پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

بیمار تا چه مدت ناقل ویروس کرونا است؟

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 724366
بیماران کرونایی بعد از بهبودی علائم بالینی باید تست کرونا برای اطمینان از درمان‌شان را در مراکز بهداشتی بدهند.
بیمار تا چه مدت ناقل ویروس کرونا است؟
به گزارش جهان نيوز، ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین به تمام مردم دنیا معرفی و باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای مردم جهان شده است، به طوری که امروزه در اکثر کشورهای دنیا موضوع مقابله با بیماری کووید ۱۹ مطرح شده است و کشورها براساس ابلاغیه‌های سازمان جهانی بهداشت و پروتکل‌های ملی، اقداماتی را در زمینه کاهش شیوع ویروس کرونا انجام می‌دهند.

میزان کشندگی ویروس کرونا بسیار کمتر از آنفلوآنزا است، اما متاسفانه سرایت‌پذیری و بیماری‌زایی آن چندین برابر است.

جماعتی فوق تخصص ریه و رئیس مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد:  از نظر علمی وقتی که افراد بهبود پیدا می کنند باید تست  دهند و با منفی بودن جواب آزمایش معلوم  شود که بیماری کرونا درمان شده است.

او افزود:  برخی از بیماران مبتلا به کرونا نظر پزشک و با توجه به شدت بیماری شان در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه می شوند که در این حالت تست کرونا از این افراد گرفته می شود.

رئیس مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد:  برخی از کارشناسان معتقدند که دو بار باید از افراد بهبود یافته تست کرونا گرفته شود.

جماعتی گفت: برخی از افراد هیچ علامت بالینی نداشته اما جواب تست کرونای آنها مثبت است که این بیماران باید حداقل هفت روز در منزل قرنطینه شوند و بعد از آن می‌توانند از محیط قرنطینه خارج بشوند؛ البته برخی از افراد با توجه به شرایط مراقبتی تا دو هفته باید در قرنطینه بمانند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: کرونا ویروس سلامت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *