کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات تسهیلات قرض الحسنه برای اقشار محروم

31 فروردين 1399 ساعت 12:10

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تاکنون 160 میلیارد تومان به کمیته امداد و 51 میلیارد تومان به بهزیستی بابت کمک به اقشار هدف پرداخته ایم، از بخشش اجاره اردیبهشت املاک تجاری خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان امروز در نشست خبری اظهار داشت: از شروع شیوع کرونا در کشور اول اسفند بنیاد آماده همکاری با دولت شد.

وی افزود: همکاری با وزارت بهداشت و ستاد بحران کرونا در ایران و تهران برنامه مشخص شد اقدامات آغاز شد و بدون وقفه ادامه داشت.

وی اضافه کرد: اقدامات ما همه با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شد؛ به دفتر رییس جمهور و رییس جمهور گزارش دادم و رییس جمهور از اقدامات بنیاد قدردانی کرد.

رئیس بناید مستضعفان ادامه داد: با همه استانداران در سراسر کشور در ارتباط هستیم و با رییس سازمان بهزیستی و شهردار تهران هماهنگی کامل داریم. همراه دولت هستیم و موازی کاری وجود ندارد.

فتاح گفت: منتظریم اقدامات دولت زودتر انجام شود و ما تکمیل کننده باشیم.

وی اظهار داشت: بنیاد با کسب نظر رهبری با همه قوا با ظرفیت وارد شده است؛ ما با همه امکانات آمده ایم؛ اموال و امکانات آورده ایم و نقدینگی هم می آوریم.

فتاح افزود: تاپایان کرونا و تا مدتی پس از آن در کنار مسوولان دولت و نظام هستیم.

وی اضافه کرد: تولید و جهش تولید را جدی دنبال میکنیم و کرونا ما را متوقف نمی کند.

وی بیان کرد: درباره اجاره های فروردین و اسفند اعلام شد دریافت نمی شود و درباره اردیبهشت هم همه اجاره های املاک تجاری در سراسر کشور بخشیده می شود.

وی ادامه داد: 200 میلیارد تومان از طریق بانک سینا و 100 میلیارد تومان از طریق صندوق قرض الحسنه ولایت تسهیلات می دهیم که همین هفته به اقشار مختلف به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود. سقف آن 5 میلیون و بعضا بنا به تشخیص تا 10 میلیون تومان و سود آن کمتر از 4 درصد است.

* 13 میلیارد تومان کارت هدیه به شهرداری تهران دادیم
پرویز فتاح در این نشست خبری اظهار داشت: 13 میلیارد تومان به شهرداری تهران کارت هدیه داده‌ایم که طبق مسؤولیت خودشان برای کارکنان پسماند، کارکنان بهشت زهرا، زنان سرپرست خانوار و دستفروشان توزیع شود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: هم چنین تعامل مطلوبی با رئیس قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها داریم و برای 38 هزار نفر از زندانیان نیازمند کارت هدیه 20 میلیون تومانی در نظر گرفتیم که این دو بخش مسؤولیت توزیع آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برعهده دارند.

فتاح ادامه داد: برای کوله‌بران در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه با تقاضای استانداری‌ها کمک حمایتی در نظر گرفتیم، هم چنین 25 میلیارد تومان نقدا به استان سیستان و بلوچستان دادیم که برای نیازمندان، مهاجران خارجی گرفتار پشت مرز و... با مسؤولیت استانداری توزیع شود.

وی اضافه کرد: هم چنین برای ملوانان و صاحبان قایق‌های مسافری در هرمزگان و بوشهر به هر نفر یک میلیون تومان هدیه دادیم که مسؤولیت توزیع بر عهده استانداران است.

* کارت نقدی 500 هزار تومانی برای ساکنان جزایر هرمز، لارک و هنگام
رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: در سه جزیره لارک، هرمز و هنگام همه ساکنان کارت نقدی 500 هزار تومانی دریافت می‌کنند، هم چنین مددجویان جزیره قشم نیز همین کارت هدیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت می‌کنند و مسؤولیت توزیع با استانداری است.

* حمایت از کهریزک و خیریه‌های مهم
فتاح اظهار داشت: برای استان قم در سه نوبت 7 میلیارد تومان از طریق خیران و ستاد بحران استان پرداخت انجام دادیم، هم چنین برای کهریزک و خیریه‌های مهم نیز در حد توان در بنیاد پرداخت انجام شد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: 24 دستگاه آمبولانس با سه راننده؛ یعنی در سه شیفت تحویل ستاد بحران استان تهران شد، هم چنین 1.5 میلیون ماسک زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان تولید کردند و در بحران کرونا رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

* تسهیلات قرض‌الحسنه در هفته جاری پرداخت می‌شود
وی بیان کرد: بانک سینا 200 میلیارد تومان تسهیلات به اقشار کم درآمد پرداخت می‌کند که حداکثر رقم وام 5 میلیون تومان با سود کمتر از 4 درصد است که در هفته جاری اقدام می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: برخی اقشار از این تسهیلات سهمیه دارند به عنوان مثال سازمان تاکسیرانی سهمیه دارد و طبق سهمیه در سقف 5 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود که اعلام کردیم با یک ضامن باشد و حتی اگر ضامن هم نبود، با چک و سفته کار مردم انجام شود.

فتاح بیان کرد: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات 24 ماهه در نظر گرفته شده است و تشخیص ارائه تسهیلات با ما نیست. ما گفته‌ایم هر سازمان رقمی سهمیه دارد که ما نامه به آنها می‌دهیم و به بانک معرفی می‌کنیم و افراد واجد شرایط از سوی آن بخش‌ها معرفی می‌شوند.

* 32 شرکت بورسی داریم
وی با بیان این که در بورس فعال هستیم، گفت: 32 شرکت عمده ما در بورس فعال است و امسال بنا داریم هر تعداد شرکت که بتوانیم وارد بورس کنیم، اما بورس به هر حال ضوابطی دارد و هر شرکت باید سه سال متوالی در سود باشد که در حال رعایت ضوابط هستیم.

* تسهیلات برای رسانه‌ها در صورت هماهنگی با وزارت ارشاد
رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در باره ارائه تسهیلات به خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که به دلیل شیوع کرونا فعالیت آنها متوقف شده است، گفت: این مورد اگر از کانال وزارت فرهنگ و ارشاد هماهنگ شود و تعامل انجام شود، ما آماده هستیم و اعلام می‌کنیم که حداقل تسهیلات بدهیم. فقط باید متولی قضیه مشخص باشد.

* کارت هدیه‌ها، کارت اعتباری خرید کالا است
فتاح در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر این که طبق گفته کارشناسان کارت هدیه امکان اصابت کمتری به گروه‌های هدف دارد و بهتر نبود بن خرید کالای اساسی تهیه می‌شد؟ توضیح داد: در این باره در دولت کاملا بحث شد، ما در همه اقدامات خود کاملا با دولت هماهنگ هستیم. آنها گفتند که تزریق نقدینگی نباشد، بنابراین ما تصمیم گرفتیم کارت هدیه خرید کالا باشد که فقط امکان خرید داشته باشد و رونق اقتصادی مویرگی ایجاد کند، ضمن آنکه دسترسی به پول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محدود می‌کند.

وی ادامه داد: کارت هدیه‌ها کلا کارت خرید است و محدودیتی بابت خرید کالا در هیچ جای کشور ندارند، البته به کمیته امداد و بهزیستی نقد پرداخت کردیم.

* تهیه اماکن برای استراحت پرسنل بهداشت و درمان
رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: بنیاد مستضعفان اعلام آمادگی کرد اماکنی برای استراحت پرسنل بهداشت و درمان آماده کردیم. 8 مکان تهیه شد که تأمین غذا و نیرو نیز با بنیاد است.

فتاح افزود: ‌هم چنین دانشجویانی که از ایتالیا و فرانسه به کشور می‌آیند ابتدا در هتل‌های بنیاد پذیرفته می‌شوند و این اماکن در اختیار ستاد بحران کرونا است.

* برنامه جهشی برای امسال داریم
رئیس بنیاد مستضعفان افزود: با مصوبه هیأت امنا در بنیاد دو برنامه داریم که یکی مربوط به کرونا است؛ برنامه جهشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه و اعلام خواهیم کرد تا از برنامه مصوب 99 فراتر عمل کنیم.

منبع: فارس


کد مطلب: 725001

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/725001/جزئیات-تسهیلات-قرض-الحسنه-اقشار-محروم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com