جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۰

استاد میرباقری: می‌خواهند مساجد و هیأت‌ها را منزوی کنند

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 725365
استاد حوزۀ علمیه قم گفت که دشمنان می‌خواهند مساجد و هیأت‌ها را منزوی کنند؛ ما باید این پایگاه‌ها و محافل را فعال‌تر کنیم.
استاد میرباقری: می‌خواهند مساجد و هیأت‌ها را منزوی کنند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری استاد حوزه علمیه قم در صفحۀ مجازی خود، احتمال طراحی ویروس منحوس کرونا را از سوی دشمن مطرح کرد و گفت: خطرناک‌ترین پدیده در جهان پساکرونا این است که جامعه بشری را به فضای حکمرانی مجازی ببرند؛ فضایی که حکمرانی آن در دست قدرت‌های بزرگ است.

مشروح سخنان این استاد حوزه را می‌خوانید:
این احتمال وجود دارد که برخی قدرت‌ها، این توطئه خطرناک را طراحی کرده باشند که از فضای به وجود آمده شیوع کروناویروس استفاده کنند. جنگ‌های جهانی اول و دوم هم با توطئه برخی کشورها پی‌ریزی شد که پس از آن، جامعه جهانی طرح صلح پایدار و شکل گیری حاکمیت جدید با تأسیس سازمان ملل متحد را پذیرفتند.

احتمال قوی این است که در جهان پساکرونا پیامدهای خطرناک‌تر از شکل‌‌گیری سازمان ملل متحد و ایجاد نظم جهانی بعد از جنگ جهانی، در انتظار جوامع بشری باشد و آن حمکرانی مجازی دنیا است. یعنی فضای سایبر را کاملاً در دنیا حاکم کنند.

غرب در دوره رنسانس، بشریت را از عالم غیب تنزل داد و انسان را در ذهن، محصور و ارتباطش را با خدا قطع کرد. این بار قدرت‌های جهانی می‌خواهند انسان‌ها را از چال به سیاه‌چال ببرند. بنابراین خطرناک‌ترین پدیده در جهان پساکرونا این است که جامعه بشری را به فضای حکمرانی مجازی ببرند؛ فضایی که حکمرانی آن در دست قدرت‌های بزرگ است، مدیریتش به صورت شبکه‌ای در جهان اداره می‌شود و ما هم کاربران آن هستیم. اگر قدرت‌های بزرگ در این کار موفق شوند، جهان را مستقیماً اداره می‌کنند.

میلیاردها انسان را به قرنطینه بردند و رزمایش بزرگ حضور فعال در فضای مجازی را شکل دادند. آموزش استفاده از فضای مجازی در دو ماه اخیر بیش از چند سال گذشته است. جامعه مؤمنین تسلیم حکمرانی مجازی نخواهد شد و این طرح قدرت‌های جهانی با شکست مواجه می‌شود.

در هر زمینه‌ای که مسلمانان مقاومت کردند، قدرت‌های جهانی شکست خوردند. آن‌ها جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کردند و بعد از جریان 11 سپتامبر، داعش را خلق کردند اما شکست خوردند و ما قدرتمندتر شدیم. الان هم اگر در این توطئه‌ای که برای ما طراحی کردند مقاومت کنیم، آن‌ها با شکست مواجه می‌شوند.

توطئه‌گران جهانی می‌خواهند دین را کمرنگ، زمین‌گیر و استحاله کنند. مسجد و هیأت نباید رخنه‌پوشِ دولت مدرن باشد. فعال عمل کردن معنایش این نیست که اصول بهداشتی مسلم را رعایت نکنیم اما اینکه محافل مذهبی، مساجد و هیأت‌های مذهبی را تعطیل کنیم خطرناک است. آنها می‌خواهند مساجد و هیأت‌ها را منزوی کنند؛ ما باید این پایگاه‌ها و محافل را فعال‌تر کنیم.

رزمایش همدلی و مواسات که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، نقش دین در عرصه حکمرانی را افزایش می‌دهد. این رزمایش یک اقدام عملی برای گسترده شدن نقش مثبت دین در اداره جامعه است و مساجد می‌توانند در اجرای این طرح فعال باشند.

مسجد باید به کانونی تبدیل شود که روی همه عرصه‌های اجتماعی سایه بیندازد. مسجد باید محور حیات اجتماعی جامعه باشد و ائمه جماعات خودشان را برای کارهای بزرگ آماده کنند. هیچ ضرورتی ندارد که با پروتکل‌های وزارت بهداشت مقابله کنیم اما مسجد باید به نقطه کانونی ارتباط مردم و عرصه‌های اجتماعی تبدیل شود و آرام آرام مدل فرهنگ، اقتصاد، سیاست و... را تحت‌تأثیر قرار دهد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
......
عزیر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
احسنت زدي بخال يكي از اهداف سازندگان اين ويروس دور كردن مردم از مساجد و حرمين است
Iran, Islamic Republic of
شما ببینید الان تو کشور ما همه جا حتی بازارها و پاساژهای سربسته که الوده ترین جاها است باز کردن ولی مساجد رو همچنان بستن!!!
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
می خواهند!اما امکان نداره
Iran, Islamic Republic of
به نظرم ربطی نداره .من عاشق مساجد و بقاع متبرکه هستم ولی کار درستی کردن.مردم ما ذاتا عاشق اماکن مذهبی هستند شاید این روزها ،قدر روزهای گذشته رو بیشتر بدونیم.
Iran, Islamic Republic of
......
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
....