پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آیا زمان اخراج آمریکا از منطقه فرا رسیده است؟

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 724433
جنایت ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» برای واشنگتن نتیجه عکس داشت و آمریکا با از دست دادن همه برگ برنده‌های خود مجبور به ترک منطقه است.
آیا زمان اخراج آمریکا از منطقه فرا رسیده است؟
به گزارش جهان نيوز، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با المیادین 100 روز پس از شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» اظهار  داشت که با جنایت ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هیچ دستاورد استراتژیکی نصیب آمریکا نشد.
 
وی تاکید کرد: هر ضربه‌ای که به محور مقاومت وارد شود٬ آن را قدرتمندتر می‌کند.

البخیتی خاطرنشان کرد که آمریکا همواره تلاش می‌کند تا رهبرانی که قصد آزادسازی سرزمینشان را دارند مورد هدف قرار دهد.

وی تصریح کرد که پس از جنایت ترور سردار سلیمانی و المهندس٬ حضور آمریکا در عراق در معرض تهدید قرار گرفته و قاطع‌ترین پاسخ به این جنایت وحدت محور مقاومت از ایران و عراق تا سوریه و لبنان و فلسطین و یمن بود.

رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد که هدف قرار دادن پایگاه «عین‌الاسد» توسط ایران قواعد درگیری میان محور مقاومت و ایالات متحده را تغییر داد.

از سوی دیگر «سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» نیز اظهار داشت که محور مقاومت برای ایستادگی در برابر پروژه آمریکایی از هرزمانی قدرتمندتر و متحدتر و آماده‌تر است.

السعدی تاکید کرد که ایالات متحده از تظاهرات‌ مسالمت‌آمیز عراق سوءاستفاده می‌کرد و سردرگمی آن در این کشور از تجاوز علیه مواضع حشد شعبی کاملا پیدا بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه آمریکا در شرط‌بندی‌های خود در منطقه بازنده است تصریح کرد: دولت آمریکا مجبور است عراق را ترک کند.

عضو دفتر سیاسی «عصائب اهل الحق» خاطرنشان کرد: جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در چارچوب تحمیل «معامله‌قرن» بود.

وی اشاره کرد که تجاوزات گسترده علیه یمن به علت آن است که این کشور از مسئله فلسطین دفاع می‌کند و آن را در اولویت خود قرار داده و آنچه ما در تهران شنیدیم این است که هماهنگی میان نیروی قدس و گروه‌های مقاومت فلسطین همچنان ادامه خواهد داشت.

در همین راستا «ماهر الطاهر» عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد که سردار سپهبد شهید «قاسم‌سلیمانی» تبدیل به یک نماد بزرگ در سطح جهانی شده و جنایت ترور ایشان برای واشنگتن که در تحقق اهداف خود شکست خورده نتیجه عکس داشت؛ چرا که موجب شد بحث اخراج آمریکایی‌ها از عراق کاملا جدی شود.

وی اضافه کرد که شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس منجر به افزایش وحدت میان کشورهای عضو محور مقاومت شد.

الطاهر در پایان خاطرنشان کرد: جنایت ترور رهبران مقاومت بیانگر بن‌بست واشنگتن در برابر پیشرفت‌های استراتژیک محور مقاومت در منطقه است که ایران با هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد اولین واکنش قاطع و جدی خود را به این جنایت نشان داده و آمریکا جرات نکرد پاسخ بدهد.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *