جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷

مهاجرت به آمریکا متوقف می‌شود

سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 725287
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مهاجرت به آمریکا را بخاطر بحران کرونا، بطور موقت به حال تعلیق در خواهد آورد.
مهاجرت به آمریکا متوقف می‌شود
به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد فرمانی اجرایی را امضا خواهد کرد که بطور موقت، تمامی مهاجرت‌ها به آمریکا بخاطر ویروس کرونا متوقف خواهد شد.
دونالد ترامپ در حساب توییتری خود با اشاره به این بیماری، ویروس کرونا را «دشمنی نامرئی» خواند.

وی نوشت: در سایه حمله دشمنی نامرئی، علاوه بر نیاز به حفظ شغل شهروندان بزرگ آمریکایی مان، من فرمانی اجرایی را به منظور تعلیق مهاجرت به آمریکا به امضا خواهم رساند.
هنوز مشخص نیست چه برنامه‌هایی ممکن است تحت تأثیر این مسأله قرار گیرد و آیا رئیس جمهور قادر خواهد بود چنین فرمانی را اجرایی کند یا خیر.

منتقدان می‌گویند دولت در حال سوء استفاده از این همه گیری برای از مقابله شدید با موضوع مهاجرت است. مسأله مهاجرت مدت هاست به عنوان موضوعی‌ قوی در کمپین‌های انتخاباتی ترامپ مطرح می‌شده؛ اما در طول این همه گیری و پیش از انتخابات ریاست جمهوری که در ماه نوامبر برگزاری می‌شود، رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است.

این اظهارات ترامپ که در اواخر دوشنبه شب به وقت محلی اعلام شد، در حالی منتشر می‌شود که کاخ سفید مدعی است اوج کرونا و این همه گیری برطرف شده و کشور می‌تواند بار دیگر کار خود را از سر بگیرد.

دولت آمریکا با کانادا و مکزیک توافق کرده اند اعمال محدودیت‌ها در مرز‌ها میان این سه کشور را سخت‌تر کرده و جلوی سفر‌های غیر ضروری را تا نیمه ماه مه بگیرند؛ همچنانکه دولت ترامپ محدودیت‌های شدیدی بر سفر به آمریکا از اروپا و چین وضع کرده؛ اما استثنائاتی را برای دارندگان ویزای موقت کاری و ویزا‌های تحصیلی قائل شده است.

تا کنون بیش از ۷۸۷ هزار نفر تأیید شده اند که در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا هستند؛ همچنانکه بیش از ۴۲ هزار نفر نیز در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فراخوان دادن برای آزاد کردن ایالتهای آمریکا توسط ترامپ رئیس جمهور این کشور موجب افزایش خشونت و تحریک شهروندان به شورش خواهد شد. کار خدا را ببین که بر سر این کشور پرادعا چه آمده و خواهد آمد. اینگونه که پیش میرود فروپاشی این ابرقدرت نزدیک است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکا وجود داعش را بهانهای برای ماندن میداند و اگر وجود نداشته باشد، تلاش میکند که آن را ایجاد کند.
Iran, Islamic Republic of
خداوند را به خاطر نعمت عظمای ولایت که هدیه ای الهی است شاکریم که با هدایت حکیمانه و عالمانه مانع بروز حوادث حاد برای کشور میشوند. ......
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک تحریم های غیرقانونی علیه ایران اعمال کرده است/ آمریکا جنایتکار شماره یک بزرگترین متجاوز به حقوق بشر است.
Iran, Islamic Republic of
یک کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه منتقل شد
نیروهای اشغالگر آمریکایی ستونی از کامیون ¬های حامل امکانات لجستیکی را از عراق به فرودگاه خراب الجیر در حومه الحسکه واقع در شمال سوریه منتقل کردند.
Iran, Islamic Republic of
تحریم های آمریکا جنایتکار شماره یک علیه ایران نقض حقوق انسانی است/ آمریکا جنایتکار شماره یک بزرگترین متجاوز حقوق انسانی ها است.....