پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

کرونا ۲۶ میلیون آمریکایی را بیکار کرد

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 725526
شمار کسانی که در آمریکا خواستار دریافت مزایای بیکاری شده‌اند از ۲۶ میلیون نفر عبور کرد.
کرونا ۲۶ میلیون آمریکایی را بیکار کرد
به گزارش جهان نيوز، وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که با توجه به تاثیر بیماری کووید ۱۹ بر اقتصاد شمار بیکاران کرونایی ایالت متحده به بیش از ۲۶ میلیون نفر رسیده است.

در شرایطی که بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا برای کاستن از سرعت شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیلی درآمده، شمار کسانی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست کرده‌اند به رقم بی‌سابقه 26/5 میلیون نفر رسیده است. آمریکا اکنون به اصلی‌ترین کانون درگیر با کرونا در جهان تبدیل شده و تقریبا یک چهارم کل مبتلایان به کرونا در جهان را شهروندان آمریکایی تشکیل می‌دهند.

کریس راپکی؛ کارشناس ارشد مسایل اقتصادی در بانک میتسوبیشی گفت: در حال حاضر باید منتظر یک معجزه باشیم که با تداوم این وضعیت با یک رکود فراگیر دیگر مواجه نشویم. یک ریسک خیلی جدی بر سر راه اقتصاد قرار گرفته و هر چه بیشتر می‌گذرد، مقابله با آن سخت‌تر می‌شود.

در حالی که 16/2 درصد از کل نیروی کار آمریکا ادعای بیکار شدن خود را مطرح کرده‌اند انتظار می‌رود تا پایان ماه مارس (اسفند و فروردین) این رقم حتی به ۳۰ میلیون نفر نیز افزایش پیدا کند. در این صورت کل دستاورد‌اشتغال‌زایی اقتصاد آمریکا از سال ۲۰۱۰ تاکنون بر باد خواهد رفت.

روند افزایش شمار بیکاران در ایالت‌های تنسی، کارولینای جنوبی و فلوریدا از همه شدیدتر بوده‌اما میشیگان و نیویورک با رشد بیکاران کمتری در مقایسه با هفته‌های قبل روبرو شده‌اند.

از سوی دیگر میزان کل خانه‌های فروخته شده در آمریکا در ماه مارس با 15/4 درصد کاهش مواجه شده که بیشترین کاهش ثبت شده از ژوییه (دی و بهمن) ۲۰۱۳ تاکنون به حساب می‌رود.

انتظار می‌رود دولت آمریکا به زودی از یک بسته حمایتی ۸۴ میلیارد دلاری برای کسب و کارهای کوچک رونمایی کند.

جیمز نایتی؛ کارشناس اقتصادی در بانک آی‌ان‌جی گفت: احتمالا شاهد کندتر شدن شمار بیکاران در هفته‌های پیش رو خواهیم بود اما هنوز تا زمانی که بازار کار به روزهای اوج خود برگردد، فاصله داریم.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....