سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۳

تبعیض مذهبی در هند به کرونا هم رسید

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 724721
مسئولین شهر احمدآباد هند در اقدامی عجیب بخش بستری مبتلایان به کرونا را به بخش ویژه مسلمانان و بخش ویژه هندوها تقسیم کردند.
تبعیض مذهبی در هند به کرونا هم رسید
به گزارش جهان نيوز، تبعیض مذهبی که پیش از این موجب اعتراض گسترده مردم هند به‌خصوص مسلمانان شده و ده‌ها کشته به‌جای گذاشته بود این بار به کرونا رسید.

مسئولین بیمارستان احمدآباد در ایالت گجرات بیماران کرونایی مسلمان و هندو را از هم جدا و از قرار دادن آنها در یک بخش واحد اجتناب کردند.

رئیس بیمارستان در پاسخ به اعتراض مسلمانان اعلام کرد: دولت به ما این دستور را داده است و ما نیز می‌دانیم که معمولاً باید بخش آقایان و بانوان از هم جدا شود ولی تأکید شده است که مسلمانان و هندوها از هم جدا باشند.

پیش از این در بیمارستان‌های هند بخش بیماران مشکوک به کرونا و افرادی که ابتلای آنها به کرونا تأیید شده بود از هم جدا بود.

بیماران مسلمان که در این بیمارستان بستری هستند اعلام کردند: بدون اینکه به ما دلیل را بگویند طی روزهای اخیر بخش ما را تغییر داده همه مسلمانان را در یک بخش جمع کردند.

این در حالی است که اقدام عجیب مسئولین این ایالت حتی اعتراض آمریکا را نیز در پی داشته است و برخی از سازمان‌های دفاع از حقوق بشر آن را تبعیض مذهبی و نقض حقوق شهروندی دانسته‌اند.

در توئیت سازمان جهانی آزادی عقاید آمده است: این قبیل اقدامات می‌تواند به شائبه تبعیض مذهبی در هند بیشتر دامن بزند و مشکلات دهلی‌نو را افزایش دهد.

پیش از آغاز کرونا نیز مسلمانان هند به تصویب قانونی که طبق آن غیرهندی‌ها تنها به‌شرط مسلمان نبودن می‌توانستند تابعیت هندی دریافت کنند به‌شدت معترض بودند.

دولت هند طی یک سال اخیر تصمیمات بزرگی علیه مسلمانان اتخاذ کرده است که از جمله آن می‌توان به لغو خودمختاری کشمیر و تصاحب زمین مسجد بابری اشاره کرد.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
United States
......