پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توصیه‌هایی برای محافظت از چشم در دوران کرونا

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 725557
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران توصیه هایی را برای محافظت از چشم در دوران قرنطینه پیشنهاد کرد.
توصیه‌هایی برای محافظت از چشم در دوران کرونا
به گزارش جهان نيوز، محمود جباروند رییس انجمن چشم پزشکی ایران ضمن بیان این موضوع که تماشای تلویزیون و نگاه کردن به صفحه تلفن همراه و مانیتور در بینایی افراد زیر ۲۵ سال به ویژه کودکان و نوجوانان بیشتر از سایر افراد تأثیرگذار است، گفت:

تماس نزدیک چشم با صفحه گوشی و مانیتور سبب تحریک تطابق در کودکان و نوجوانان و نزدیک بینی در آن سنین می شود.

وی ادامه داد: رعایت فاصله ۲ تا ۳ متری از تلویزیون، استفاده از فونت و تصاویر بزرگ در صفحه نمایشگر و گوشی همراه در افراد زیر ۲۵ سال تا حدی از تحریک تطابق و نزدیک بینی جلوگیری می کند.
جباروند با اشاره به اینکه استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه و نگاه کردن طولانی مدت به صفحه مانیتور در بزرگسالان منجر به خشکی چشم می شود، بیان کرد: خیره شدن به صفحه نمایشگر و تلفن همراه و پلک نزدن طولانی مدت علاوه بر خشکی چشم، خستگی چشم را نیز به همراه دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه نور آبی بهترین نور برای صفحه گوشی همراه و مانیتور است، ادامه داد: علاوه بر رعایت فاصله مناسب استفاده از نور کافی هنگام استفاده از گوشی و مانیتور در محافظت از چشم مؤثراست.

منبع:میزان
برچسب ها: چشم قرنطینه کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *