پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حاج‌علی‌اکبری: ائمه جمعه باید به میدان بیایند

يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 724164
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: در دعوت رهبر معظم انقلاب برای «رزمایش مواسات»، ائمه جمعه حتماً باید به میدان بیایند، چون آنانند که با ایجاد گروه‌های جهادی می‌توانند پیوست اجتماعی ایجاد کنند.
حاج‌علی‌اکبری: ائمه جمعه باید به میدان بیایند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در نشستی که در مجتمع آدینه برگزار شد، گفت: در جریان بیماری کرونا، قشر ضعیف آسیب‌های جدی دید که ما باید بتوانیم با همدلی و حمایت از خانواده‌های آبرومند، رزمایش «مواسات» را برگزار کنیم. علت این نشست شرایط خاصی است که درباره بازگشایی مجدد نمازهای جمعه و مساجد و سایر برنامه‌های مرتبط خواهیم داشت و محور دیگری که در این نشست دنبال می‌کنیم دربارۀ فراخوان همدلی  است که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

وی افزود: در دعوت رهبر معظم انقلاب برای «رزمایش مواسات»، ائمه جمعه حتماً باید به میدان بیایند، چون آنانند که با ایجاد گروه‌های جهادی می‌توانند پیوست اجتماعی ایجاد کنند. در این مدت اخیر، ستاد نماز جمعه پیشگام بود؛ چراکه ما توانستیم به سرعت با ستاد کرونا هماهنگ شویم.

«خوشحالیم که فقه‌مان، سلامت‌محور و مبتنی بر طهارت است و در این مسئله کرونا توانستیم با رعایت حقوق فردی و جمعی و پیشگامی گروه‌های مذهبی، از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنیم. ما به صورت هفته به هفته با ستاد کرونا ارتباط داشتیم که وضعیت نماز جمعه را بتوانیم پیگیری کنیم.»

وی با بیان مطلب فوق گفت: باید برای بازگشایی مجدد مساجد و مصلّی‌ها مقدماتی را فراهم کنیم و کارگروهی فنی متشکل از مراکز امور مساجد، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی نظرات دینی و فنی خود را ارائه کنند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری افزود: برای زنده نگهداشتن ماه رمضان با وجود محدودیت‌های کرونایی باید از روش‌های دیگری استفاده کنیم تا جامعه مؤمنان از ظرفیت‌های معنوی این ماه بهره‌مند شوند. ما برنامه عید تا عید یعنی از نیمه شعبان تا عید سعید فطر را در دستور کار داریم و در 900 شهر پایگاه‌های نماز جمعه را داریم که میدان‌دار اصلی مأموریت، رهبر معظم انقلابند. در این زمینه استان تهران ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند به عنوان الگو استفاده شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: نهادها و همچنین سپاه و پایگاه‌های بسیج می‌توانند در ماه مبارک رمضان به صورت جدّی‌تر به میدان بیایند و حلقه پشتیبان فعالیت‌های مساجد باشند.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *