جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۳

افزایش برد موشک‌های نیروی دریایی سپاه به ۷۰۰ کیلومتر

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 725187
فرمانده نیروی دریایی سپاه از دستیابی این نیرو به موشک‌های سطحی و زیرسطحی با برد ۷۰۰ کیلومتر خبر داد.
برد موشک‌های  سپاه به ۷۰۰ کیلومتر رسید
به گزارش جهان نيوز، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین دوم اردیبهشت سالروز تصویب اساسنامه سپاه در سال ۵۸ و گرامیداشت یاد و خاطره ۴۰ هزار شهید پاسدار گفت: سپاه در ابتدای انقلاب برای حفاظت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی  تاسیس شد که به تدریج با شروع حرکت‌های ضد انقلاب در نقاط مرزی و پس از آن جنگ تحمیلی؛ به حوزه‌های دفاعی هم وارد شد، در واقع رسالت سپاه، دفاع از اسلام و انقلاب و برقراری صلح و آرامش است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های تسلیحاتی کشور در بخش‌های مختلف نظامی از جمله تسلیحات دریایی گفت: افتخار ما این است که تمامی امکانات و تجهیزات نظامی ما در داخل تولید می‌شود و وابستگی به خارج نداریم.

** افزایش برد موشک‌های نیروی دریایی سپاه به ۷۰۰ کیلومتر
وی  افزود: این پیشرفت‌ها در حالی به دست آمده است که زمانی بالاترین برد موشک‌های دریایی ما ۴۵ کیلومتر بود که آن هم باید به دست مستشاران امریکایی عملیاتی می‌شد، ولی اکنون انواع موشک‌های سطحی و زیرسطحی با برد ۷۰۰ کیلومتر را داریم که به دست نخبگان نظامی داخلی تولید شده است.

دریادار تنگسیری با برشمردن دستاورد‌های مختلف سپاه در عرصه‌های نظامی در ۴۰ سال گذشته گفت: وضع ما به هیچ عنوان با گذشته قابل مقایسه نیست و بخش دریایی سپاه و ارتش؛ انواع موشک، ناو و ناوشکن را می‌سازند و تحقیقات زیادی هم انجام می‌شود.

سردار تنگسیری با اشاره به تولید شناور حمل بالگرد به طول ۵۵ متر و با بدنه‌ها و مواد جدید در کنار ساخت انواع قایق و شناور و ناو افزود: این انقلاب اسلامی بود که به ما جسارت داد و به رغم تحریم‌ها بسیار پیشرفت کردیم و در نیروی دریایی سپاه ۹۰ درصد تجهیزات داخلی است و به دانش فنی ۱۰ درصد باقی مانده نیز رسیده ایم.

** شناورهایی با سرعت بالای ۹۰ نات تولید کرده‌ایم
وی همچنین به تولید انواع شناور‌ها با سرعت بالای ۹۰ نات یا گره دریایی با بدنه‌های مختلف روز دنیا اشاره کرد و گفت: سرعت شناورد‌های ما سه برابر شناور‌های امریکایی است و در بحث زیرسطحی نیز قدم‌های بلندی برداشته ایم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه بیگانگان در منطقه مخل امنیت هستند، افزود: هر جا امریکایی‌ها حضور داشته اند، ناامنی بوجود آمده است و جایی را سراغ نداریم که وجود امریکا باعث امنیت شده باشد.

وی با اشاره به برخورد هفته پیش نیرو‌های دریایی سپاه با ناو امریکایی و شیطنت امریکایی‌ها در این خصوص گفت: امریکایی‌ها در این ماجراجویی برخلاف مقررات بین المللی سد راه شناور‌های ما شده بودند و از پاسخگویی رادیویی نیز خودداری می‌کردند که با برخورد مقتدرانه نیرو‌های ما روبرو شدند.

** اگر اتفاقی برای ناوهای هسته‌ای بیافتد حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال هیچ موجود زنده و آب پاکی باقی نخواهد ماند
فرمانده نیروی دریایی سپاه  افزود: ما بار‌ها به کشور‌های عربی اعلام کرده‌ایم که خلیج فارس دریایی بسته با ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع است و اگر اتفاقی برای ناو‌های سوخت هسته‌ای بیفتد حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال هیچ موجود زنده و آب پاکی در منطقه نخواهیم داشت و برای شما که از آب شیرین کن استفاده می‌کنید، بسیار خطرناک خواهد بود و باید مراقب باشید، در حالی که ایران به علت وسعت دارای منابع داخلی زیادی است.

سردار تنگسیری با بیان اینکه تا سال ۶۵ ما ۴۳ درصد تصادف دریایی در خلیج فارس داشتیم، گفت: با آمدن امریکایی‌ها به منطقه ۵۵۰ فروند نفتکش هدف قرار گرفت و ۵۵ درصد امنیت منطقه ضعیف شد و حوادث دریایی خلیج فارس به شدت افزایش یافته است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره آمادگی رزم نیروی دریایی و نیرو‌های مسلح گفت: نیروی دریایی سپاه و ارتش دائم در حال رصد منطقه هستند و هر دو نیرو همچون دو برادر و همرزم دوشادوش هم امنیت منطقه را رصد می‌کنند و هیچ شناوری وارد منطقه نمی‌شود مگر آنکه ما از جزئیات آن مطلع باشیم.

** ۲۴۸ ناوگروه بسیج دریایی تشکیل شده است
سردار تنگسیری با بیان اینکه امریکایی‌ها هر لحظه ما را در کنار خودشان احساس می‌کنند، افزود: بسیج دریایی از بازوان پرتوان ما است و شامل ۲۴۸ ناوگروه می‌شود و هر ناوگروه هم ۴۵ شناور و مافوق تصور دشمنان است و این آمادگی در نیروی دریایی ارتش در دریای عمان نیز وجود دارد.

وی به هماهنگی کامل دو نیروی دریایی سپاه و ارتش در تمام زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: هر دو نیرو دارای اشراف اطلاعاتی کامل و آمادگی و هماهنگی هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سپاه را برگرفته از متن مردم دانست که در همه صحنه‌ها از جمله سیل و زلزله و بحران کرونا در کنار مردم بوده است و گفت: در سیل خوزستان ۳۰۴ شناور اعزام کردیم که ۱۴۰ فروند آن مردمی بود و ظرفیت ما بیش از این‌ها بود.

سردار تنگسیری ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و ارایه خدمات به مردم جنوب کشور را از دیگر خدمات سپاه برشمرد و گفت: در بحث کرونا بیمارستان صحرایی در بندرعباس داریم که با استقبال مردم همراه بوده است و ششمین بیمارستان را در عسلویه ایجاد می‌کنیم.

وی همچنین ایجاد امنیت برای کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در سواحل کشور را از دیگر عملکرد‌های سپاه در دریا برشمرد و افزود: مردم بدانند آنچه ما در بحث بنادر و افزایش ظرفیت داشته ایم بعد از انقلاب رخ داد و به هیچ عنوان قابل قیاس با گذشته نیست و امنیت همه این مناطق با سپاه و ارتش است.

سردار تنگسیری با ابلاغ پیام صلح و دوستی به کشور‌های اسلامی منطقه گفت: حضور بیگانه برای کسی امنیت نمی‌آورد و انقلاب اسلامی در عمر ۴۲ ساله خود به هیچ کشوری تعرض نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد جمهوری اسلامی صلح و دوستی و حضور امریکایی‌ها در منطقه باعث ناامنی است، افزود: ما مسلمانان، برادر هستیم و طبق قرآن نباید یهود و نصارا را دوست خود بگیریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: امریکایی‌ها که در شرایط کرونا به اروپا هم رحم نکردند آیا به کمک شما خواهند آمد؟

سردار تنگسیری افزود: اگر اتفاقی در منطقه رخ دهد، ان‌ها منطقه را ترک می‌کنند و به شما کمک نخواهند کرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی با کشورهای دوستو همسایه در منطقه گفت: راهبرد ما پیام صلح و دوستی است و چشم طمع به هیچ کشوری نداریم و دشمنان می‌خواهند با ایجاد ترس در منطقه تنها منافع خودشان به دست آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
برد موشک های نیروی دریایی سپاه به ۷۰۰ کیلومتر خیلی کم است.
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی به خاطر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا جنایتکار شماره یک توان موشکی خود را افزایش میدهد
کره شمالی باز هم به خاطر دخالت و مداخله آمریکا جنایتکار شماره یک دست به آزمایش موشکی زد.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
آخرین خبرها از وضعیت کرونا در جهان
زمزمه‌های جنگ داخلی در آمریکا سایه بیکاری بر سر 60 میلیون نفر در اروپا
سایه سنگین کرونا اقتصاد و سیاست را در اروپا و آمریکا را شدیدا به چالش کشید، به طوری که در آمریکا برخی گزارش‌ها از احتمال جنگ داخلی در این کشور خبر می‌دهند در اروپا نیز نزدیک به 60 میلیون شغل به خاطر شیوع کرونا، به خطر افتاده است.
Iran, Islamic Republic of
قتل عام ساکنان چند روستا در نیجریه از سوی گروه‌های مسلح تبهکار
پلیس نیجریه می‌گوید، افراد مسلح تبهکار با حمله به چند روستا در شمال غرب این کشور حدأقل ۴۷ تن را کشتند.
Iran, Islamic Republic of
۶ دلیل آل سعود برای پیشنهاد آتش بس به انصارالله
یک روزنامه‌نگار صهیونیست شش دلیل برای اعلام آتش‌بس یکسویه از سوی عربستان در یمن آورده که همه آنها نشان‌دهنده موضع ضعف سعودی‌ها در برابر قدرت انقلابیون یمن است.
Iran, Islamic Republic of
آیا فتنه جدیدی در راه است؟
بازگشت حریری، مهره عربستان از فرانسه به لبنان
نخست‌وزیر پیشین لبنان که به عنوان «مهره سعودی» شناخته می‌شود، پس از سفری سه‌ماهه به پاریس به لبنان بازگشته که این امر موجب افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد برنامه احتمالی او برای بر هم زدن مجدد ثبات لبنان شده است. استعفای نابهنگام حریری آن هم به بهانه فساد اقتصادی (در دولتی که خود ریاستش را بر عهده داشت!) لبنان را چند ماهی به هم ریخته بود.
Iran, Islamic Republic of
درخواست های آمریکا جنایتکارشماره یک را انجام نمی دهیم.
ازمداخله نظامی آمریکا جنایتکارشماره یک ترسی نداریم...
Iran, Islamic Republic of
واکنش مردم ایران به سخنگوی آمریکایی ...جنایت فراموش‌نشدتی ناو وینسنس آمریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و به‌شهادت رساندن صدها مرد، زن و کودک بیگناه است.
Iran, Islamic Republic of
آیا آمریکایی‌ها در زدن ایرباس ایرانی «اشتباه» کردند؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی باید توضیح و پاسخ بدهد چرا آمریکا جنایتکارشماره یک در مورخ 04/12/ 1367 به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد؟..
Iran, Islamic Republic of
دیکتاتورها کشورهای غربی جنایتکارشریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آل سعود و سعودی ها جنایتکتاردریمن هستند.......
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی
آمریکا دیگران را متهم به نقض حقوق بشرمی کند درحالی که هرساله شهروندش درخشونت های مسلحانه کشته می شوند.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
آمریکا حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
شهروندان آمریکایی درتیراندازی های داخل این کشوربیشترازنظامیان آمریکایی کشته می شوند.
Iran, Islamic Republic of
اگر سکوت سازمان های بین المللی و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت.....
Iran, Islamic Republic of
مردم جواب انداشکنی به آمریکا جنایتکار و رئیس جمهوراوباش آن خواهند داد. هرکس نتواند این حیوان وحشی را رام کند ایران وایرانیان می توانند.
Iran, Islamic Republic of
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکایی ها، صهیونیست ها، سعودی ها ومزدورانشان و به ویژه دونالد ترامپ حیوان وحشی به اصطلاح رئیس جمهورآمریکا را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
کاری می کنیم آمریکایی ها پشیمان شوند.
United States
باید از برادران چینی و روس تشکر کنیم!!!
Iran, Islamic Republic of
حضور آمریکا در منطقه غیرقانونی است و اینجا منطقه ماست
همه تلاش ایران این است دولت فراگیری در افغانستان تشکیل شود که به صلح و ثبات در این کشور کمک کند.
Iran, Islamic Republic of
نظر فرمانده سپاه درباره ورود ناو آمریکا به خلیج فارس چیست؟
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز به مجلس شورای اسلامی رفت تا به تحلیلی صحیح از جنگ روانی آمریکا در روزهای اخیر و ارائه گزارشی از توان دفاعی کشور به نمایندگان مجلس بپردازد.
سعید
Germany
تکلیف دستگاه مستعان چی شد؟