سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱۶

سخنگوی دولت: چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 725156
سخنگوی دولت با بیان اینکه چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم و همه باید مراقبت کنیم، گفت: امروز دولت هم باید با پیامدهای مستقیم و غیر مستقیم کرونا چون فقر و بیکاری روبرو باشد و هم به مبارزه با تحریم‌های ظالمانه برود.
سخنگوی دولت: چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم
به گزارش جهان نيوز، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز دوشنبه اول اردیبهشت در نشست خبری خود با خبرنگاران، هفته سلامت را به خانواده بزرگ تامین سلامت به خصوص به کادر سلامت تبریک گفت و افزود: همه ما در این روزها حماسه بزرگ سلامت را تجربه می کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: امروز دولت با مسأله سلامت انسانها در همه ابعاد آن روبرو است. دولت هم باید با پیامدهای مستقیم و غیر مستقیم مبارزه با کرونا چون فقر و بیکاری روبرو باشد و هم به مبارزه تحریم های ظالمانه برود.

وی ادامه‌ داد: دولت همزمان برای مبارزه با تحریم ها دست روی دست نگذاشته است و هر روز سیاست‌ها و برنامه ریزی های لازم را صورت داده است.

سخنگوی دولت با اشاره به آمار تولید ماسک در کشور، اظهار داشت:‌در ابتلای شیوع کرونا در کشور در اواخر بهمن تولید ماسک صنعتی ۴۰۰ هزار عدد در روز بود، اما الان به بیش از چهار میلیون در روز رسیده است. هم در ابتلا و هم در فوت آمارها کاهشی هستند.

ربیعی افزود: ما از مرز ۷۲ میلیون نفر در غربالگری گذشته و به تست هدفمند رسیده‌ایم، امروز با فناوری‌هایی که داریم افراد دارای ارتباط با بیماران کرونایی را شناسایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم و همه باید مراقبت کنیم، تاکید کرد: من به همه ایرانی ها توصیه می‌کنم که از اپلیکیشن ماسک را استفاده کنند.

سخنگوی دولت در مورد ادعای آمریکا مبنی بر عدم مشکل ایران برای خرید دارو، افزود: دولت آمریکا بگوید کدام سیستم بانکی را برای خرید دارو را باز کرده است؟ آنهایی که با وجود شواهد روشن تحریم را انکار می کنند، چرا ما به کانال مالی سوئیس و اینستکس نیاز داریم که آن هم مشکل ایجاد می کنند، من از ایرانی هایی که این موضوعات را مطرح می‌کنند تعجب می‌کنم.

ربیعی در مورد اصرار کارفرمایان برای بازگشت کارگران و کارمندان خود و اینکه سیاست فاصله گذاری اجتماعی دولت برای طبقه خاصی است، تصریح کرد: پاساژ گردی و مدارس تعطیل است تا افرادی که باید در خانه بمانند در خانه باشند. در کنار این مبارزه با بیکاری، فقر و کرونا دنبال میشود، بسیاری از سیاستگذاران تاکید بر مراقبت طولانی مدت دارند.

وی با تاکید در اینکه اصل بر در خانه ماندن است، گفت: بخش زیادی از مردم در خانه هستند؛ اگر این سیاست را دنبال نکنیم با جامعه ای بحران زده روبرو میشویم.

سخنگوی دولت با اشاره به در پیش بودن دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه، عنوان کرد: ما همچنان پاسدار ارزش‌های انقلاب، جان و سلامت مردم هستیم، سپاه حافظ کشور بود و اگر روحیه بسیجی و در کنار آنها ارتش نبود، به قول ارتشبد فردوست آنوقت که عراق به ایران حمله کرد ما نگران آمدن آنها در تهران بودیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
دو سه سال اول همه مشکلات رو مینداختن گردن احمدی نژاد - دو سه سال بعد هم که برجام و تحریم بهانه بود - حالا هم تا آخر دوران روحانی همه چیز تقصیر کرونا هستش والسلام
کارشناس رسانه
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب سخنگو . عالی فرمایش میکنید . خدا یاور شما و ریاست محترم جمهور باشد .
.
United States
.
شاگرد مکانیک
Iran, Islamic Republic of
جناب ربیعی با تدابیر شخص رئیس جمهور زمستان خواهد رفت و ربیع خواهد آمد .
کاظم
Iran, Islamic Republic of
با وجود این دولت هیچ وقت اوضاع عادی نمیشود.!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کرونا که سهل است اگر سنگ هم از آسمان ببارد مردم شریف و نجیب‌مان همانند دفاع مقدس و... دیگران را بر خود ترجیح می‌دهند و هر کوچه و خیابان و مسجد را سنگری برای حمایت از نیازمندان خواهند ساخت.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
رشد اقتصادی 10 ساله آمریکا ظرف یک ماه نابود شد(خبر ویژه)
در حالی که کرونا موجب بیکار شدن 22 میلیون آمریکایی شده، رسانه‌ها در این کشور معتقدند کرونا بهانه‌ای برای نابودی جهش اقتصادی این کشور در یک دهه گذشته شده و ضعف سیستم اقتصادی آمریکا را برجسته کرده است.
Iran, Islamic Republic of
اگر دیوان محاسبات اغماض نمی‌کرد متهمان، طلبکار نمی‌شدند(خبر ویژه)
طلبکاری و هجمه برخی مقامات دولتی به دیوان محاسبات، نتیجه برخی اغماض‌های دیوان محاسبات است.
Iran, Islamic Republic of
مراقب مسیرهای انحرافی در مقابل تسهیلات 75 هزار میلیاردی باشید(خبر ویژه)
یک روزنامه حامی ‌دولت می‌گوید: نباید سرنوشت واگذاری ارز دولتی 4200 تومانی، درباره تسهیلاتی که برای حمایت از کسب‌وکارها اختصاص یافته تکرار شود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا رحم کنه با این وضعیت که امروز دیدیم همه تو خیابون بودن
Iran, Islamic Republic of
حالا فهمیدم دولت چرا تصمیبم گرفته به رفع قرنطینه .......!!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه خبرگزاری شما آلت دست یک عده شده از پیامها معلومه !!!!
من به این خبرگزاری اعتماد ندارم!!!1
نباتی
Iran, Islamic Republic of
....