پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۴

شکایت جمعی از فعالان حوزه خانواده از معصومه ابتکار/ آیا ابتکار هم راه شهیندخت مولاوردی را می‌رود؟

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 724733
آنچه حساسیتها را نسبت معاونت امور زنان بالابرده مشخصا مربوط به دستاوردهایی است که از فعالیتهای خارجی این معاونت در سالیان گذشته و به خصوص در زمان تصدی گری مولاوردی بر آن حاصل شده است.
شکایت جمعی از فعالان حوزه خانواده از ابتکار
به گزارش جهان نيوز، در روزهای اخیر خبرهایی از دیدار هفته‌ی گذشته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با زنان شاغل در سفارت خانه های مستقر در ایران منتشر شد.

 براساس این اخبار، کانال «جنس اول» درباره جلسه مذکور نوشت: در طی این جلسه خانم پاواژو نماینده سفارت فرانسه ( رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در تهران) با استفاده از ادبیاتی مداخله جویانه در مورد مسائل زنان کشور صحبت نموده و گفته:  

« کشور ایران در شرایط اضطراری است و زنان آن در صدر آسیب هستند. وجود حجاب اجباری در ایران و ممنوعیت مضحک برای زنان ایرانی واقعا نگران کننده است».  از قرار معلوم معصومه ابتکار نه تنها در برابر این اظهارات غیردیپلماتیک واکنشی از خود بروز نداده است. بلکه در این دیدار طی اظهاراتی عجیب و معترضانه نسبت به وضعیت زنان ایرانی بیان داشته «صدای اعتراض زنان و خانواده های ایران را به گوش شما می رسانم ... در این وضع موجود بیشترین آسیب را در جهان زنان می بینند و بیشتر از دیگر کشورهای جهان زنان ایران تحت ظلم و تبعیض جنسیتی می باشند».

 وی همچنین طی درخواستی از کشورهای خارجی خواست تا به کمک زنان سرپرست خانوار ایران بشتابند و گفته: «بنده به عنوان معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان از کشورهای دنیا درخواست کمک برای زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست و بی سرپرست را خواستارم. در این شرایط از تمام انجمن های بین المللی در خواست کمک دارم»

 میتوان این درخواست ابتکار را در راستای تکمیل کردن مسیری دانست که ملاوردی با تقدیم کردن قرارداد «اطلاعات زنان، به خصوص زنان مطلقه ۲۰ تا ۲۵ ساله کشور» به صندوق توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد شروع کرد.
 
 
لازم به ذکر است بیانیه ای بعد از جلسه در بین حاضرین و سپس در کانال تلگرامی معصومه ابتکار و سایت معاونت زنان که تحت عنوان «نامه معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به رهبران سیاسی زن جهان» منتشر شد که گویا قسمتی از خروجی این جلسه بوده است.

 البته در نهایت بعد از انتشار این مطلب آنهم با این حد از جزئیات در فضای مجازی، حتی اصل جلسه ازسوی معاونت امور زنان تکذیب شد و سایت معاونت امور زنان در تکذیبیه ای عنوان داشت که اصلا دیداری در کار نبوده است و این یک شایعه است.

 اما در همین حین اعلام شد که متن سخنرانی مذکور و بسیاری از متون حساس و حتی بعضا دارای طبقه بندی و مهم معاونت زنان توسط فردی با نام بهار.م که در خارج از کشور سکونت دارد! به انگلیسی برگردانده شده است.

 آنچه حساسیتها را نسبت معاونت امور زنان بالابرده مشخصا مربوط به دستاوردهایی است که از فعالیتهای خارجی این معاونت در سالیان گذشته و به خصوص در زمان تصدی گری مولاوردی بر آن حاصل شده است.

 در جستجوی کارنامه عملکرد شهیندخت مولاوری به افرادی برمیخوریم که خواسته و یا ناخواسته نامشان با او گره خورده است که از جمله می‌توان به هما هودفر عضو هیات مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز «ولوم» در دفتر مرکزی لندن که به اتهام فعالیت‌های حوزه فمینیسیم و جرائم امنیتی توسط ضابطین قضایی بازداشت شد و همچنین یک جاسوس خبره و کاربلد آمریکایی-لبنانی به نام «نزار زاکا» که در ۲۷ شهریور ۹۴ در راه بازگشت به فرودگاه برای خروج از کشور توسط دستگاه اطلاعاتی کشور بازداشت شد اشاره کرد. هردوی این افراد در ارتباط با معاونت امور زنان بودند و به نحوی سعی در پیاده سازی اهدافشان در ایران را داشتند.

**شکایت فعالان حوزه خانواده از معصومه ابتکار
بعد از انتشار اخبار مذکور جمعی از فعالان حوزه خانواده با تنظیم دادخواستی به ریاست قوه قضاییه خواستار بررسی موضوع و برخورد با آن داشتند در این دادخواست آمده است: "در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه به عنوان ملجا تظلم خواهی اشخاص حقیقی و حقوقی تعریف شده است و بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای قوانین و کشف، تعقیب، مجازات و تعزیر مجرمین از جمله وظایف این قوه برشمرده شده است.

بر همین اساس از آن جناب تقاضا داریم دستور مقتضی جهت بررسی و پیگیری عملکرد خانم ابتکار در زمینه اظهارات ایشان در جلسه دیدار با زنان شاغل در سفارت خانه های مستقر در ایران را که منجر به صحبتهای مداخله جویانه رایزن فرهنگی فرانسه شده است را صادر فرمایید... با توجه بر اینکه این اقدام صراحتا مغایر اصل ۱۵۲ قانون اساسی و قاعده نفی سبیل است در عین حال تقاضا داریم که بر اساس مواد قانون مجازات اسلامی علی الخصوص ماده ۶۹۸ ق م ا دائر بر نشر اکاذیب ایشان را مورد پیگرد قانونی قرار دهید.

" لازم به ذکر است خانم ابتکار و معاونت امور زنان و خانواده طی بیانیه ای به طور کلی برگزاری چنین جلسه ای را با قاطعیت تکذیب کردند در متن بیانیه آمده است: "به دنبال نشر اکاذیب متعدد در روزهای اخیر علیه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز خبر جعلی دیگری مبنی بر دیدار معصومه ابتکار معاون رییس جمهور با زنان شاغل در سفارت خانه های مستقر در ایران منتشر شده که تکذیب می شود.

این خبر که به نظر می رسد منشاء آن ترول های منافقین در آلبانی باشد از اساس دروغ بوده و خانم  ابتکار هیچگونه دیداری با بانوان شاغل در سفارت خانه های خارجی در هیچ محلی نداشته است. همچنین گفت و شنودهای مورد اشاره نیز زاده توهمات معمول منتشرکنندگان اینگونه اخبار جعلی است. 

دیدارهای خارجی معاون رئیس جمهور در محل معاونت با حضور نماینده وزارت امور خارجه و فقط در سطح سفرای کشورها صورت می گیرد. همچنین لازم به ذکر است که نامه به رهبران سیاسی زن جهان فقط به صورت مکاتبه و از طریق وزارت امور خارجه بوده و برای ارسال این نامه هیچگونه ملاقات خارجی صورت نگرفته است" بررسی ها حکایت از آن دارد که جلسه مذکور در محل معاونت امور زنان برگزار گردیده است، همچنین یک مقام آگاه اعلام نمود که جلسه مذکور با هماهنگی مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صورت گرفته است. با توجه به موارد مذکور لازم است معاونت امور زنان در خصوص عدم پاسخگویی در خصوص مطالب مطروحه در رسانه ها و همچنین دلایل تکذیب جلسه مذکور توضیحات لازم را جهت تنویر افکار عمومی ارائه نمایند، همچنین با توجه به حساسیت مطالب مطرح شده در جلسه مذکور و اصرار معاونت امور زنان و خانواده و خانم ابتکار بر کتمان و تکذیب این جلسه ضروری است وزارت امور خارجه، دستگاههای نظارتی و امنیتی جهت بررسی این موضوع و روشن شدن حقیقت، وارد عمل شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
..
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
به امید برکناری تمامی اصلاح طلبان ....
شمارش معکوس تا 1400