب شد تا مقامات پنتاگون به عقب نشینی وادار شوند.
اهمیت بازدید سردار سلامی از خلیج فارس
به گزارش جهان نيوز، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه روز پنجشنبه به همراه دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از معاونین ستاد فرماندهی کل سپاه، از منطقه نازعات و جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی بازدید کرد و در این بازدید با اشاره به پیام مهم اقدام راهبردی پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا، گفت: پیام پرتاب این ماهواره به فضا و موفقیت آن این است که ما در توسعه قلمرو قدرت دفاعی خود در زمین، دریا و فضا مصمم بوده، هرگز متوقف نمی‌شویم.

سلامی در واکنش به تهدیدات چند روز گذشته مقامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله دونالد ترامپ که در توئیتی گفته بود به نیروهای آمریکایی در خلیج فارس دستور داده تا نیروهای ایرانی مزاحم را هدف قرار دهند، گفت: هر واحد جنگی آمریکا که امنیت ما را در خلیج فارس به خاطر بیندازد، مورد هدف قرار می‌دهیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه در واکنش به لفاظی‌های اخیر مقامات آمریکایی اظهار کرد: به آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم که در دفاع از امنیت ملی، مرزهای آبی، منافع دریایی و امنیت کشتیرانی و نیروهایمان در دریا کاملاً مصمم و جدی هستیم و هر اقدامی با پاسخ قاطع، مؤثر و سریع ما مواجه خواهد شد.

بررسی سابقه رفتار آمریکایی‌ها در منطقه در قبال ایران و نیروهای محور مقاومت حکایت از آن دارد که رجزخوانی بسیاری از مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت چیزی یک بلوف و جنگ روانی نیست و هرگاه آمریکایی‌ها مطمئن شده‌اند که اقدام نسنجیده آنها با پاسخ جدی مواجه خواهد شد به طرق مختلف با تلاش برای حفظ وجه از اظهارات و تهدیدات خود عقب نشینی کرده‌اند.

بر همین اساس برای بررسی این موضوع و با مراجعه به حافظه تاریخی در یک سال اخیر بلوف‌ها و عقب نشینی‌های ترامپ را مورد بررسی قرار دادیم.

۱- ساقط کردن پهپاد آمریکا
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ یک فروند پهپاد نورثروپ گرومن آرکی و-۴ گلوبال هاوک ارتش تروریست آمریکا که وارد حریم هوایی ایران شده بود در نزدیکی تنگه هرمز توسط سامانه پدافند هوایی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه پاسداران منهدم شد. در پی این اقدام شجاعانه سپاه شاهد تهدیدات و تحرکات آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه چند ده مرکز ایران هدف قرار خواهند گرفت بودیم. اما پس از آنکه کاخ سفید مطمئن شد که هرگونه اقدام نسنجیده با واکنش شدید ایران مواجه خواهد شد، رئیس جمهور این کشور با گرفتن ژست بشردوستانه و بهانه کردن این نکته که در حمله ایران هیچ انسانی کشته نشده و نمی‌خواهد در حمله آمریکا انسانی کشته شود از پاسخ به ایران خودداری کرد.

۲- ضربات موشکی به پایگاه آمریکا
در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در اقدام تروریستی ارتش آمریکا در عراق، جمهوری اسلامی ایران وعده داد که انتقام سختی را از تروریست‌های آمریکایی خواهد گرفت. طبق معمول بعد از تهدید ایران مقامات آمریکایی از جمله شخص رئیس جمهور این کشور مبادرت به رجز خوانی گسترده علیه ایران کرده و گفتند که در صورت هرگونه اقدام ایران علیه نیروهای آمریکایی، کاخ سفید پاسخ نظامی دردناک و گسترده‌ای را به ایران خواهد داد. اما آنچه که شاهد بودیم این بود که سپاه پاسداران با حمله موشکی گسترده به پایگاه عین الاسد انتقام سختی از تروریست‌های آمریکایی گرفت و رئیس جمهور آمریکا که می‌دانست هرگونه اقدامی علیه حمله تلافی جویانه ایران پاسخ‌های گسترده‌تر و دردناکی را در پی خواهد داشت با تلاش برای کم خسارت جلوه دادن حمله موشکی سپاه که از زمان پایان جنگ جهانی سوم بی سابقه بود سعی کرد تا بهانه‌ای برای پاسخ ندادن به ایران پیدا کند.

۳- حملات قریب الوقوع آمریکا به نیروهای مقاومت عراق
همچنین در روزهای پایانی سال گذشته شاهد تحرکات نظامی گسترده آمریکا در عراق بودیم که همزمان با آن رسانه‌های آمریکایی و رسانه‌های همسوی آنها جنگ روانی گسترده‌ای را آغاز کرده بودند و از حملات قریب الوقوع آمریکا به نیروهای مقاومت عراق و نیروهای نزدیک به ایران خبر می‌دادند. در پی واکنش و موضع گیری قاطع گروهای عراقی علیه اقدام احتمالی آمریکا و سفر سردار قاآنی به عراق که حکایت از عزم جدی مقاومت به پاسخ به اقدام آمریکایی‌ها داشت، آنچه که در نهایت شاهد بودیم عدم اقدام طرف آمریکایی و عقب نشینی از تهدیدات بود.

۴- رویارویی سپاه با آمریکا در خلیج فارس
در روزهای گذشته بار دیگر شاهد اظهارات نسنجیده و رجز خوانی رئیس جمهور آمریکا بودیم که در تویتی اعلام کرد به نیروهای آمریکایی دستور داده است تا قایق‌ها و نیروهای مزاحم ایرانی را هدف قرار دهند. دیدار امروز فرمانده سپاه پاسداران از جزایر سه گانه خلیج فارس و هشدار وی به مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران در دفاع از منافع خود و تمامیت ارضی خود تعلل نخواهد کرد را می‌توان در همین راستا ارزیابی کرد. وی با این سفر به منطقه و تهدید آمریکایی‌ها بار دیگر قصد دارد پوشالی و دروغین بودن تهدیدات آمریکا را و ناتوانی آنها در منطقه را عیان‌تر کند.

پس از واکنش ایران و سرلشگر سلامی به تهدیدات ترامپ بار دیگر موجب شد تا مقامات پنتاگون به عقب نشینی وادار شوند به طوری که روز گذشته مجله آمریکایی فارین پالسی در مطلبی تحت عنوان «پنتاگون اظهارات ترامپ را در حد یک هشدار تقلیل داد» از عقب نشینی آمریکا از تهدیدات ترامپ خبر داد. فارین پالسی در این خصوص نوشت مقامات پنتاگون از اظهارات ترامپ متعجب شده و سعی در تعدیل آن کردند به طوریکه معاون وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود با اشاره به اظهارت ترامپ گفت: اظهارات وی (ترامپ) بر اهمیت حق دفاع از خود و امنیت کشتی‌های آمریکایی تاکید داشت.

فارین پالسی در ادامه علت توییت تعجب انگیز ترامپ را پخش مکرر تصاویر تحقیر کشتی‌های آمریکایی توسط قایق‌های سپاه در هفته گذشته از سوی شبکه فاکس نیوز می‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی
آمریکا دیگران را متهم به نقض حقوق بشرمی کند درحالی که هرساله شهروندش درخشونت های مسلحانه کشته می شوند.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
آمریکا حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
شهروندان آمریکایی درتیراندازی های داخل این کشوربیشترازنظامیان آمریکایی کشته می شوند.
Iran, Islamic Republic of
یکتاتورها کشورهای غربی جنایتکارشریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آل سعود و سعودی ها جنایتکتاردریمن هستند..
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
واکنش مردم ایران به سخنگوی آمریکایی ...جنایت فراموش‌نشدتی ناو وینسنس آمریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و به‌شهادت رساندن صدها مرد، زن و کودک بیگناه است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا در عرصه دریا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
اکبر
آمریکا طبلی است تو خالی که تنها دو گروه داخلی از آن حمایت میکنند.
1. افراد جاهل به ماهیت این طبل تو خالی که تنها ظاهر و صدای آن را میبینند و میشنوند و مبهوت آن هستند.
2. سینه چاکانی که به این واقعیت واقفند ولی اقتضای بقایشان به حمایت از این شیطان بزرگ است.