جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ثروت‌اندوزی داماد ترامپ از کرونا

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 724750
شماری از نمایندگان مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید مدعی شده‌اند مشاور رئیس‌جمهور آمریکا از بحران کرونا جهت کسب درآمد برای شرکت‌هایی که با آنها مرتبط است استفاده می‌کند.
ثروت‌اندوزی داماد ترامپ از کرونا
به گزارش جهان نيوز، گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید مدعی شده‌اند «جارد کوشنر»، مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا با سوءاستفاده از بحران شیوع «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) در صدد افزایش ثروت شرکت‌هایش برآمده است. 

سناتورهای آمریکایی نوشته‌اند هدفشان از نگارش این نامه ابراز نگرانی از گزارش‌هایی است که مدعی وجود «تعارض منافع مالی» در میان برخی از اعضای «کارگروه مبارزه با ویروس کرونا» در کاخ سفید شده‌اند.

نگارندگان نامه به طور خاص به نفوذ «جارد کوشنر» در میان اعضای این کارگروه اشاره کرده و نوشته‌اند: «مردم آمریکا نباید از این بابت نگرانی داشته باشند که تصمیم‌های اقتصادی و سلامت در خفا توسط مقام‌هایی اتخاذ می‌شوند که تحت تأثیر ارتباطات مالی و شخصی خودشان قرار دارند.»

سناتورهای آمریکایی نوشته‌اند مهم‌ترین نگرانی آنها گزارش‌هایی است که نشان می‌دهند آقای کوشنر اقدام به راه‌اندازی یک «کارگروه در سایه» با هدف هماهنگ‌سازی اقدامات بخش خصوصی در ارتباط با ویروس کرونا کرده است.

نمایندگان مجلس سنا می‌نویسند کارگروه زیرمجموعه کوشنر ظاهراً نمایندگانی از چندین شرکت خصوصی را شامل می‌شوند و گزارش‌ها حاکی است که آنها در تلاشند موفق به عقد قرارداد با دولت در جهت مبارزه با ویروس کرونا شوند. 

 ۳ سناتور آمریکایی از آنچه به گفته آنها «نفوذ مخرب» کوشنر و اعضای کارگروه او روی سیاست‌گذاری‌های کاخ سفید برای مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ است نیز ابراز نگرانی کرده‌اند. 

طبق این گزارش، کوشنر به عنوان مثال نقش عمده‌ای در خریداری دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات حفاظت شخصی به ایالت‌های نیازمند این تجهیزات داشته است. 
 به نظر می‌رسد شماری از شرکت‌هایی که کوشنر با آنها ارتباط دارد از سیاست‌ها و تصمیم‌های کاخ سفید در ارتباط با مبارزه با شیوع کرونا منتفع شده‌اند. 

به عنوان مثال، مقام‌های دولت ترامپ شرکت Oscar Insurance Corporation که توسط برادر کوشنر تأسیسشده و خود او هم سابقاً مالک آن بوده را برای راه‌اندازی وب‌سایتی که مردم را به مراکز اخذ تست کرونا راهنمایی می‌کند انتخاب کرده‌اند. 
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *