جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کرونا در کمین استعمال کنندگان مواد مخدر

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 724357
ادیکتولوژیست بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ویروس کرونا به طور مشخص به ریه‌ها آسیب می‌رساند بنابراین استعمال کنندگان دخانیات بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
کرونا در کمین استعمال کنندگان مواد مخدر
به گزارش جهان نيوز، هومن شریفی، ادیکتولوژیست بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: با توجه به این که ویروس کرونا به طور مشخص به ریه‌ها آسیب می‌رساند، استعمال کنندگان دخانیات، سیگارهای الکترونیک و ماری جوانا به شدت در معرض خطر قرار دارند.

او افزود: استعمال دخانیات و سیگارهای الکترونیکی موجب از بین رفتن بافت ریه، التهاب و کاهش توانایی پاسخ ریه به عفونت‌ها می‌شود.

ادیکتولوژیست بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: هایپوکسی ناشی از مصرف تریاک و فرآورده‌های آن، نه تنها به ریه‌ها آسیب می‌زند، بر سیستم قلبی عروقی و عروق مغزی نیز تاثیر می‌گذارد. شاید اپیوئیدها بسیاری از علائم مثل آبریزش بینی یا حتی سرفه‌ها را کاهش می‌دهند، ولی در نهایت با این اثرات کاذب فرد متوجه وخیم‌تر شدن شرایط خود نمی‌شود.

او تصریح کرد: مصرف متامفتامین نیز با انقباض عروق ریه باعث ایجاد پرفشاری خون ریوی، مشکلات قلبی عروقی (کاردیومیوپاتی) و التهاب ریوی می‌شود. خطر مهم دیگری که افراد معتاد را تهدید می‌کند افزایش خطر آلودگی این افراد به ویروس کرونا با پارافرنالیا یا آلات و ادوات دودکشی است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *