چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۴

مجلس جدید تخلفات ارزی دولت روحانی را رمزگشایی می‌کند

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 724541
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم تخلفات ارزی دولت را رمزگشایی می‌کند، گفت: ارز کشور در شرایط تحریم یا تبدیل به کالا نشد یا واردات کالاهای غیراساسی صورت گرفت.
رمزگشایی از تخلفات ارزی دولت روحانی
به گزارش جهان نيوز، احمد علیرضابیگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به گزارش دیوان محاسبات در مورد تخلفات ارزی در دولت دوازدهم گفت: مجلس یازدهم تخلفات ارزی دولت را رمزگشایی می‌کند و دولت باید پاسخگو باشد. سوءتدبیر و همکاری با رانت خواران موجب وقوع چنین فسادی شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که دولت برای دریافت ۵ میلیارد دلار وام، پشت در دولت روسیه و صندوق جهانی ایستاده، اتلاف منابع ارزی کشور گناهی نابخشودنی است.

وی با اشاره به ماجرای سوال از رئیس‌جمهور در مورد نوسانات بازار ارز در سال ۹۶ گفت: آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی در آن زمان، آقای نهاوندیان و کرباسیان وزیر وقت اقتصاد در جلسه کمیسیون اقتصادی برای بررسی سوال از رئیس‌جمهور اعلام کردند افزایش قیمت ارز و نحوه توزیع آن تصمیم مستقیم رئیس‌جمهور بوده است.

وی ادامه داد: شریعتمداری وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت نیز در واکنش به انتقادات شدید نمایندگان اعلام کرد هیئت وزیران در مورد نحوه تخصیص ارز مصوبه داشته و من ناچار به اجرا بودم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: متأسفانه ارز کشور در شرایط تحریم یا تبدیل به کالا نشده یا کالاهای غیراساسی وارد شده است. مجلس یازدهم دولت را مورد بازخواست جدی قرار خواهد داد.

وی گفت: گزارش تفریغ بودجه علاوه بر این به ماجرای توزیع ۲۷ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا در بازار اشاره کرد که بر اساس این گزارش مشخص نشده این ارز و طلا به چه کسانی داده شده است.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای شروع و برخورد قاطعانه مجلس مردمی یازدهم با رانت و مفاسد . لحظه شماری می کنیم.
لازم به ذکر است برخورد با نمایندگان متخلف رو هم جزء برنامه هاتون قرار بدید.
ناظم
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب علیرضا بیگی خواش می کنم شلوغ کاری نکنید برادر عزیزم
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
یگانه راه برون رفت از مشکل
United States
توضیح توضیح توضیح..... آخرش هم مشخص نیست نمیدانیم چی شد گم شد معلوم نیست!!!!