جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۹

افشای نقش آمریکا در انتشار کرونا توسط یک آزمایشگاه در ووهان

دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 724312
پایگاه خبری "دیلی میل" در افشاگری خود اعلام کرد آزمایشگاهی در ووهان با استفاده از پول دولت آمریکا باعث انتشار ویروس کرونا شده است.
افشای نقش آمریکا در انتشار کرونا ویروس
به گزارش جهان نيوز، پایگاه خبری "دیلی میل" در افشاگری اخیر خود نوشت: یک آزمایشگاه در کشور چین با استفاده از کمک‌هزینه دولت آمریکا، اقدام به تحقیقات روی خفاش‌هایی کرده است که به‌گفته دانشمندان حامل ویروس کرونا بودند.
 
"دیلی میل" نوشت، "انستیتوی ویروس‌شناسی" شهر ووهان چین با استفاده از کمک ۳.۷ میلیون دلاری دولت آمریکا، روی پستاندارانی که حامل ویروس کرونا بوده‌اند، آزمایش‌هایی را انجام داده است.
 
توالی ژنوم ویروس کرونا نشان می‌دهد که این ویروس از خفاش‌هایی یافت شده‌اند که در غار شهر "یوننان" چین زندگی می‌کردند اما در ابتدا گمان برده می‌شد که ویروس کرونا در بازار فروش حیوانات در ووهان به انسان منتقل شده‌اند.

این افشاگری که انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان با استفاده از پول دولت آمریکا به انجام آزمایش‌هایی روی خفاش‌های حامل ویروس کرونا پرداخته است، ترس‌های بیشتری را برانگیخته که آزمایشگاه و نه بازار فروش حیوانات منبع شیوع ویروس کرونا بوده است.

گروه‌های فشار در آمریکا سریعاً به این گزارش واکنش نشان داده و از اینکه بودجه دولتی آمریکا برای انجام آزمایش‌های بی‌رحمانه و خطرناک روی حیوانات در انستیتوی ووهان استفاده شده است، شدیداً انتقاد کرده‌اند.

"مت گاتز" عضو کنگره آمریکا در این باره گفت: «من از اینکه سال‌هاست دولت آمریکا بودجه آزمایش‌های خطرناک و بی‌رحمانه در ووهان چین را تأمین می‌کند که باعث گسترش جهانی ویروس کرونا شده است، منزجر می‌شوم.»

"آنتونی بلوتی" رئیس گروه فشار "White Coat Waste" آمریکا دولت کشور خود را به‌دلیل پرداخت هزینه‌ها محکوم  و تصریح کرد: «ممکن است خفاش‌های حامل ویروس کرونا پس از انجام آزمایش‌ها در آزمایشگاه ووهان به بازارهای فروش حیوانات فروخته شده باشند.»

این آزمایشگاه ویروس‌شناسی به‌ارزش ۳۷ میلیون دلار که در نوع خود پیشرفته‌ترین آزمایشگاه شناخته می‌شود، در ۲۰مایلی بازار فروش حیوانات در شهر ووهان چین قرار دارد.

بر اساس اسناد به‌دست‌آمده از روزنامه "the mail"، دانشمندان در بخشی از پروژه‌ای که که توسط "مؤسسه ملی بهداشت" آمریکا تأمین شده است، خفاش‌ها را آزمایش کردند.

مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، آژانس اصلی دولت آمریکاست که مسئول تحقیقات زیست‌پزشکی و بهداشت عمومی است.

انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان در وب‌سایت خود نام مؤسسه ملی بهداشت آمریکا را به‌عنوان شریک آورده است.

دانشمندان در انستیتوی ویروس‌شناسی آمریکا به‌عنوان بخشی از تحقیقات مؤسسه ملی بهداشت آمریکا، ویروس کرونا را به خوکچه‌های سه‌روزه تزریق کردند.

همچنین گفته می‌شود که یک مؤسسه دوم در شهر ووهان چین که سه مایل با بازار فروش حیوانات فاصله داشته است،  آزمایش‌هایی را روی حیواناتی همچون خفاش‌ها انجام داده است تا بتواند انتقال ویروس توسط جوندگان را بررسی کند.

انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان که بیش از ۱۵۰۰ نوع ویروس خطرناک را در خود نگهداری می‌کند، در تحقیقات در مورد خطرناک‌ترین پاتوژن‌ها مخصوصاً پاتوژن‌های حمل‌شده توسط خفاش‌ها تخصص دارد.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
توقف کرونا در چین با یک و نیم میلیارد جمعیت مشکوک است
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
..
علی
Iran, Islamic Republic of
خیلی خنده داره. ازمایشگاه در چین بوده. متخصصین چینی بودند. احتمالا هم تحقیقات مشترک بوده که همه جای دنیا مرسوم است. همه چیز در چین بوده. احتمالا بودجه های دولتی چین را هم داشتند. در چین شیوع پیدا کرده ولی جالبه که اینجا هیچ نقشی برای چین قائل نیستید. از طرف امریکا فقط کمک مالی به تحقیقات بوده. دیگه ویروس را که نساختند. شناسایی احتمال وجود ویروس های جدید در حیوانات (به ویژه در میمون ها و خفاشها و گونه هایی که با زندگی انسانی در تداخل هستند) یک‌کار بسیار مرسوم ازمایشگاههای ویروس شناسی در تمام دنیاست. اینکه ویروس های جدید را سریعت شناسایی کنند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا یک دلار هم بیهوده خرج نمیکنه این ویروس این فتنه بزرگ زیر سر آمریکا بوده که پاشده اومده با این رقم زیاد اسپانسر شده. تو جنگ کره هم آمریکایی ها باکتری کشنده پخش کرده بودن و تو روزنامه های آفریقا هم به نقل از یک پروفسور به اسم سیرل برودریک نوشته بودند ویروس ابولا رو آمریکایی ها ساختند و پخش کردند، در جنگ ویتنام هم ددر جنگل ها روی ویتنامی ها و هم روی سربازهای خودشون عامل نارنجی میریختند
علی
Iran, Islamic Republic of
شماها دیگه چجور ادم هایی هستید. یعنی قدرت تعقل و استدلال را از دست دادید. ‌اینکه دیگه اصلا استدلال هم نمیخواد. داره میگه خود ازمایشگاه در چین بوده. لابد دولت چین هم بی اطلااع؟؟؟ دیگه چین که تحت سلطه امریکا نیست. الان این وسط شما یک درصد هم برای چین نقش قائل نیستید؟؟ اگر امریکا واقعا قصد داشت ویروس بسازه و مثلا بخواد در چین منتشر کنه چرا باید بیاد از یک ازمایشگاه چینی اینکار را انجام بده. خوب خودش میساخت در ازمایشگاههای خودش. خیلی سری. غیر از اینه؟؟
Iran, Islamic Republic of
با تمام وجود باید گفت مرگ بر آمریکا، هرجا که دلار کثیف آمریکایی هست فتنه هم هست
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا همان اعوذ بالله من الشیطان الرجیم است.
مرگ بر شیطان بزرگ امریکا
United States
بابا آمریکا بوده.... خود پدر سوخته اش بوده.......