پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ظریف: آمریکا فرصت ترک اعتیاد به تحریم را از دست داد/ آمریکا با بدنامی در یاد مردم ما باقی خواهد ماند

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 724394
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت که ویروس کرونا فرصتی برای آمریکا بود تا اعتیاد به تحریم‌ها را ترک کند.
ظریف: آمریکا فرصت ترک اعتیاد به تحریم را از دست داد
به گزارش جهان نيوز، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه در پیامی در توئیتر گفت که آمریکا فرصت ترک اعتیاد به تحریم را از دست داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «با وجود تحریم‌های آمریکا، ایران به لطف منابع انسانی و علمی خود، پیشرفت چشمگیری در مبارزه با همه‌گیری (کرونا) داشت.»

ظریف در ادامه نوشت: « کووید ۱۹ فرصتی برای آمریکا بود تا اعتیاد خود به تحریم‌ها را ترک کند. در واقع آمریکا با بدنامی در یاد مردم ما باقی خواهد ماند.»

تلویزیون چین امروز هشدار داد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران علاوه بر ایجاد تاثیرات منفی جدی بر مقابله تهران با کرونا مانع از شکل‎گیری همکاری‎های جهانی برای پیشگیری و مهار کرونا در جهان می‎شود.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل ۸ فروردین در پاسخ به نامه ۶ فروردین ماه سفرای هشت کشور جهان برای لغو تحریم‌های ایران در بحبوحه شیوع کرونا، خواستار ارزیابی مجدد تحریم‌ها علیه کشورهایی شد که به شدت با ویروس کرونا درگیر هستند تا از این طریق از فروپاشی نظام پزشکی کشورها جلوگیری شود.

اما آمریکا بدون توجه به خواست جامعه جهانی تاکید کرد که همچنان به اعمال تحریم‌های یکجانبه خود ادامه خواهد داد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب آمریکا بدنام درتمام دنیا بوده وخواهد بود تاافول آمریکا که آن روز هم به امید خدا دارد می رسد.