جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تحسین سازمان جهانی بهداشت از اقدامات ایران

دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 724307
مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: تعهد پزشکان و کادر درمانی ،کیفیت خدمات ارائه شده و کمپین بسیج ملی مقابله با کرونا مورد توجه ویژه مشاورین سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.
به گزارش جهان نيوز، محسن اسدی لاری، مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، در نامه‌ای به معاونین وزارت بهداشت و مدیران بخش‌های مختلف مقابله با کرونا، گزارشی از اعزام هیأت 5 نفره‌ای از سازمان جهانی بهداشت به ایران به منظور ارائه کمک‌های فنی در زمینه شیوع بیماری کووید 19 و همچنین روند بازدید از خدمات ایران در زمینه مقابله با کرونا، ارائه داد.
 
 در متن این نامه با بیان اینکه هیأت 5 نفره سازمان جهانی بهداشت از تاریخ 12 تا 21 اسفند ماه سال 98 به کشورمان عزیمت و ضمن دیدار با مسئولین و مدیران ذی ربط وزارت متبوع و سایر نهادهای درگیر، از اقدامات کشورمان در زمینه مقابله با کووید 19 بازدیدکردند، افزود: در این بازدید، نمایندگان صلیب سرخ چین و موسسه رابرت کخ آلمان، هیأت سازمان جهانی بهداشت را همراهی کردند.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت درخصوص گزارش بازدید تیم سازمان جهانی بهداشت، بیان کرد: هیأت مذکور در گزارش خود، به تعیین اولویت‌ها و رویکردهای مناسب وزارت متبوع و کشور در زمینه تشخیص زودهنگام، آزمایش زودهنگام، جداسازی زودهنگام، درمان زودهنگام، ردیابی نزدیکان بیمار، مشارکت فعال و سازنده مردمی، افزایش ظرفیت آزمایش تشخیصی کووید 19 با هماهنگی انستیتو پاستور، تخصیص بیمارستان‌های ویژه بیماران کووید اشاره کرده و تعهد پزشکان و کادر درمانی و کیفیت خدمات ارائه شده، کمپین بسیج ملی مقابله با ویروس مورد توجه ویژه مشاورین سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.

وی افزود: همچنین، فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی مدارس، تعلیق تجمع‌ها و محدودیت‌های مسافرتی نیز از جمله اقدامات تاثیرگذار کشورمان در مبارزه با کووید 19 برشمرده شده است. 

اسدی لاری خاطر نشان کرد: در این گزارش همچنین بر همکاری و مشارکت گسترده رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، رهبران مذهبی، بخش خصوصی، افراد مشهور و تأثیرگذار در مورد COVID-19 اشاره شده است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *