جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پیگیری وضعیت سلامتی دانشجویان ایرانی در دیدار سفیر کشورمان با رئیس دانشگاه دولتی پزشکی مینسک

يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب: 724203
پیگیری وضعیت سلامتی دانشجویان ایرانی در دیدار سفیر کشورمان با رئیس دانشگاه دولتی پزشکی مینسک
به گزارش جهان نيوز، آقای سعید یاری، سفیر کشورمان در بلاروس، با پروفسور آناتولی سیکورسکی، رئیس دانشگاه دولتی پزشکی مینسک، دیدار  و در خصوص وضعیت سلامتی دانشجویان ایرانی و تسهیل شرایط بازگشت آنها به ایران  با ایشان رایزنی کرد. 


 آقای سیکورسکی ضمن ارائه گزارشی از  اقدامات دانشگاه پزشکی مینسک در خصوص حفظ سلامتی دانشجویان، تاکید کرد نگاه یکسانی به حفظ سلامتی همه دانشجویان، صرف نظر از ملیت آنها دارند و حتی هیچ فرقی بین دانشجویان بلاروسی و خارجی قائل نیستند.

سفیر کشورمان نیز ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران دانشگاه پزشکی مینسک در خصوص تامین سلامتی دانشجویان، تاکید کرد که سفارت آماده ی همه گونه همکاری با دانشگاه جهت افزایش ضریب سلامتی دانشجویان ایرانی و حصول اطمینان در این باره است.


هم چنین،  طرفین راهکارهای تسهیل بازگشت آن دسته از دانشجویان ایرانی که خواستار بازگشت به ایران هستند را ، بررسی و تاکید کردند تا حصول نتیجه در این باره و تمهید شرایط لازم، به رایزنی خود ادامه خواهند بود. 


طرف بلاروسی اطمینان داد که همه اقدامات لازم را به منظور همکاری با سفارت در جهت رفع مشکلات و نگرانی های تحصیلی دانشجویان ایرانی و مساعدت جهت بازگشت آنها به ایران بعمل خواهد آورد. 

شایان ذکر است که حدود ۸۰۰ دانشجوی ایرانی ، غالبا در رشته های علوم پزشکی، در دانشگاه‌های بلاروس در حال تحصیل هستند . اکثریت این دانشجویان نیز در دانشگاه دولتی پزشکی مینسک مشغول تحصیل می باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *