جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

شورش در مقرهای ائتلاف سعودی در مرز یمن

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب: 725462
صدها نفر از شبه‌نظامیان یمنی وابسته به ائتلاف سعودی که پس از اعتراض به عدم پرداخت حقوق ماهیانه و عدم ارائه مرخصی به آن‌ها بازداشت شده بودند، دست به شورش زدند.
شورش در مقرهای ائتلاف سعودی در مرز یمن
به گزارش جهان نيوز، شمار زیادی از عناصر یمنی که عربستان آنان را برای جنگ علیه نیروهای صنعاء و ارتش یمن به خدمت گرفته،‌ دست به اعتراض زدند. 

این شبه‌نظامیان از تیپ‌های الواجب، السادس و السابع در استان «رازح» در محور جازان جنوب عربستان  هستند و خواستار مداخله صنعاء‌ برای بازگشتن به کشورشان شدند.

این شبه‌نظامیان یمنی که دولت صنعاء آن‌ها را مزدور ریاض می‌داند، خواستار مداخله دولت یمن در صنعاء، برای پایان دادن به بازداشت‌ها و بازگشت به کشورشان شدند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، صدها نفر از شبه‌نظامیان یمنی در دو محور «حرض» و «صعده» در مرز شمالی یمن نزدیک مرز جنوبی عربستان روز سه‌شنبه تظاهرات برگزار کرده و خواستار اعطای مرخصی به آن‌ها پس از دو سال برای دیدار با خانواده‌هایشان شدند.

آن‌ها همچنین به اینکه حقوقشان از اکتبر گذشته تا کنون پرداخت نشده است، اعتراض کرده و خواستار بازگشت به کشور خود شدند و نیروهای سعودی نیز شماری از آن‌ها را بازداشت کرده‌اند.

همچنین ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان یمنی وابسته به دو تیپ «عروبه» و «الثالث عاصفه» از روز یکشنبه گذشته در خیابان عمومی منطقه «شروره» تجمع کرده و خواستار بازگشت به کشورشان هستند.

جمعه گذشته نیز شماری از افسران و نیروهای تیپ سوم گارد مرزی در منطقه الربوعه عربستان تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

در همین ارتباط «عادل الحسنی» از رهبران مقاومت جنوبی یمن در حساب توئیتری خود ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد شماری از شبه‌نظامیان یمنی و خودروهای آن‌ها در منطقه صحرایی در حرکت هستند که به گفته وی منطقه رازح در مرز یمن و عربستان است.

الحسنی افزود که شبه‌نظامیان یمنی پایگاه‌های خود در مرز یمن و عربستان را به دلیل عدم پرداخت آن‌ها از سوی نیروهای سعودی، ترک کرده‌‌اند.

بسیاری از نظامیان سعودی به دلیل وضعیت پرالتهاب مرز یمن و عربستان از حضور در این جبهه‌ها امتناع کردند و ارتش عربستان صدها جوان فقیر یمنی را با پول فریفته و به میدان جنگ در این مناطق فرستاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *